När man åker tåg med hamster??
Hej! Jag ska kanske köpa en till hamster snart (:3) och då ska jag troligstvis åka tåg..och då undrar jag..behöver man boka plats på djuravdelningen då alltså djur tillåtet eller kan man sitta vart som helst?? Jag visste inte riktigt vart jag skulle sätta denhär..
Jag tror att alla djur måste vara i djuravdelningen…

När du bokar din biljett så kommer det ju upp en ruta där du ska klicka i vilken plats du vill sitta på. Om du vill sitta vid fönster t.ex. Då finns även djurkupé där. Kryssa i den rutan.
I många fall så är ju inte tågen fullbokade och då sätter man ju sig bara i djurkupén men ibland så åker man ju när det är trångt och då är det bra att ha en platsbiljett:)

#2 Det är inte pga platsen man sitter i djurkupé, det är ju pga att folk kan vara allergiska.
Ja jag vet ^^ Men märks det verkligen så mkt igentligen..? Asså jag säger inte emot jag undrar bara ;)

#5 Jag har en granne som är allergisk. Hon skulle ta emot en hamster för mig. Han satt i en transportbur och hon ställde honom i hallen i en halvtimma när hon satte sig i vardagsrummet.
När jag kom en halvtimma senare så var hennes ögon helt igenmurade och hon bara nös. Så nog kan det kännas om man är ordentligt allergisk.

Kan ju tillägga att det kan bli lite fånigt. Jag åkte från Danmark med min illertös för några månader sedan. Satt då i djurkupén och där satt också ett gäng med råttor.
Jag är dödsallergisk mot råttor. Inhalerade astmamedicin hela vägen och trodde jag skulle dö.
Okej nu kommer jag med en kanske konstig fråga. När transportburen är tom. (Innan hamstern är hämtad) Behöver man boka djur tillåtet då?

Nej det behöver du inte.
Säkert??

Ja, jag är helt säker.
Okej tack så jättemkt! :D
Det är ju djuret som måste vara i djurkupe så har du inget djur så är det ganska onödigt att sitta där 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#13 Ja men folk kan ju vara känsliga för ex spånet eller något..
Det är sant men det är ju inget djur och därför ska man inte behöva sitta i djurkupen! Spån kan man ju stöta på på så många andra ställen än djur 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Ja det har du ju rätt i..okej :D
Tack så mkt för ..hjälpen ska man säga hjälp eler tips?! xD
Aja tack så mkt iallafall 
När jag hämtade hem hamstern så satt vi inte i djurkupén. Hade inte kunnat det eftersom dottern är kraftigt allergisk mot hundar och katter. Vi hade hamstern i transportburen på bordet och det var ok enligt konduktören.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D