Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1421 ggr
mjuhm
0

Jord?

Detta kanske är en ganska konstig tanke.

Men jag funderade på jord, ifall det kan vara något kul grävmaterial hos hamstrarna? Eller ifall de är skadligt? Om man kanske tar lite vanligt blomjord, grillar bort bakterier & använder det till hamstrarna?

Anledningen till att jag undrar detta är för att min Liebe kan bli väldigt rastlös. Jag ställde ner en burk/plastlåda i hennes Bur fullt med Sand, men hon verkade inte intresserad, kan vara för att hon har en sandlåda där hon gör sina behov så hon kanske vet att man endast kissar & bajsar i sanden (?), hur som helst så bytte jag ut till sågspån, efterssom hon ofta gräver i sitt burmatrial. Då började hon istället boa i hennes hus. Så jag tänkte prova med jord, men absolut inte ifall det inte är något att rekomendera eller är skadligt för hamstern.

Alla era åsikter vill jag ha.

(Har kanske satt den i fel grupp?)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

mjuhm
0

Glömde skriva att hon inte var intresserad av sanden & att hon började kissa i den & bajsade i den andra.

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vet att det är mer rekommenderat med torv, men vet inte riktigt varför.

Torv har jag haft till mina hamstrar och mina hamstrar har älskat det! Det är inte så dyrt men det hamnar lite överallt och är lite dammigt.

Men mina hamstrar älskade det verkligen.

Mvh Alicia.

mjuhm
0

#2 Det finns på granngården, va?

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Jajamensan Flört.

Mvh Alicia.

DwarfNome
0

Ibland får mina hamstrar ett hörn i sin Bur fullt med jord :) det uppskattas mycket. Grillar bort bakterierna, låter det svalna och så är det good to go. Använder bara köpejord.

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

HamsterMarie
0

Går det att frysa jorden också ? Flört

DwarfNome
0

Hm, det vet jag inte. Bara att testa antar jag :)

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

mocchino
0

Det var nån, kommer inte ihåg vem, som ställde in en transportbur med jord in till sin hamster. Hon tog bort själva lilla luckan på transportburen så att hamstern kunde gå in där och sen så tror jag det var blomjord som hon fyllde upp till kanske 2/3 av boxen och sen gömde lite godis i. :) Så det går helt klart!

Fast dom blir inte speciellt snygga efteråt! Så bild önskas om du testar! :D Haha!

// Nathalie

mjuhm
0

#8 Haha, ska nog testa blomjord & jag lovar dig en bild ;)..