Mängd Motion för hamster ..?
Hej!
Har en guldhamster hona som fyller 1 år snart. Är lite intresserad av hur mycket och hur ni motionerar era hamstrar? :)
Jag har ute Elsa löst i ett jätte stort vardagsrum, där jag lagt ut tunnlar o lådor lite här och var. Hon är ute 6 dagar i veckan 2-4 timmar per kväll. Så fort vi går o lägger oss o släcker lampan vill hon oftast börja springa i hjulet, men får numera ta bort det för o få min sömn :) Hon får ha det på kvällen men då vill hon inte springa i det när vi ser. Hennes Bur är nästan 2 m lång o väldigt stor med mycket leksaker inuti. Den senaste tiden har hon tom. börjat gnaga på gallret ibland. Motion o stimulans tycker jag att jag ger henne väldigt mkt! Så Undrar därför om era hamstrar är lika spralliga som min älskling? :)
Mvh Jessica
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De flesta brukar väl rasta sina hamstrar 1-2 timmar om dagen, det gör jag i alla fall.
Så 2-4 timmar är ju jättebra! Ett tips är då om hon är ute så länge, att ställa ner en vattenskål, hon kan ju bli törstig. Kan också vara bra med en kisslåda med Sand i.
Använder hon hekla buren? Kan ju vara att hon tycker att buren är för stor och det är lite läskigt. Ha mycket leksaker i buren, t´stora tomma ytor är inte naturligt för hamstern dpå det är ett bytesdjur och vill ha många gömställen.
Du kan gå ut och skogen och plocka stora nerfallna grenar och grilla dem i ugnen på 100 grader i några timmar för att döda eventuell ohyra. Sen ha grenarna i buren, det uppskattas av mina!
Mvh Alicia.
Jag har buren nedställd på golvet hela tiden när hon är ute så hon springer in o ut i den som hon vill, o dricker o äter då samtidigt. samt toabesök.
Hon skuttar o far o gräver o leker för fullt i sin Bur så rädd är hon inte för den :) Hon har mängder med tunnlar o leksaker som jag möblerar om ofta i så det inte blir för enformigt. Varenda litet utrymme är alltså möblerat.
Jag brukar ge henne grenar ifrån fruktträd och asp som jag spolar under hett vatten o skrubbar av så djur dör.
Jag har nog helt enkelt en hyper aktiv liten dam!
Ja troligen är det så
.
Mvh Alicia.