Hur åfta städar man en hamsterbur?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag undrar hur ofta , vad ni städar era hamster burar??
Taksam för svar :D
Jag städar en gång i veckan ;)
Ok Tack :D
Gör du rent allt då ??
Jag städar en gång i veckan om jag använder kutterspån, vilket jag ytterst sällan använder, varannan vecka om jag använder alm/asp flis eftersom det inte blir lika skitigt eller luktar kiss lika fort som med kutterspån. En gång var 3 vecka städar jag de burar som jag använder träbaserad pällets i eftersom detta bottenströ absormerar lukt bäst och blir minst skitig. Dock tar jag med en skopa och skopar bort kiss från hörnet varje vecka i burarna där jag använder träbaserat pellets som Bottenmaterial.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Beror ju lite på hamstern och hur stor buren är också. Våran Alex bor i en bautastor Bur och kissar endast i toalettlådan och det mesta bajset hamnar också där, så min dotter byter toaletten, går igenom sandbadet och kollar om det finns gammal mat i boet varje dag, 1 gång i veckan kollar hon igenom buren för att se hur lortigt det är under bottenströet (vi använder Toa-Lätt) och gör rent leksakerna och möblerar om lite, ca varannan vecka byter hon allt. Det blir aldrig särskilt lortigt i Alex Bur.
Jag har lättströ (hampa), och byter strö i buren ca var 10 dag, fast egentligen skulle jag säkert kunna vänta ännu längre. Det håller sig rent väldigt bra.
De har en sandskål i buren som jag diskar och byter Sand i varje dag, den används alltså som bad när sanden är nybytt & fräsch och sedan blir den en toalätt ;-) Det sparar ju en hel del strö också! Kan ju tillägga att det bor fyra dvärgar i buren och den är ganska stor. (160x45cm)
Mina honor har inte ärt sig att gå på toaletten eller städa efter sig, så hos dom blir det en gång i veckan.
Hos hanen behöver jag bara städa ca varannan-var tredje vecka (byta sanden varannan dag) efterssom han städar efter sig & kissar i toan.
Jag har för övrigt kutterspån.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥