Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1060 ggr
Magda
0

lämpligt hem för hamster?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag köpte detta terrarie gjort i träskivor åt mina möss, men efter två dagar märker jag redan att det inte riktigt passar min musflock.. dels så var silikonet tydligen mkt godare än i helglas terrarier Obestämd tur att det är skruvat med..  och dessutom tycker de att det är för stort hur mkt grejjer jag än proppar in..

tror ni att en hamster skulle tycka att det var läskigt stort med?

det är 160*50*50

funderar på om jag ska sälja det, försöka göra det mer muslämpligt eller ev hitta något annat djur som vill bo så här..

[Maijah]
0

Jag har fyra dvärghamster-honor (Campbells) i ett akvarium med samma mått.

De älskar sin Bur och är inte ett dugg rädda, tvärtom är de jätteaktiva och klänger runt och gräver som galningar :p Dessutom har de ju inte 4 täckta väggar utan helglas. Har ganska mkt inredning i så det inte blir för mkt öppna ytor, de kan ju tycka det är lite obehagligt. (Fast mina brukar faktiskt även springa ut på öppna golvet frivilligt från min famn och inte är de ett dugg rädda heller..)

Så jag tror inte det ska vara något problem överhuvudtaget för dig att ha några dvärgar eller en guld däri :-)

Carjos
0

Jag tror inte heller att det skulle vara ngt problem, annars kanske du kan dela av det?

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Magda
0

#1kul att höra om dina små busar! det låter som att de trivs fint i sitt akvarie..

#2 ja jag har faktistk funderat på det.. det skulle ju lätt gå att göra 2st 80cm eller ett 100 & ett 60 cm av det genom att sätta upp en skiva i det..