Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2496 ggr
BusBella
0

Guldhamsterbur från IKEA

Tjaba. Jag är bara lite nyfiken, inte för att jag ska ha
hamster ellr så. Inte nu iallafall. Men, jag undrade om det går att ha en sån
här http://www.ikea.com/ se/ sv/ catalog/ products/ 00141769 och
sedan ha två stycken såna här http://www.ikea.com/ se/ sv/ catalog/ products/ S39885645 på varje våning? Sen kan man borra lite hål där man sätter in rör så att hamstern kan springa fram och tillbaka upp och ner och så galler som tak över varje låda? Det blir en rätt stor Bur och den skulle nog trivas. Och sen skulle man kunna ha mat och spån i luckan längst ner. Bara lite tips och ideér. Skulle det kunna funka tror du?

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

BusBella
0

Nä nu får ni ta och svara tycker jag.

Mind your language.

/Emma

liinnea
0

Man kan i stort sätt ha vilken bokhylla som helst, bara buren får plats på hyllorna. Och ja man kan ha en sådan låda ;)

BusBella
0

#2 Hehe, bra. För jag har börjat tänka lite på möjligheten att skaffa hamster när ekonomin tillåter. Men inte nu.

Mind your language.

/Emma

UlrikaD
0

Just den samla-lådan kan du inte ha då den inte räcker till för guldhamster, den är för liten.

Däremot finns det andra lådor och andra storlekar på ikea som funkar för guldhamster.

liinnea
0

jag tänkte på dvärghamstrar, my bad.. ;)

BusBella
0

#4 Det är jag medveten om, men som jag skrev kommer hamstern ha alla våningarna fyllda av såna lådor (2 stycken på varje hyllplan) det blir åtta stycken och det kommer vara rör mellan alla lådorna så den har fri tillgång till hela bokhyllan. Det är alltså bara en hamster det handlar om.

Mind your language.

/Emma

Amun-Ra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4 Det skall nog gå ann tycker jag.

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

UlrikaD
0

#6 Det spelar ingen roll, för den lådan du har länkat till är för liten enligt lag. Den är även för låg för att ha en guldhamster i. Spelar ingen roll hur många lådor du har.

BusBella
0

#8 Hur hög ska den vara då? Jag kanske kan hitta någon annan tillräckligt hög som passar där.

Mind your language.

/Emma

UlrikaD
0

På jordbruksverkets hemsida hittar du alla lagar och regler. Här är en direktlänk till alla måtten till smågnagare.

http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/andrasallskapsdjur/smagnagare.4.62af51191240430af4d80002633.html

BusBella
0

#10 Räcker 28 cm?

Mind your language.

/Emma

liinnea
0

Ja det gör det. men jag själv tycker att man ska ha lite högre så att den får klättra mer..

UlrikaD
0

#11 Om du läser i inlägget jag länkade till så ser du alla måtten.

Minimihöjden är då 20cm.

BusBella
0

#13 Jaha, då tycker inte jag att det är något vidare problem då dem sitter ihop och jag hittade en låda som är 28 cm. Det är ju 8 gånger så stort som att bara ha en låda och det är ju 4 våningar också. Jag läste den länken men förstod inte riktigt.

#12 Lite klättermöjligheter med gallertak, våningar och trappor kommer också fixas så det är inga problem.

Mind your language.

/Emma

liinnea
0

Det står vad minst höjd, bredd utrymme osv är.

BusBella
0

#15 Ja det förstod jag, men jag förstod inte vad 0,2 m var.

Mind your language.

/Emma

UlrikaD
0

Aha, jo det är 20cm:)

liinnea
0

0,2 m = 2 dm = 20cm

BusBella
0

#17 och #18 Okej, nu vet jag det.

Tack för alla svar, nu vet jag iallafall att den var för låg så när det nu blir att jag känner det är dags för hamster så kommer den inte få för liten Bur iallafall.

Mind your language.

/Emma