Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1064 ggr
HamsterMarie
0

Bruten svans på utställning?

Hej.

Jag har en liten fråga.

Min hamster Kokos har brutit svansen för ca. 3-4 veckor sen när hon smet ur sin Bur och hoppade ner för en våningsäng (!!!) Rynkar på näsan. Jag har nu en låg gallerbur. Jag antar att man får mindre poäng på utställningar om hamstern har brutit svansen, eller?

Hur snabbt läker det? 

Tack på förhand :)

Charlie2006
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har för mig att hon blir diskad, då om man inte kan bevisa att svansen är bruten eller har knyck.

Svansen kommer alltid vara som den är nu, alltså den kommer inte bli rak igen.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

HamsterMarie
0

#1 Nej, vad synd:(

Tack för svaret!

goldenhamsters
0

När jag ställde ut i Kallhäll i april så bröt Beauty svansen några dagar innan.

I pet-klass märkte de inte ens av det utan skrev okej svans. I standard stod det bruten svans och hon fick inte så bra på poäng på svansen. Men de dömde vidare på allt annat. Hon blev inte diskad utan blev kvalite 1 ändå. Skrattande

Så testa att ställa ut henne ändå, hon vann ju faktikst barnklassen i april så hon har ju kvalite Flört.

Mvh Alicia.

Be-Bopz
0

Stämmer det #3 skriver, man blir inte diskad för bruten svans, man känner oftast tydligt om den är bruten eller om det är knyck.

Så jag tkr absolut att du kan ställa ut din hamster Flört

HamsterMarie
0

#3 & #4 Pust.. Vad skönt. Då anmäler jag mig direkt till kallhällutställningen nu :)