Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2542 ggr
Suskiv
0

Burströ som inte luktar

Just nu har hamstern toalätt i sin Bur och så fort hon kissar så luktar det vedervärdigt. Jag skopar upp vått toalätt dagligen och ändå tycker jag det hela tiden stinker.

Finns det nått annat burstör som fungerar bättre mot lukten.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Lojs
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker toa-lätt luktar en hel del i sig själv med, utan kiss på. Jag tänker byta till STL-strö, det ska inte lukta något vad jag läst här på sidan.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Roxie
0

Ett tips är att ställa in en skål med Sand, där hamstern kan kissa. De flesta väljer faktiskt att gå på låda. Alla mina 15 hamstrar går på låda :)

// Sofia

Suskiv
0

Hon har en stor skål med Sand men vill mest bara bajsa i den, kissa väljer hon att göra i ett hörn av buren istället.

#1 vad är STL-strö?

mjuhm
0

Jag använder spån till mina, vilket jag tkr fungerar utmärkt.
Luktar ingenting, är mysigt för hamstern att ligga & gräva i & det suger upp bra:).

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Roxie
0

Prova då att flytta skålen till det hörn hon valt att kissa i.

Alspån luktar heller ingenting, det har jag till mina långhåriga hamstrar då det heller inte fastnar i pälsen.

// Sofia

Roxie
0

Prova då att flytta skålen till det hörn hon valt att kissa i.

Alspån luktar heller ingenting, det har jag till mina långhåriga hamstrar då det heller inte fastnar i pälsen.

// Sofia

Suskiv
0

Sågspån vill jag inte använda eftersom är långhårig.

Nu satte jag hennes bohus i kisshörnet (hon hade två från början i den ena står sandskålen) så jag hoppas att hon nu byter till sandlådan och inte till ett annat kisshörn.

Alspån låter intresant. Hur allergent är det? Har en dotter som är allergisk mot alpollen och det är ju dumt om hon reagerar med alspånet.

Lojs
0

#3 STL-strö är riven kartong, används till hästar annars.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Roxie
0

Ingen aning om hur allergent det är då jag inte har problem med det själv, men om det är pollen hon inte tål så bör ju inte själva träet vara allergiframkallande. Vet att det finns små spånpåsar att köpa, så det kan ju vara smart ifall det inte skulle funka.

// Sofia

thildatessie
0

jag har stl till marsvinen. Verkligen att rekomendera! luktar inte och dammar inte.Mitt ena marsvin är allergiskt och det hjälper :)

Jonaflax
0

Någon som provat hampaströ till hamster? Till kaniner är det jättebra, och binder lukt mkt bra.

Även torv binder lukt bra. Vet inte om man kan ha det till hamster. Det är ju nästan som jord.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

[Maijah]
0

#11 Jag har det till mina fyra flickor. Funkar jättebra! De gräver även gärna runt i ströet och det ser väldigt naturligt ut, och sen dammar det inte överhuvudtaget vilket är ett stort plus. Men den har en lite egen doft, tycker faktiskt det luktar lite stall om ströet. Inte för att det stör mig, lukten "stannar" faktiskt i buren och jag själv är ju ursprungligen en lantmänniska så Flört

Amun-Ra
0

Asp/Alm spån använder jag till mina långhårs honor och korthår! Till långhårs hanarna använder jag träbaserad pellets. Tycker asp/alm spån fastnar i longhårs hanarnas hår och därför använder jag träbaserad pellets till dem istället. Träbaserad pellets absorberar både kiss och amoniak lukten bäst, av övriga botten material enligt min erfarenhet.

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

[Emma--]
0

Jag använder stl-strö och är nöjd med det.

#11 Jag har prövat lite eftersom det blev över efter att kaninerna flyttade. Och det tar bort lukten bra. Har inte luktat något från hamstern som ibland vägrar använda lådan.

Tinwe
0

Jag har försökt få tag på alspån, men hittar inte, vart köper ni det, ni som har det? Har redan förstökt på granngården där jag hade för mig att det fanns innan.. hmm Obestämd Vill helst byta till det då jag med tycker att toa-lätt stinker i sig.. :/

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Ellenfyrkant
0

#15 Be din lokala djuraffär att beställa hem, så gjorde jag. Simpelt. Glad

Mvh Ellenfyrkant

Tinwe
0

#16 Okej! Men då kanske man måste beställa jättemycket? Förvånad Jobbigt att behöva beställa så ofta.. Hade vart skönare att bara veta vart det finns Tungan ute Men ska testa detta! :)

/Matilda

Ellenfyrkant
0

#17 25 L eller 100 L. Efterfrågan skapar tillgång.

Mvh Ellenfyrkant

Linda3046
0

Håller med om att Toalätt luktar illa. Men just det där med kisslukten har jag inte stör mig så mycket på, utan mest att det luktar i sig. I alla fall när man tar ut det från påsen och lite efteråt. Det är en jätte obehagligt lukt.

Funderar på att byta till Stl strö istället, hoppas bara inte att det ska tova pälsen på min LH hane. Men det verkar lite mer grävvänligt också?

Tinwe
0

#18 Då blir det 100L, räcker ju en tid :)

#19 Jag håller med! Kommer garanterat byta om det löser sig nu :)

/Matilda

Elshira
0

Jag har hampströ till mina råttor som är lite kännsliga (tål inte spån i.af :P). Suger jätte bra och luktar inte ett smack tycker jag, förutsatt att man inte har så tunnt lager att kissen hamnar direkt på plasbotten (har papper längst ner mest bara för att).

För typ… 100 liter (ihoppressat) kanske? kostar det ca 150 kr på granngården i bal. Det är packat rätt bra så balen varar en evighet eller två… Själv har jag tre råttor och har använt knappt en halv bal på ett halvår, och råttornas Bur är väll något större än hamstrarnas med :)

Hakuna matata!