Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 1820 ggr
[Emma--]
0

Råttbur/fågelbur till guldhamster

En råtta dog i veckan och lämnade en ensam kompis som fått flytta in med dom andra. Går det bra så har jag alltså en tom Bur. Jag funderar på att låta en hamster få bo där för bottenytan är så mycket större än vissa av mina burar. Buren heter gd rival (med bord). Ca 1,1 cm galleravstånd så det borde funka. Gallret är även "fel väg" så det går knappast att klättra. Det är många cm mellan varje pinne som är rätt väg. Men det går ju övervaka i början för att vara helt säker men hamstrarna är nog för små för att lyckas. Det var ju t.o.m svårt för vissa råttor att lära sig klättra i buren så. Vad tror ni?

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Visa bild Glad.

Mvh Alicia.

[Emma--]
0

Får fixa det när jag sitter vid datorn. Men googla annars gd rival med bord så dyker den nog upp :)

Auroris
0

enligt mig känns den buren lite för hög för hamstrar. dom kan falla och göra sig illa. vad tycker ni andra?

[aammE]
0

#3 Som man ser på bilderna (om man googlar) så är gallret lodrätt = inget fäste för små hamstertassar och de kan alltså inte klättra på det.

[Emma--]
0

#3 istället för att skriva att gallret var "fel väg" kanske jag skulle ha sagt som #4. :P det går alltså inte att klättra i buren. Annars skulle jag inte ens tänka tanken :)

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det går nog att ha den buren. Sätt in lite hängmattor och sånt bara :)

Mvh Alicia.

mocchino
0

Min tanke blir genast om man inte kan försöka fästa nått trägolv(typ masonit eller nått annat väldigt lätt material) på typ mitten och sen använda den till två hamstrar? ;)

// Nathalie

[Emma--]
0

Jag ska kolla så att det verkligen inte går att klättra. Är det något jag lärt mig så är det att man inte ska underskatta hamstrar. Man ska inte räkna med att något är omöjligt haha. #7 det är helt klart värt att fundera över.:P Det finns mindre luckor längst upp så det skulle ju kunna funka. Fast kanske lite väl små luckor på ett konstigt ställe :P

mocchino
0

Nej hamstrar klättrar ju tom över dessa hamsterhagar som har stängerna på längden sas så inget är omöjligt. ;) Så även om den inte används till två så kanske man kan stänga av den med en bit trä eller nånting iaf? Bara för att vara på den säkra sidan dvs. :)

Eller så säljer du den för ett bra pris och köper en ny/begagnad "mer lämplig"(missförstå mig rätt ;) ) Bur istället?

// Nathalie

[Emma--]
0

Haha precis. Jag får fundera vidare. Nä buren blir kvar. Skadar aldrig att ha en extra Bur ifall att några råttor skulle bråka eller om man måste sära på dom av någon annan anledning. :)

mocchino
0

Ja råttburar kan man aldrig få för många av! ;D Dom är ju snäppet dyrare än vanliga hamsterburar också så när man väl köpt en så håller man ju rätt hårt i den. ;)

Men att stänga av den på nått sätt är nog bäst. Nått som lätt kan tas bort sen också utifall du behöver den till råttorna igen! :)

Kanske en 3kr(lr kostar dom 2kr nu? :P) handduk från Ikea som man kan spänna upp över hela? Då om den skulle klättra upp och ramla ner så landar den mjukt iaf! :)

// Nathalie

UlrikaD
0

3kr!! Handlade ett gäng i förrgår.Skrattande

[Emma--]
0

#11 hehe mm. Speciellt när jag fick köpa den för ett bra pris. :P Jo det är nog bäst att göra så :)