MÅSTE SKRIVA AV MIG LITE..
&jag vill gärna ha några svar angående texten..
Paris, min 2½ åriga dvärghamster hona tkr jag rent synd om. Jag har fött upp henne själv, hon har aldrig kunnat bo med andra hamstrar, men har alltid varit kelig & go.
Nu det senaste halvåret har hon fått en knöl på tassen, hon går konstigt, sover mycket & när man lyfter på huset, vaknar hon aldrig, dessutom är hennes ögon ihopklibbade & är vattniga. Jag misstänker även blindhet då hon går in i saker hela tiden. Och flyttar jag en sak i hennes Bur, vet hon inte vart den är, så jag måste visa henne allt.(ni får gärna säga nån sympton på blindhet). Hon är normalt vaken ca 2 timmar på dagen kring 12-tiden. Aldrig på kvällen, morgon eller natten. När hon är vaken är hon pigg & glad, springer omkring & klättrar på gallret & det verkar inte alls som om hon lider (fast jag har hört att ifall hamstrar visar att de har ont, visas det även som svaghet?) &hon är världens gosigaste.
Sen vikten har vi lite problem med oxå. När hon var mindre var hon en riktig liten knubbis, käkade allting, de gör hon fortfarande men hon är otroligt smal. Hon väger ca 25g & när hon går upp i vikt blir hon inte rundare(bara lite), utan hon får mer en "gravidmage" som putar rätt ut. Vi har pratat med vetrinären & dom säger att dom inte kan göra nånting efterssom hon är så gammal & blabla.. Dom har rekomenderat avlivning, men icke. Hon verkar ju vara så himla pigg & inte verkar hon ha så jätteproblem med allting så jag tkr det vore hemskt synd ifall vi ska avliva henne.. (kom med eran åsikt om avlivning).
Är hon vaken & man kommer nära buren, springer hon till öppningen för att bli utsläppt. Hon är världens finaste hamster, & den ända som fortfarande lever av min första kull. Jag är så glad att de är hon som ligger & sover i hennes Bur, & inte nån annan. Hon är så speciell på alla möjliga sett, & jag älskar henne över allt annat.
Jaa.. Jag var bara tvungen & skriva av mig lite, för jag är både ledsen & glad. Ledsen för att de är som det är, & glad för att hon är så gammal & så pigg.Är hon vaken & man kommer till
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Och du har inte funderat på att ta henne till veterinär?
#3 Som jag skrivit har vi redan pratat med vetrinären. &vi har då alltså redan tagit henne dit.

Jag vet inte riktigt vad det är du vill ha svar på.
Jag kan bara säga att om han hade varit min hamster så hade jag nog låtit henne få somna.
Att vara vaken 2 timmar per dygn känns inte som något roligt hamsterliv. Inte att ha knöl på tassen, gå konstigt och ha igenkletade ögon heller.
Men det är jättesvårt att ge råd till någon annans hamster, det är ju ändå ägarens beslut.
I och med att hamstrar i naturen är bytesdjur så visar de ytterst sällan att de har ont. Och när de är ute i en hage t.ex så ska de ju visa sig så pigga som möjligt för att inte bli "tagna" så att säga, så då visar de ju sig som piggast.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Hon skrev ju att hon pratat med en veterinär.
Jag tycker så att sålänge hon är pigg och inte verkar ha ont, så finns det ingen anledning till att avliva henne. Men ta vara på er tid tillsammans, för snart kanske den tiden är över..
Det är bara du som kan avgöra ifall hennes liv är värt att fortsätta, (och möjligtvis veterinären
) men eftersom det är du som känner henne bäst, och ser hur hon mår dagligen, så är det helt upp till dig.
Jag skulle väntat med avlivning om det var min sötnos 
#5 Det här kommer vara det svåraste beslutet jag nånsin tagit. Hittills.
Ja, de är de jag hört, att de visar inte att de har ont osv.
#6 Ska nog vänta litegrann & se till att hon får det så bra som möjligt nu. Dock har jag alltid varit mycket för att skämma bort mina hamstrar, men hon ska få det bättre än vad hon någonsin haft :').
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min kompis dvärgis Ville Blev väääääldigt mager ocha hans ena öga klibbade ihop. Men han dog bara nån vecka senare. :(
// Julia
#9 Att hon varit mager & haft klibbiga ögon har hållt på ganska länge.