Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 836 ggr
Ellenfyrkant
0

Bråk (-tråk)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har satt ihop två hanar med två olika honor med förhoppningen att få två kullar. Honorna är systrar och bodde tidigare tillsammans, lät de hälsa på varandra bara några dagar efter de blivit ihopsatta med hanarna men icke! De störta på varandra (utan att bitas). Min fundering är - är chansen att de kommer kunna bo ihop efter kullarna igen extremt liten? Eller har de anledning att vara som de är mot varandra (t.ex. luktar olika hane) för att sedan ev. kunna komma överens igen? Känns så tråkigt om de ska behöva sitta i varsin Bur.

Mvh Ellenfyrkant

HamsterMarie
0

Vad tråkigt :(

Om det inte är försent nu så kan man kanske försöka vänja tbx honorna igen (om det inte är försent d.v.s)

Om det funkar så kan du lösa parningarna med handparning (låta hane och hona räffas utanför burarna) istället för att sätta ihop de.

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Det är just det jag tänkt på, att låta de ses iblad men är inte säker på att det är en bra sak att göra så då det blir massor av olika lukter hit och dit, mest förvirrande för alla tror jag och jag tänker att det rickerar kanske att det blir värre snarare än bättre.

Handparning är inte ett alternativ då de redan bott tillsammans med hanarna i 2 veckor. Funderade på de både alternativen i början men hittade aldrig honornas brunster, det är hanarna mycket duktigare på. Flört

Hur som helst känns det tråkigt, tar gärna emot fler tankar kring situationen!

Mvh Ellenfyrkant