Panik! Hamstern rymde in under garderoben!
Jag har panik nu. Jag är hamstervakt åt min kompis hamster Gilda. Vanligtvis så brukar Gilda få springa i soffan och i en hamsterboll men idag ville jag låta henne få springa på golvet också. Molle har sprungit på exakt samma område flera gånger och det har gått bra.
Men nu för snart två timmar sen så släppte jag ner Gilda att springa där, i början gick det bra men när hon kom till garderoberna så hittade hon ett litet hål som hon lyckades krypa in i!
Jag har aldrig sett det där hålet förut eftersom att Molle har som sagt sprungit där flera gånger ända sen han var en bebis och nu är han ett halvår! Så jag blev helt paff och sitter nu panikslagen och bara hoppas att hon ska hitta ut igen!
Jag har lagt en skål med mat bredvid hålet och en bit gurka och jag har även strött ut lite vällingpulver (hade inget mjöl hemma) och så har jag satt hennes Bur underdel där bredvid också.
Jag är så orolig just nu så jag inte vet vart jag ska ta vägen, gråter floder och bara hoppas på att hon ska komma ut snart..
Jag bor i en hyreslägenhet så jag kan ju inte heller borra och riva upp garderoben hur som helst, men kommer hon inte fram till i morgon så kommer vi att göra det iaf!
Åh fy jag har aldrig varit med om detta tidigare och det västa av allt är att det inte är min hamster som sitter där bakom och trycker!
Usch jag mår så dåligt nu så det går inte att beskriva.. Allt jag ville var ju bara att hon skulle få springa lite på golvet så som Molle brukar göra..
Snälla Gilda kom fram nu!
Hur länge klarar sig en hamster utan mat och vatten?
Skulle verkligen behöva erat stöd nu i denna svåra stund..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är sånt som händer när man har hamster, i min värld i alla fall. Det kan alltid hända att de lyckas få upp en lucka, eller att man själv glömmer stänga buren ordentligt.
Ofta blir de glada och lite "förvildade" när de kommer ut och är inte jättesugna på att komma "hem" igen. Men lägger man bara ut grönsaker så kommer de fram på natten och äter dem om inte annat, det ger ju vätska med. Hitta ut från sina gömställen brukar de oftast göra.
Burunderdelen är kanon, har man tur så kommer hamstern och lägger sig i sitt bo, eller är dum nog att springa i hjulet. Så har jag fångat de flesta hamstrar som rymt för mig, de kommer fram för att springa i hjulet…
Nu ska jag köpa en sådan där snäll råttfångstbur, så man har hemma nästa gång en hamster smiter.
Jag hade en hamster som var ute på rymmen i lägenheten i något dygn för några dagar sedan, hon kom fram när jag gjorde mig i ordning för jobbet tidigt på morgonen.
Jag hade nämligen lagt ut ärtor till henne, det kunde hon minsann inte motstå doften av. Jag vet fortfarande inte vart hon hade gömt sig, en massa mat jag la ut har försvunnit och jag har inte hittat den…
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jo kanske det är vanligt men detta är min första guldhamster som jag äger och han har aldrig rymt sådär. Så i min värld har det inte hänt förrens nu. :(
Jag har även två katter som går omkring här i lägenheten, jag bor i en etta så den är inte stor men likväl fanns det tydligen ett hål att krypa in i. -.-'
Jag tror inte att katterna skulle skada henne om hon kommer ut framför dom eller så då jag har 10 råttor här hemma också som katterna har varit nära utan att göra något dumt, men såklart har jag aldrig lämnat dom själva utan uppsikt endå!
Jag får verkligen hoppas att hon kommer fram inatt då jag dessutom inte kommer att vara hemma i morgon..
Åh fy, detta känns verkligen hemskt! Minuterna känns som timmar! Och jag har dessutom ingen riktig aning om hur det ser ut bakom garderoben om hon kan ta sig någon annanstans..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det borde inte gå att ta sig någonstans tycker man väl.
Jag hade stängt in katterna över natten, om hon inte kommit fram tills dess.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Ne man tycker ju det, men man vet aldrig.. :/
Ja, kanske får stänga in dom på toalätten. Annars kan dom ju inte uträtta sina behov.
Jag håller tummarna att hon kommer fram innan natten..
samma sak hände mig, men när jag ställde matskålen utanför och släckte alla lampor så kom han fram
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
#3 det verkar inte fungera här iaf, hon har fortfarande inte kommit fram… Jag håller tummarna att hon gör det nu under natten så jag hittar henne i morgon innan jag ska åka iväg.
Med glädje tårar kan jag berätta att ÄNTLIGEN! Har Gilda bestämt sig för komma ut ur sin håla i natt!
Jag var hos brorsan och kollade på film och när jag kom hem så såg jag att det låg svarta pluppar i välling pulvret som jag strött ut nedanför hålet. Jag gissar på att det är torkat bajs som hon måste ha stoppat i kindpåsarna och burit ut och lagt där, för dom var inte där förut. Jag tyckte det var konstigt men såg endå inte till någon hamster så jag gick in i köket (det var mörkt överallt förutom i köket) sen gick jag tillbaka till hennes hål och stoppade in fingrarna utan framgång och Knackade lite lätt på sockeln också för att se om jag kunde höra henne.
Men jag hörde inget så efter någon minut gav jag upp. Men när jag precis skulle gå in i mitt mörka vardagsrum så tyckte jag att jag såg en skugga på golvet som liknade en hamster kropp som stod på bakbenen och tittade på mig. Jag ville först inte tro mina ögon så jag skyndade mig att tända lampan och vem var det som satt där på golvet och tittade på mig om inte lilla Gilda! Glädjen blev total och jag satte mig ner på golvet för att fånga henne, men nej inte tänkte hon låta sig fångas så lätt!
Hon sprang en bit över golvet och in bakom Molles Bur, där kunde jag stänga in henne med händerna och plocka upp henne.
Så en hungrig Gilda sattes tillbaka i buren med färsk mat att äta och denna historia blev förvandlad från en mardröm till en solskenshistoria! <33 ='D
Åh jag är så oerhört glad att hon inte blev därinne flera veckor som andra gett skräck exempel på! =O
Lyckan är total och jag behöver inte längre känna mig orolig! =')
Åh vad skönt! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Vad härligt det är när det värsta äntligen löser sig:)
Prata till ett djur som du pratar till en människa, de har också en själ och du får så mycket tillbaka!
Så skönt med ett lyckligt slut!!
Ja, jag är så lättad. Så det är verkligen skönt att hon är tillbaka igen!