Hamsterbebisar
Nu lite oplanerat har jag fått en kull hamsterbebisar, va på semester i 2 veckor och hade hamstervakt som hade båda hamstrarna ute samtidigt, vilket jag sa åt henne att inte ha 
Så nu sitter jag här med en kull bebisar som e födda nu i natt, jag vet inte riktigt vad jag ska ge honan för extra mat och så för att både hon och bebisarna ska få den näring dom behöver. 
Vill ju lixom inte förlora bebisarna nu när dom kommit, för e ju inte deras fel att dom blev till, så jag tar gärna emot alla tips och råd ni kan ge.
Tack på förhand
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Ärtor och spenat, sallad m.m gav jag till min hona när hon fick sin kull. Det funkar utmärkt! Hoppas det går bra för dig med ungarna!
//Marie
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Se till att låtta hona vara med sina bebisar nu och fixa bara mat och vatten till henne. När du kan börja hantera/kolla i boet m.m med bebisarna beror på hur säker honan känner sig med dig, olika från hona till hona.
Ger mina Barnmat, pasta, ris, potatis, köttfärs, kokt kyckling, fisk, ägg m.m. Jag ger även osockrad fullkorns välling dagligen upp till 4 veckors ålder, vilket uppskattas av både hona och bebisar. Sen får dom flera alternativ av grönsaker varje gång.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Barngröt är ett annat alternativ till välling. Mina bebisar brukar vara galna i Sempers äpplegröt. Annars har Charlie2006 fått med det mesta tycker jag.
Jag brukar ge tilläggsmat både morgon och kväll.
Okej, då vet jag, tack så mycket för alla svar, detta va ju helt oväntat, så när jag kom hem från semester i torsdags tyckte jag hon verkade lite tjockare, sen blev det ju bara mer och mer, så i morse när jag vacknade så va hon helt plötsligt mycket smalare, och det pep och hade sig i hennes bo (av toa papper).
Så jag ville bara ha alla tips som jag kan få för att dessa små liven ska få en bra start på livet, och förhoppningsvis så småning om bra hem oxå.
Amor vincit omnia

Det viktigaste är att du ser till att mamman mår bra och får det hon behöver. Så tar hon i sin tur hand om bebisarna på bästa sätt.
Ja, ska göra alt för att hon ska ha det bra, hon verkar sköta sina bebisar bra, men va ju lite av en chock 
Amor vincit omnia
Mamman mår bra, och äter friskt, ligger mes hos sina ungar, men när man ser henne utan för boet så verkar hon pigg och alert
.
Amor vincit omnia
Väldigt dålig stil av hamstervakten, blir så arg av sånt här så usch!
Hoppas allt går bra med ungarna å mamman bara. Ni får se till att anlita en bättre hamstervakt nästa gång så ni slipper liknande olyckor. Puh!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jo, trodde hon skulle göra som jag sa, skrev till och med ner det på en lapp för att hon inte sulle glömma något, men mamma och ungar verkar må bra.
Just nu så är det viktigast att dom mår bra, så får jag va sur på hamstervakten sen, men kommer ju inte ha henne som hamstervakt igen, kommer nog leta efter någon annan.
Amor vincit omnia
Kollade till mamma och bebisarna nu när mamma va uppe och åt, såg ut att ligga 12 friska små troll i boet.
Amor vincit omnia
Alla små är fortfarande i livet, och verkar friska och pigga, första bebisen va ute på lång vandringsfärd i buren igår, och mamma fick hämta hem den till boet igen, dom e ju helt underbart söta <3
Amor vincit omnia
Där e nu 8 bebisar kvar, och de e stora och friska, snart 2 veckor gamla, aktiva som bara den<3
Amor vincit omnia

Så snart de öppnat ögonen så vill vi se bebisbilder. ;)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Japp, lovar bilder på dom små, tyvärr så har 2 till trillat bort från kullen, men det va som 2 minsta, och de 6 som e kvar e riktigt runda och gooa, hoppas de 6 klarar sig.
Amor vincit omnia
Synd att så många har dött :(
Men jag hoppas också att de 6 som är kvar klarar sig. 
Ja, får hoppas på de 6 sista de är 14 dagar imon, så hoppas de klarar sig nu de så liven, de är så söta där de spatserar omkring i buren och mamman jagar dom i hela buren och bär tillbax dom i boet, men dom bara spriner iväg igen^^
Amor vincit omnia
Alla bebisar är svarta, och dom äter en del :P
Amor vincit omnia
Bilder kommer snart, har haft problem med kamerna, först hade jag inget batteri, sen fick jag lämna kameran på lagning för den slutade funka, får förhoppningsvis hem kameran nu i veckan
Har nu bara 5 bebisar kvar
den ena blev helt plötsligt väldigt slö, men trodde det berodde på att jag och pojkvännen va höllt på att flytta och att vi kört med dom i bilen när det va varm, och att hon skulle piggna till, men bara ett par timmar senare hittade jag henne liggandes i buren
ingen som helst aning om vad som egentligen hänt.
Hoppas bara de sista 5 klarar sig, ser ut att vara 1 pojke och 4 flickor, alla svarta, har i alla fall hittat hem till killen, men finns 3 bebisar som behöver hem, har bestämt att jag ska behålla 1 av flickorna, men inte säer på vilken än, hade jag fått lov för pojkvännen så hade jag behållit alla själv, för de e så gudomligt söta 
Amor vincit omnia
Bilder kommer ikväll, ska äntligen hämta min kamera som varit på lagning.
Könsfördelningen har ändrats, va visst 2 pojkar och 3 flickor, en av pojkarna har flyttat hemifrån nu, och de är alla 4 veckor och 1 dag =)
Amor vincit omnia
En av flickorna Dålig kvalitet på bilden, men kommer bättre =)
Amor vincit omnia
Den största av flickorna, hennes ögon står inte ut så mycket som det ser ut på bilden, vet inte vad hon sysslat med 
Amor vincit omnia
Den enda pojken som bor kvar här hemma, e lite svartare i verkligheten, ser ju nästan brun ut på bilden :/
Amor vincit omnia
Hittat något gott att tugga på *bäst att gömma det så jag fr ha det själv*
Amor vincit omnia
Sista för idag, svårt att få bra bilder på bebisarna då dom är så aktiva att dom inte sitter still i ens en halv sekund 
Amor vincit omnia
Sötklumpar!

Jättegulliga! =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
jag tycker dom e så underbara, snabba som bara den =)
Där e ju 2 flickor och 1 pojke som söker hem =)
Amor vincit omnia