Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 27376 ggr
absoluutsofia
145

vad brukar det kosta?

Hur mycket brukar en hamster på en djuraffär kosta ungefär? :)

Och hur mycket kostar en hamsterbur på ett ungefär? :)

Imasy
8

En hamster, guld iaf, brukar väl kosta mellan 100-150 kr, + - någon krona.

Bur kostar väl ifrån ca 300-400 kr och uppåt, iaf i Dalarna ;)

[Kamillah]
6

I Stockholm kostar en dvärghamster 145, och en guldhamster ca. 165.
Burarna brukar kosta mellan 300-500 beroende på hur stor man vill ha, men en vanlig duna kostar ca. 400 iaf.

Detta är vad jag har sett för priser och jag brukar väl gå till ca. 5st olika (:

Hamzter95
2

Var inne idag i Norrtälje där kostade några hamstrar 149:- kronor

Imasy
1

Ett litet tips bara. Köp hellre ifrån en uppfödare eller en djuraffär som tar djur ifrån en uppfödare.

Dels brukar dessa djur må bättre då de fått en bra start i livet, och dessutom så lämnas oftast stamtavla med djuren.

Sara87
4

När jag köpte från djuraffär då kostade hamstern runt 100 kr, honorna lite dyrare än hanarna.

[Popcorni]
1

Dvärghamstrar som jag har köpt har kostat 156:- så runt 159 tror jag det ligger på och burar är helt beroende på vad det är för storkel, modell m.m. Köpt en för 799:- och en annan för 150:- :)

absoluutsofia
2

Nu har jag köpt en, hon kostade 170kr

[Kamillah]
2

Har du någon bild? (:

absoluutsofia
0

finns bilder i tråden snart hamsterägare! :)  eller på denna hemsidan :)

kajsa08
0

Det är ju också så att det medföljer stamtavla (eller att den skickas hem till köparen efter köpet) om man registrerat kullen som uppfödare, antingen reggad uppfödare eller ej. Det kostar att registrera kullen och ta ut stamtavla, men då får man ju också hamsterns bakgrund som köpare.  Glad

[findusen]
2

oj är hamstrar så dyra i andra djuraffärer? vi tar bara 90:-,,,,, då kan man ju med gott samvete höja priset he he he^^

Imasy
0

här i stan kostar kh 79 kr, och sk angora hamster 89 kr tror jag. Dvärgarna var en hundring dyrare, och hade alla så konstiga namn. De svarta dvärgarna var dyrare än de ordinarie dvärgarna iaf.

Affärn i borlänge tar 120 kr för deras, vet inte om de är dyrare på långhåren.

Dilan
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hej jag ska köpa en dvärghamster och jag undrar hur mycket det kostar med Bur och lite redskap

Roxie
2

Tänk på att det är lag på att dvärghamstrar ska sitta två och två.

// Sofia

Amun-Ra
0

I djuraffärerna i finland kostar guldar ca 240 kronor (runt 20-25 Euro, oftast 25 euro) eller mer. Dock spelar könen ingen roll när det är fråga om priset. Inte i djuraffärerna här i Finland i allafall..

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Amun-Ra
1

#13 om du funderar på att ha endast en hamster så rekomenderar jag att du köper en guldhamster då dessa är solitärer och inte en dvärg eftersom det är lag på att dvärgar skall vara 2.

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Dilan
0

ok men tack för hjälpen jag tror jag köper 2 marsvin

hamsterdigger
0

På Giotland kostar en guldhamster 185 och en Bur 499 eller 459 :D<333