Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2589 ggr
Afrejd
0

Färg hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. För ca 1 månad sen fick jag hem en hamster kille som jag döpt till Ludde :) Jag har haft hamster när jag va liten men då va man inte så inne i det utan var mest mamma som tog hand om hamstern. Nu har jg haft råttor i många många år och jag älskar dom och kan väldigt mycket om dom . Sen en dag när jag såg Ludde så kunde jag inte låta bli att köpa honom. har läst på en del om va dom ska äta o ha i buren osv. Nu är de mest färgen jag är osäker på ..

Ras: Guldhamster
Teckning: offwhite
Päls: Långhårig
Ögon: Svarta

Stämmer detta? :)

Afrejd
0

Där de står teckning ska de stå färg

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Supersöt kille Kyss. Funderar på om han kanske  är vit. Har aldrig haft en vit hamster. Men offwhite ska ju vara benvit och vara mitt i mellan creme och vit.

Har du någon mer bild där man ser hela kroppen?

Allt annat stämmer vad jag kan se Flört. Vart har du köpt honom?

Mvh Alicia.

Afrejd
0

Jag köpte honom hos en råttuppfödare som även har hamstrar =) Eller fick honm rättare sagt :) lägger upp nåra fler bilder.

Afrejd
0

sweetiee :D

Afrejd
0

Jaag själv tycker han är jätte vit! Här är hans pappa.. Som jag tycker är offwhite eller creme? och ludde är betydligt vitare än honom. hans mamma är svart.

Charlie2006
0

Han ser ut att vara vit bö, pappan är offwhite.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Afrejd
0

Vit bö?

mocchino
0

Håller med Charlie2006 att han ser ut att vara vit bö så pappa är troligtvis offwhite medans mamman är silversvart. :)

// Nathalie

goldenhamsters
0

Brunörad Glad

Mvh Alicia.

Afrejd
0

Bö = Brunörad ? =) Okej tack för hjälpen!! :)

goldenhamsters
0

#10 Precis Glad Fast det kan oxå betyda brunögd. Men din lilla gosse är brunörad.

Mvh Alicia.

mocchino
0

#10 Ja precis! Brunörad vit. :)

#11 En brunörad är alltid brunögd då det hänger ihop. ;) Tex en rost är alltid brunögd med bruna öron, samma med choklad och bö sobel. :)

// Nathalie

Afrejd
0

min ludde har svarta ögon va jag ser.. men men kanske är möööörkt bruna

kaizoR
0

Gud vilken liten sötnos! Glad 
Är uppfödaren du fick honom av seriös eller bara hobby?
Reggad eller inte?
Vet du om detta var från en tjuvparnings kull eller en planerad?
Det är nämligen lite oseriöst av en uppfödare att korsa svartbaserat med cremebaserat- ifall man inte har någon särskild speciell anledning.

Lycka till med lillen!

mocchino
0

#13 Bruna ögon ser mer lr mindre svarta ut i vanligt ljus men om man kollar riktigt noga i dagsljus så kan man se skillnad. Jag har ett par brunögda och dom ser mer lr mindre svartögda ut dom också. :)

#14 Oseriöst? Lite fel ordval skulle jag väl vilja påstå? Min senaste parning var en svart + creme parning, inte är jag oseriös för det? Eller ja den fråga kan jag ju bara svara på själv men jag anser inte mig själv som oseriös iaf. Jag visste helt klart vad jag gjorde! ;) Men det är ju en annan diskussion! :P

// Nathalie

kaizoR
0

#15 Ja, men jag är säker på att du hade en bra anledning till att korsa svart med creme Glad Och jag är helt övertygad om att du är hur seriös som helst! Fast om man som uppfödare avlar vidare i flera generationer blir färgerna lätt blaskiga, det är det jag menar med oseriöst.

Källa

mocchino
0

#15 Ja mamma till den svarta var caramell så jag ansåg att skadan redan var skedd! Mouhahaha! Tungan ute Nej men du har ju rätt men jag menar bara att man behöver inte vara oseriös bara för att man kanske inte är helt medveten om vilka färger som bör eller inte bör paras. Fast förstår även att är man seriös bör man kanske även ha intresse av att kolla upp sånt! :)

// Nathalie

Afrejd
0

Hans föräldrar har stam o är reggade men hon som tog kullen är inte seriös på hamstrar utan föder upp orm mat (tyvärr) men när hon fick luddes kull klara hon inte av att göra de till ormmat då dom va så fina, handtama och sociala. Nu har hon sålt hela kullen varav jag fick en gratis för de är min granne o jag har h1jälpt henne med så mycket. och jag själv tycker de är fruktansvärt hemskt att föda ormmat och hon vet att jag tycker det så snälla inget prat om de här. Nu vet ni hur det ligger till, om de va så viktigt. Jag ville ha färghjälp och det har jag fått.

kaizoR
0

#18, Jag frågade endast av nyfikenhet! Inget illa ment!
Och ja, det är ju klart att ormar också behöver äta, så om det var en orm-mats kull eller vad man nu ska kalla det så spelar ju färgerna ingen större roll direkt Flört Tack ändå för att du svarade!
Och det där med bruna ögon, om du tar kort på honom med blixt så kan du se sedan att hans ögon på bilderna blir bruna.

Afrejd
0

Alla bilder jag tagit är med blixt, väldigt stark o bra blixt men dom blir svarta haha skummt!! :O Ska kolla sen när han vaknar riktigt noooga :D:D

Afrejd
0
kaizoR
0

Åh vilka snygga råttor du har… vad avis man blir! Kan ju trösta mig med att snart, snart så får jag skaffa en liten flock!
Vet inte om du föder upp eller så, men ifall du någon gång, nästan runt vintertider, skulle få en kull så paxar jag några! Glad
Lite OT där, men ja, din ludde har faktiskt som det ser ut, svarta ögon. Förvånad  de kanske bara är väääldigt mörkt bruna…

Afrejd
0

Jag tar tyvärr inte kullar men min granne är känd råttuppfödare vid namn zickan (kanske hört?) Hon får kullar nästan hela tiden så du kan ju höra med mig när de är dags så kanske hon har nån kull :) Tack för du tycker mina råttor är fina, de är dom verkligen :) Mina ögonstenar. Ja jag säger ju att luddes ögon är jätte mörka haha skumt!

kaizoR
0

Ohja, henne har jag hört talas om! Skrattande
 kollade in hennes hemsida så sent som igår!
Jag söker många av de färger som hon har och har även tänkt att i framtiden beställa selar av henne. (brukar smyga in på råttor iFokus ibland…) Hade även tänkt bygga grotto buren.

Afrejd
0

Hos henne hänger man några dagar i veckan o myser med djur haha :) Oj vilken Bur ! måste va svårt att bygga!