Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 868 ggr
kraembulle
0

På rymmen!

Okej, nu får jag lite panik, min Ozzy har på något sätt rymt!
Och jag vet att han befinner sig i köket, antagligen har han krypit in under kylskåpet då det är glipor där. Sen måste han ha tagit sig vidare bakom diskbänken, och då menar jag under allting, det är ju om skåp och under botten på skåpen är det ju hålrum. Jag kan höra honom nysa lite när jag bankar runt där inne. Men tog han sig in måste han ju kunna ta sig ut. Jag har ställt fram mat och vatten samt ställt hans Bur på golvet i närheten så kanske han hittar tillbaka.
Kan inte dra fram kylskåpet, det sitter som fast i golvet.. Och kan inte bryta upp nån skiva inuti skåpen heller.

Finns det något mer jag kan göra?? Åh, varför händer detta mig.. Tänk om han dör där bakom :'( Då kommer det väl börja lukta dessutom.. Då blir nog inte min hyresvärd så glad……. >.<'

kraembulle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har en skjutdörr till köket som jag stänger nu varje gång jag varit där så han kan inte ta sig ut i något annat rum.

kraembulle
0

Nu är han tillbaka! Snacka om tur man har.. Såg en liten rosa nos sticka fram genom en springa, så jag skyndade mig fram med en ostbit och lockade o lockade tillslut kom han fram så pass att jag kunde grabba tag i han. Voi, voi.. Oskadd var han, lite uttorkad kanske för han drack som en elefant när han kom tillbaka i buren.

Slutet gott, allting gott.

[Emma--]
0

Härligt att du fick tag i honom. Glad

Clariiz
0

Vad härligt att han kom kom tillrätta igen :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Luisa
0

skönt att han är tillbaka! :D

har nästan vart med om samma sak, men min lilla hamster rymde från bollen i vardagsrummet och sprang in under kylskåpet men vårat sitter inte fast i golvet som tur är, men komma ut ville han inte, hur mycket vi än lockade :P han är en envis liten krabat ;)

[nadvard]
0

Så skönt att han kom fram!Glad