Några frågor , Pressentera.
Vad tycker ni om era hamstrar är det roligt att umgås med dom?
Hur mkt betalarni till dom o hur ofta? (Mat,spån)
Hur stor Bur har ni till era guldhamstrar?
Hur ofta städar ni buren?
Vad heter eran hamster ?
Har ni en bild på den\dom? Lägg gärna upp bilder eller videoklipp på eran hamster!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
-Jag älskar mina hamstrar och de är supermysiga att umgås med sålänge det brinnande intresset finns. (Vilket jag har)
-Det är så svårt att räkna ut när man inte sparar kvitton eller antecknar, men det är inte någon stor kostnad i månaden. Beror mycket på vad man väljer för mat och strö, priserna skiljer sig markant men vad gäller mat är det viktigt att få tag på ett bra Foder snarare än ett billigt; jag blandar själv!
Jag har bara dvärghamstrar i dagens läge och de bor i olika stora burar för de flyttar med mig när jag flyttar fram och tillbaka mellan mina två olika boenden. Men den allra minsta buren jag använder nu är på 0,1568 m2 (bottenyta, i den buren finns 2 våningar men då de inte har 20 cm till tak inräknas de ej som yta trots att de används flitigt och ger fler rörelsemöjligheter) största jag använder är 0,3 m2 och där bor 2 st. dvärghamstrar.
När jag tycker att det behövs, någon gång i veckan gör jag större städning, ett par gånger i veckan diskar jag deras hus, matskåla och rör som blir kissigt.
Vad heter eran hamster ?
Mina vintervita dvärghamstrar heter: Felix, Ronny, Hemlis, Luna och Bianca
Har tyvärr ingen bild tillgänglig på denna datorn
Mvh Ellenfyrkant
Vad tycker ni om era hamstrar, är det roligt att umgås med dom?
Jadå tycker jag det är roligt att umgås med mina hamstrar, har ändå 12 stycken
.
Hur mkt betalar ni till dom, och hur ofta?
Alldeles för mycket
, när jag har kull drar det upp en del. Mat får dom bättre en vad jag äter, så där ligger den mesta kostnaden, men även sanden är rätt dyr.
Mina 5 roborovski bor i en 1m x 40cm terrarium, en av guldhamstrarna bor i ett terrarium på 40 x 60 cm, en annan i ett akvarium på 30 x 60 cm, en annan i en gallerbur som jag har glömmt måten på. Resten bor i antoniuslådor från ikea.
Varannan vecka +/-. Sakerna gör jag rent varje vecka, och städar ut sandskålen varannan dag.
Vad heter eran hamster?
Mina guldar heter: Ginova, Iron Maiden, Pumbaa, Frigg, Eir, Franklin och Fairthorpe, och mina dvärgar heter: Mala, Maliit, Pan, Phoebe och Pandora.
På bild, min egenuppföda Fairthorpe från senaste kullen
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Franklin, C/Y KH
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Min Egenuppföda Frigg, offwhite bö LH
//Frida
och Ginova, sobel bö LH. Orkar inte vissa upp alla av mina godingar
.
//Frida
Vad tycker ni om era hamstrar, är det roligt att umgås med dom?
Absolut! Annars hade jag inte haft dom. Det är så mysigt att sitta och hålla på med dom eller att bara sitta och titta när dom sötar sig på olika sätt.
Hur mkt betalar ni till dom, och hur ofta?
Har ingen koll alls på hur mycket jag handlar till hamstrarna. Köper saker lite då och då. Men det är nog en hel del om man räknar med nya tillbehör som leksaker, burar, matskålar och liknande som jag köper nytt ibland. Sanden är inte heller billig. Maten köper jag som en 20kg säck för 495:- och den räcker ett bra tag, men jag blandar även i lite annat i maten som jag inte vet riktigt vad det har kostat.
Den minsta är 56x39 cm och den största 99x51,5 cm, sen är det några som är lite mellan dom två storlekarna. Har tänkt att jag ska byta ut de minsta burarna mot lite större så fort jag får råd om ett par månader.
En gång i veckan eller något mer sällan. Vissa hamstrar skräpar ner jättefort medans andra håller det rent och snyggt väldigt länge, så det är lite olika hur ofta det behöver bytas men allra minst varannan vecka i alla fall. I boet gör jag rent betydligt oftare (tar bort gammal mat och bajs och byter ut/lägger in mer toapapper). Sandskålarna städar jag vanligtvis varje dag, men ibland kan jag hoppa över en dag.
Vad heter eran hamster?
Shiro, Cookie, Emulion, Fnisselin, Hardy, Gintaro, Razzmatazz, Malibu, Isadora och Marlin.
Jag tycker hamstrar är helt underbara djur som alltid är snälla och mysiga. Mina hamstrar är mina vänner och det bästa med dem är att de varken dömmer eller sviker en.
Svårt att säga. 1 gång i månaden köper jag Toa-Lätt som kostar 180 kronor (50 L). Varje dag får de sallad och sånt och jag vet inte riktigt hur mycket det blir på en månad men kanske 100-200 kronor.
Jag köper ett rätt stort paket hamstermat så det räcker i mer än en månad. Och jag vet inte vad det kostar. men 100 kronor för en månad gissar jag på.
Kattsand till deras toalåda kostar väl ca 100 kronor. Ca 500 kronor per månaden ungefär. Fast ibland får man ju åka till veterinären och det kan ju kosta en del.
Jag använder Ikeas största SAMLA-låda på 130 L. Den är ca 70x50 cm i botten.
Varannan vecka. Det brukar inte bli särsilt stökigt i buren om man lägger färskmaten på ett fat och har en toalett till hamstern.
Vad heter eran hamster ?
Coco Popz Tom Toolbox, Ella och (Goldenhamsters) Eternity.
Har ni en bild på den\dom? Lägg gärna upp bilder eller videoklipp på eran hamster!

Eternity
Tom
Ella
Mvh Alicia.
Jag älskar både mina hamstrar. Och det är superkul att umgås med dom då dom är så söta & lugna. Dom hittar också på en massa roliga bus som är roliga att fota eller bara titta på. Jättekul verkligen att umgås med dom!
Hur mkt betalar ni till dom o hur ofta? (Mat,spån)
Oj svår fråga…men spån betalar vi ca 200 kronor på 2-4 månader då det är en jättestor säck från en djuraffär som räcker väldigt länge. Sen mat kostar ca 60 kronor i månaden köper alltid djuraffärens blandning. Sen så kostar ju frukt , grönsaker , potatis/pasta , bröd och sådant också lite mer när man har hamstrar. Och några extra plastleksaker och sånt från djuraffären går på några hundra om året. Plus upptäckta vetrinärs kostnader. Men det mesta betalar mamma.
Oj det vet jag faktiskt inte men det är 2 normala gallerburar utan våning & har ingen aning om måtten.
Varannan vecka tycker inte det är jätte nödvändigt att byta varje vecka då mina inte grisar ner så mycket men gammal frukt & grönsaker tar jag bort.
Vad heter eran hamster ?
Honan: Tindra
Hanen: Hachiko
Visst här kommer 2 bilder ! Hanen / Hachiko:
Honan/Tindra: 
Va gulliga hamstrar alla har!
Jätte söta verkligen!