Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 3676 ggr
Lojs
0

Göra om kaninbur?

Någon som har erfarenhet av att göra om en kaninbur till hamsterbur?

Jag letar efter lite större hamsterburar och bottenmåttet i en kaninbur är ju perfekt. Men går det att sätta någon form av nät eller så över gallret?

Någon som har provat? Eller blir det ett svårt projekt att pilla till det vid öppningarna och se till att det inte blir några spetsiga metallnätbitar någonstans?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Alexis78]
1

Puff, undrar samma sak.

Roxie
0

Ja det finns ju fyrkantsnät att köpa på de flesta byggvaruhus. Där är mellanrummet på nätet ca 1x1cm, lite mindre skulle jag tro.
Men det bör man ju kunna fästa på gallret med såna "clips" eller vad det heter, eller bara vira fast med ståltråd.

Se bara till att det inte blir några vassa trådar som hamstern kan göra sig illa på :)

// Sofia

[nadvard]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Problemet som jag kan tänka mig är väl att kaninburar är höga. Inte så kul att trilla ner så högt uppifrån :(
Men det kanske går att göra den klättrings säker Skrattande

Roxie
0

Jo det är väl det som är nackdelen. Beror visserligen på vad det är för Bur, om det är en kanin-duna eller en som är helt av galler.

// Sofia

Be-Bopz
0

Vet att en på vårt forum, SHF, gjorde om en Bur, tror nog det finns tråd kvar om det nånstans Glad

AnnaCDSG
0

Jag har en Ferplast-duna som är 99 cm lång. På den är takgallret lika tätt som på hamsterburar så jag har inte behövt göra något med buren för att kunna ha en hamster i den.

Länk:

http://grand-prix.se/product_info.php/cPath/251/products_id/2865

Den är dock väldigt dyr på sidan jag länkade till. Jag köpte min på djurmagazinet för 699:- Guld i mun