Tips på hamsterbur
Var bl a en som ville se mer bilder på min hamsterbur så jag lägger det här istället. Hoppas det kan inspirera någon. Jag utgick från en expedit-hylla från IKEA. Klurade länge på hur jag skulle ha det och det blev faktiskt som jag tänkte mig :) Det är tur man har en pappa med bra verktyg för finlir, en hel lördag ställde han upp med att hjälpa till att få ihop dörrarna som var ganska mycket pill med. Väldigt tacksam! Väl hemma så skulle det lackas några gånger också. Det var ett himla pyssel att få upp dörrarna raka, gångjärnen var ganska veka visade sig när vi väl började skruva vilket gjorde det ännu svårare att få det som man ville, dessutom är det aldrig helt roligt att skruva i spånplatta. Men till sist blev jag nöjd i alla fall. Listerna är till för att hålla strö på plats, dom öppnas bara när man ska göra rent. Både dörrar och lister stängs med magnet. För att få dit rören var jag tvungen att ta isär halva hyllan igen *pust*, men skam den som ger sig. Baksidan ditsatt, längst upp på varje rad är en 8 cm hög luftspalt med nät. OBS! Igår fastnade en av flickorna i nätet med huvudet (vi fick loss henne oskadd) men använd inte sånt nät som jag gjorde eller lägga omlott i två lager så rutorna blir mindre. Baksidan är gjord i tunn plywood och nätet har jag satt fast med häftpistol.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Snyggt!!! tack för att du visa fler bilder
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Tyckte det var otroligt läckert gjort!
det ser så otroligt fint ut, skulle också vilja göra så men man har tyvärr inte tillräckligt mycket plats :(
Jag har en Expedit-hylla som står brevid sängen, och har funderat på att göra nått liknande. Men det är inget jag någonsin kommer orka ta itu med..
Man kan ju även köpa en expedit som är bara två rader och ställa på höjden. FInns även söta med 4 rum som kanske passar bra till en eller två hamstrar :)
Rören köps på cheapy, ca 100 kr för 2 m. Är lätta att såga till önskad längd. Man kan iof bara borra hål mellan men risken är väl stor att dom gnager i hålet så det blir större än man vill ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så himla bra det blev! :D
Vad är det för sorters växtrer du har i burarna?:) är det plastväxter som man har i tex akvarium? för riktiga Växter är väll giftiga? kan typ nada om hamstrar men Växter är ju farliga för andra djur så jag tänkte att det måste vara detsamma för hamstrar:)
Älskar din Bur! får man sno idé? inte allt såklart men idén om att göra om hyllan till en Bur?:) Så fort jag flyttat så blir det att köpa in lite hamstrar hehe.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/