CocoPopz Tom Toolbox
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Äntligen fick jag hämta hem Tom! Så fin han var, han hade lite lite päls på ryggen pga av hjulet och att han fäller nu. Fast jagt ycker han ör så fin ändå. Hans släkt har tagit mycket priser i SM och hans bror fick idag BIR tror jag, eller BIS.
En fin ponke. Kunde inte låta bli att fota lite med digitalkameran.

Fin päls! Fast här ser man den kala fläcken på ryggen.

Lång och mycket päls, det är så det ska va!

"Med hallå? Det är bara smulor kvar ju, daa!"

My beautiful hamster.

Heheheh, var bara tvungen att ta ett sådant här foto också. han är så kraftig för att vara en kille.

Jag fotade med digitalkameran så blev inte perfekta bilder. Fast de duger ganska bra tycker jag just nu.
Mvh Alicia.
Så söt
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Fluff ^^
#2 Jo han är så söt så 
#3 Fluff är en bra beskrivning. En fluffig isbjörn på 190 gram nu vid 3,5 månaders ålder.
Mvh Alicia.
Så söt! Han påminner jättemycket om Tutte på bilderna :) Ungefär samma päls, kroppsform och huvud..^^ Tutte väger också ca190 gram. Han blev BIS1 (eller heter det BIR? folk verkar skriva det numera men det står ju BIS på rosetten ju
) i Pet och fick CK i standard. Deras syster fick någon BIR/BIS placering i standard och Cert :)
# Vad kul, då har han ändå rätt bra chans att få placering på nästa utställning.
Bis står väl för Best In Show och Bir står väl för Best In Race. Vet inte riktigt när man använder sig av de, kanske att BIS är i pet och BIR är i standard? Någon som vet? 
Mvh Alicia.
Vi har inga BIS-placeringar längre, utan det är enbart BIR som gäller.
BIR kan även översättas till svenskans Bäst I Ras.
Att det står BIS på rosetterna är helt enkelt för att föreningen har såpass många rosetter som blivit över och att vi då väljer att använda dessa istället för att beställa nya och samla på oss fler som blir liggande.
Det är alltså BIR hamstern vunnit. 
#7 Bra förklarat.
Har nu tagit bort hjulet från Tom, det går ju helt enkelt inte att ha ett Hjul till en kille med den sådan päls.
Mvh Alicia.
Men herregud vilket fluff! så söt! ^^
Super fin! Alltid kul att se hanar med lite bättre storlek 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jaa, kan inte annat än att vara supernöjd med honom 
Mvh Alicia.
Har två jätte fula påskbilder på Tom med:

Mvh Alicia.
Så jäkla fin! :P Har aldrig sett en så hårig hamster förr tror jag :)
Tom är verkligen en drömhamster. Så snäll och lugn, men ändå väldigt nyfiken och jätte soscial. Jag brukar tycka att hanar kan vara lite mer ointresserade av handen än honor men här visar han verkligen vilken liten tjej han är. Handen är favoriten!
Han är ingen kille som stryker sig mot väggarna och sitter i ett hörn och tråkar. Han ska ut och utforska alla ställen i rummet.
Fast han tappade rätt mycket av sin vinterpäls för någon vecka sedan så hans släp är nu inte det bästa. Var lite kul eftersom när man klappade honom så fick man med sig en hårtuss, han hårade verkligen. I buren fanns också rätt mycket hår överallt. Fast nu hårar han inte längre utan nu växer hans sommar päls fram.
Mvh Alicia.
#23 Tom Toolbox säger " Tror jag skall fälla ut mina pälsvingar och flyga till Finland och dejta Hamster finskor!"

Härliga bilder på grabben…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#24 Hahahahahah, ser ju faktiskt ut som vingar. Min ängelhamster 
Tack, han är mycket svår att fota även om man inte tror det.
Mvh Alicia.
Gud vilka fina bilder på brorsan :) Tänk om min kille kunde stå så där fint som på #18 :P
#26 Ja, fast är de inte lika som bär?
Hade tur som fick med den på bild, han springer omkring överallt på fotostudion så kameran hinner knappt få en bild på benet ens
Synd att jag inte hade en bättre kamera.
Mvh Alicia.
Funderar på om Tom kanske kunde vara en offwhite? Eller i alla fall en mörk offwhite, hade ju en creme hane innan honom och han var mörkare än Tom. Eller Tom är ljus men nerfläckad längre bak.
Eller tar tillbaka det jag nyss sa, båda hans föräldrar var creme, hade för mig att en av hans föräldrar var offwhite men han hade bara en massa offwhite i stamtavlan. Och det spelar ju inge roll.
Jaja lite nya bilder på min ängel som faktiskt inte flygit iväg med sina hårvingar än 
Mvh Alicia.
Hehe, jag brukade reta Tutte lite förut att han var min lilla offwhite kille
Han är också väldigt ljus fast nu har han ju mörknat lite, men det är nog bara så att de är lite bleka i färgen.
Haba haba Ålalaaa vilken haba haba kille "säger Dubbel-Casandra"

#36 Haha, jaha. En liten blekfis 
#37 Ja han är så söt och snygg, fångar de flesta tjejers hjärtan.
Hans personlighet är också väldigt mysig. Det märks att han ääälskar att komma ut och utforska världen. Han är en hamster som många av mina nära tycker om. Min stora syster har inte brytt sig speciellt mycket om mina hamstrar sedan innan, men Tom stal hennes hjärta med sin charm, och hans ansiktsuttryck är alltid så oskyldigt.
Mvh Alicia.
#38 Ja, han är läcker och det är han som jag tänkt låna till Dubbel-Casandra när hon blir 5 månader gammal. Blir nog finfina bebisar det. 
#54 Gud vilken maffig päls han har fått!

Ja vekligen, han är en sådan liten pälsboll.
Han är också väldigt stor och kraftig av sig.
Mvh Alicia.
#56 Att han dessutom är stor och kraftig så gör att pricken på iet finns. Alltså perfekt med andra ord! Jag älskar krafiga pojk hamstrar. DE skall fylla hela handen. Precis som tom och Gos To Hell. 
#57 Ja! Kan knappt bärga mig tills det är utställning och jag ska ställa ut honom.
Fast det är i september och då är det ju SM. Tänk om han har turen att komma placerad där. Fast det är stor konkurrens och hans bror är minst lika fin som honom.
Fast drömma får man väl
.
Mvh Alicia.
#58 Ja dömma har man lov att göra. Det gör jag ganska ofta när det kommer till mina hamstrar. hahaha

När jag ser efter ordentligt så ser man ju creme färgen ordentligt.