Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1782 ggr
miacaliza
0

Uppfödare

Hej! Är ny här på hamster i fokus :)) Min dotter önskar sig en liten guldhamster och den här gången tänkte vi köpa från en uppfödare. Hon har haft hamster förut men då har vi köpt på djuraffär och jag gillar inte riktigt det, vill inte sponsra massgrossisterna. Så… Är det någon här som föder upp Guldhamstrar i Dalarna eller vet ni någon som gör det? Har kollat på Svenska hamsterföreningens sida men där finns ingen i Dalarna.

Roxie
0

Jag är registrerad uppfödare och föder upp guldhamstrar, men i Göteborg. Dock ska jag till Ludvika idag och har faktiskt en guldhamsterunge kvar ur min senaste kull som behöver hem.

Finns bilder under "Till Salu" på min hemsida. Länk nedan :)

// Sofia

Roxie
0

Finns även massa bilder under "Kullar", "Tidigare" och "A-kullen" :)

// Sofia

miacaliza
0

Oj…det var kanske lite snabbt…hihihi hon vet inte ens om att hennes pappa har gått med på detta.

Men det hade ju varit perfekt eftersom vi bor i Ludvika :))

När åker du?

Roxie
0

Haha, ja det var lite snabba ryck :)
Vi åker i eftermiddag, och är där hela helgen fram tills söndag. Så är ni intresserade så tar jag bara med honom, inga problem alls.

// Sofia

miacaliza
0

Vi är intresserade…det var bara det att jag hade önskat att dottern sett en bild på honom först, men hon är ju i skolan nu. Men jag tror inte att det spelar henne någon roll vilken färg han är…och vore väl en bra överraskning.

Roxie
0

Men maila mig på sulfidashamstrar@live.se så kan vi prata om vart/hur/när vi ska ses osv :)

// Sofia

miacaliza
0

Har mailat dig nu :)

Lojs
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilket underbart sammanträffande! Hoppas allt går bra! =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Roxie
0

Ja det kan man säga :)

// Sofia

miacaliza
0

Det kommer bli jättebra! Haha…ja ibland är inte världen särskilt stor :)) Ser fram emot detta…min lilla tjej kommer bli så glad :)

Michaela-N
0

Haha lite impulsartat ;) Men tur att det gick bra =D

miacaliza
0

Jaha idag vid 16 tiden hämtade vi hem lilla Sulfidas Always Alex :) Så söt och go. Lugn och trygg i Emmas händer när hon satte in honom i hans nya Bur. Gjorde sig hemmastadd i buren ganska snabbt, kommer nu fram till gallret så fort man visar sig vid buren. En pigg och nyfiken liten krabat. Tack snälla Sofia för att vi fick köpa honom :)

UlrikaD
0

#12 Grattis till nya kompisen.Skrattande

Jag har Alex farbror här hemma.Flört

[nadvard]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#12 Vad roligt Skrattande Grattis!

Roxie
0

Vad skönt att allt gått bra :) han kommer nog trivas kanon! :D

// Sofia

Ozanna
0

Kan man få se bilder när han känner sig hemma? :)

//Anna :)