Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 6287 ggr
Odette
0

Klotterplanket 44

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ny babbeltråd! Cool

Den gamla diskussionen hittar ni här ->

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

goldenhamsters
0

För första gången först!

Mvh Alicia.

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter och tittar på två kattungar som har busryck i ett prasselrör. Illrarna försöker hänga med.Flört

Kan inte fatta att mina små-skrutt redan är 5 1/2 vecka gamla. Jisses vad fort det har gått.

[Sniff]
0

Jag har nu mindre än 200 sidor kvar att läsa i boken som ska vara utläst på onsdag…

[nadvard]
0

#3 Känner igen det där sen jag gick i skolan. Sköt upp allt till sista kvällen Tungan ute

[Sniff]
0

#4 Hahahha precis så gör jag också ibland, men den här gången kan jag skylla på att jag har varit sjuk förra vecka… Oskyldig

goldenhamsters
0

Jag ääälskar brunstande honor Skrattande Man kan sitta med dem i en evighet om man klappar dem på ryggen. Då står de minsan blixtstilla hur länge som helst Flört

Mvh Alicia.

[Sniff]
0

#6 Haha precis, det är typ då man får passa på… Skrattande

Amun-Ra
0

#6 hahaha! Så sant så!

Nu har min hemsida uppdaterats med ny server och ny domen. www.amun-ra.biz

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

[jinnna]
0

jag kom otta :)

goldenhamsters
0

Min lilla blandras hund Zingo r inte alltid den allra smartaste, men hon försöker och gör alltid sitt bästa.

Jag har spenderat mycket tid med henne och lärt henne en del trix. Se här så duktig och ivrig hon är:

Mvh Alicia.

Odette
0

#10 Gud så charmig! Å svansen går i hundra knyck även när hon är "död" *naw* Men tycker hon va jätte duktig Kyss

_

UlrikaD
0

Så himla duktig hon var!Skrattande

Zvintos
0

Får jag presentera lilla fröken Viola (Solöns Viola), som jag får hem om ett par veckor. Kyss
Finns i princip 2 uppfödare i Sverige utav den färgen och jag har drömt länge om att kunna köpa en.

goldenhamsters
0

#11 Haha, jag vet. Vet inte riktigt hur jag ska träna bort det så hon ser äkta död ut Tungan ute

#12 Jo hon är så duktig så Skrattande

#13 Grattis Glad

Mvh Alicia.

[Emma--]
0

#13 Så fin! ^^

Zvintos
0

#14 & 15: Tackar! ^^

goldenhamsters
0

Har en förmåga att om jag börjat skriva på en uppsats så flyter allt bara på och så vips har man några A4 fakta sidor. Jag gillar den förmågan Skrattande På en timme skrev jag 2,5 A4 om Daniel Defoe.

Eller jag är inte en sån där som kan hålla på med ett arbete i flera veckor, när jag börjar skriva och så blir jag klar samma dag.

Mvh Alicia.

Charlie2006
0

Ingen rolig kväll inte. Först stängdes datorn av precis när jag laddat över kort från datorn, sådär 2000 stycken, så det var bara att börja om igen. Sen har någon hackat sig in på min msn Skrikandes, så nu har jag fått skaffa en ny msn adress, för att supporten ska kunna kontakta mig när dom har tagit tillbaka den gamla adressen. Har ju bara inte massa skolarbeten och mail från folk på den hotmailen. Tur att man har sina djur i såna här lägen alltså.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[jinnna]
0

vad tråkigt det är  syndFörvånad

UlrikaD
0

Akuttandvården med blottad tandrot och 1050kr fattigare. Måste på ett nästa besök för rotfyllning och det ska kosta 4500kr.

Hur många hamstrar behöver man sälja för att få ihop till det tro?Obestämd

[Emma--]
0

#20 Ajaj, inte billigt att gå till tandläkaren.

UlrikaD
0

#21 Vet inte var det gör mest ont, käken eller plånboken..

Fast just nu spelar det ingen roll att jag inte har råd att köpa mat, äta känns inte så aktuellt just nu.Obestämd

Dumbo-
0

Har bestämt mig att jag vill ha en egen hemsida! Och nu letar jag efter en som är gratis… Har ni några tips om vart det kan finnas? Vilken som är bäst?? Den behöver inte vara gratis, men om den inte är det ska det vara ett bra pris. Jag ska börja föda upp Guldhamstrar i små skalor, men jag tycker att man verkar mer "seriös" om man har en hemsida som man kan visa upp Skrattande. Vilken andvänder ni?

Zvintos
0

#23: Många använder weebly.com, som är gratis.
Finns även webs, men dessa har en begränsning på hur många undersidor man får ha.
I övrigt relativt lika rent utseendemässigt.

Jag har själv weebly.

goldenhamsters
0

#23 Jag har på one.com, fast det är en rätt dyr hemsida. Gjorde en gång en hemsida om en grej på n.nu. Det var en sida som var enkel att förstå och den vara gratis.

Mvh Alicia.

goldenhamsters
0

Har nu idag haft en lång idrottsdag med skolan och vi har haft fiidrottsdag.

Tycker jag presterade rätt bra. Kom trea på 800 m, hoppade 1,30 m på hökdhopp och jag vann längdhoppet med 4,30 meter. Så det ska jag få guldmedalj i Skrattande

Mvh Alicia.

[Sniff]
0

Klar med dagens läxorSkrattande

Såg en annons i tidningen, någon säljer "en hamster safir eller en sebirisk dvärghamster" Det är en bild på en guldhamster som är ds, men i annonsen står det att det är en "dalmatin" på bilden. Obestämd

Amun-Ra
0

#23 vill man sattsa på flash hemsidor så finns www.wix.com som också är gratis.

Amun-Ra
0

Jag och finlandsbenska folket inklusive flesta av finnarna vill be det svenska folket om ursäkt för vad vissa finnar som håller till partiet Sisu (Finlands rasistiska organisation) som samtliga sannfinländare, vars kämt ut sig samt oaceptabla och rasistiska uppföranden mot sina grannar pga rasistiska utalanden och fyllerier. Detta är en stor skandal och många finnar, speciellt vi finlandsvenskar har svårt att se er svenskar i ögonen pga dessa finnar stora skandal och oaceptabla uppföranden. Hoppas ni svenskar kan förlåta dessa sjuka rasistiska finska dårar,så vi övriga finländare inte behöver skämmas skiten av oss!Glad

Dumbo-
0

Tack till er som har tipsat om hemsida! Men jag gick in på alla och kollade, n.nu var lättast att förstå. Så den vart det (: Det ska bli kul när den äntligen är klar… x)

Vilka färger är det som kan komma upp i en kull där mamman där silvergrå och pappan offwhite? Ofelia har normalfärgat i släkten men det finns silversobel, längre bak i släkten finns även creme. Dumle har ingen stamtavla… Men det kan komma Offwhite, silvergrå och…?

Kan det komma upp en färg som te.x mormors mor hade?

Zvintos
0

#30: Mellan silvergrå och offwhite blir det troligast normalfärgad och silvergrå (både hetero- och homozygot).
Om det är så att honan ärvt cremeanlag kan det även komma creme, offwhite och vit sö mö.
Det kan komma upp färganlag som inte ens syns i stammen.
Jag har själv fått svart efter två föräldrar där det inte syntes i stamtavlan.
Så stamtavlan säger inte allt om vilka anlag som finns. Glad

Ozanna
0

Jag bara måste lägga upp en bild på min lilla hamster Ozzy!

//Anna :)

Amun-Ra
0

Hittade ett program för seriösa hamsteruppfödare på netet. Det är ett program där man kan dokumentera och hålla reda på antal kullar, sjukdomar,avelsdjur,stamtavlor mm. Kolla in programmet här. Man kan ladda ner programmet och prova det en viss tid. Gillar man programmet och tycker att det  gör det lättare att hålla reda på och dokumentera alla,stamtavlor,kullar,sjukdomar, avelsdjur mm så kan man köpa programmet. Tyvärr är dock programmet på engelska. Så det lönar sig att kunna språket om man vill pröva programmet och ev köpa det vid ett senare tillfälle.

Tänkte att det kanske skulle vara något för en seriös uppfödare att ev sattsa på.Glad

Charlie2006
0

Söta vovve Kyss, passar henne nu i helgen.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Zvintos
0

Sambon börjar vekna gällande att skaffa valp i höst, när min favorittik ska ha valpar. Kyss

Dumbo-
0

#31 Tack för svaret! :)

Det här med förkortningar på färger, har aldrig hamnat på plats i min hjärna… Kan en offwhite inte bara vara offwhite? Måste de ha te.x offwhite bö, ? För Dumle är offwhite, han är inte vit han har lite creme aktigt i sitt ansikte och så har han lite mörkare öron. Ska man då kalla honom för; Offwhite Bö Sö, ? Han är ju svartögd om det är vad Sö betyder nu igen Oskyldig och Bö betyder brunörad om jag kommer ihåg rätt? Vill bara veta, så att man vet exakt vad han är för något :p Han är ju från djuraffär, och dem köpte inte in någon stamtavla på den här kullen som dem gjorde med förra.

Zvintos
0

#36: En offwhite kan vara "bara" offwhite.
Offwhite bö = offwhite brunörad.
En vanlig offwhite har mörka öron.
En brunörad har dessutom bruna ögon.
Hamstern kan inte vara både brunörad och svartögd samtidigt, utan är antingen eller. Glad

Dumbo-
0

#37: Okej, vilken tur att man får svar som man förstår! Skrattande

Så han är bara offwhite, eftersom han inte har bruna ögon! :) Haha, känner mig ganska lättad att jag äntligen förstår det där nu x)

[Sniff]
0

Nu är jag en kameraägare. Har velat ha en bra kamera länge och nu har jag det! Kan knappt fatta det…! Skrattande

[Sniff]
0

Här är en bild, var ju tungen att testa kameran på Imon… Oskyldig

goldenhamsters
0

#40 Vad kul! Den tog ju ett fint foto Skrattande.

Mvh Alicia.

Dumbo-
0

Nu tycker jag att hemsidan är måttligt bra, så nu tänkte jag att ni kanske vill kika in lite, vill gärna ha lite tips och råd. Om det är så att jag missat något! :)

www.artan.n.nu  Är addressen :)

goldenhamsters
0

Jag förstår inte varför de låter den kristne mannen gå ut med att jorden ska gå under idag. År 1994 och 1995 sa han att jorden ska gå under. Varför låter de en man för tredje gången säga att jorden går under? Det finns ju alltid någon som inte klarar av spänningen och tar livet av sig.

Dålig stil av den kristne mannen säger jag bara..

Mvh Alicia.

[Emma--]
0

#43 Håller med. Det finns ju ingen mening alls att låta en sån man få så stor uppmärksamhet.

Dumbo-
0

#43: Jag tänkte också på det, tänk på dem människor som verkligen tror på att jorden ska gå under? Och tänker; "jag ska ändå dö imorgon så jag tar livet av mig nu." Det finns säkert sånna människor någonstans i världen som tänker så.

Odette
0

#42 Tycker den ser fin ut. Men vart har du fått dina hamstrar ifrån? Har du inte fött upp dem själv så kanske du får ta bort uppfödarnamnet framför deras namn..
Det sätter man ju bara ut på de hamstrar man själv fött upp, tänkte så man inte blir förvirrad ;)

_

Dumbo-
0

#46: Tack! okej, det visste jag inte :$ Jag har inte fött upp dem själva, så jag ska ta bort namnet :>

Jolinn
0

#40 nejmen gud villken fin teckning den hade <3

#45 Men jorden har inte gåt under en ialla fall :)

[nadvard]
0

#40 Så söt! Roligt med ny kamera :D

goldenhamsters
0

Min lilla voffsing är så duktig! Vann hundhoppning mot de stooora hundarna i 40 cm klassen.

Fast jag vågade inte köra utan koppel i år, förra året hoppade hon ju en massa extra hinder i omhoppningen för hon tyckte det var så kul Förvånad

Mvh Alicia.

MaaariaS
0

Min Harry hare lite avslappnadKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Sniff]
0

#41 TackSkrattande

#48 Hihihi ja han är fin, lillgubbenKyss

#49 Ja det känns jättekul, har fotat konstant sen jag fick den, tror jag… var vaken till tre igår och fotadeOskyldig Första jag gjorde i morse var att ta fram den igen och fortsätta…Skrattande

Zvintos
0

Var till Kumla sjöpark idag och Grim tog sitt allra första bad.
Han gav sig själv en kallsup också, tokstållen. Tungan ute

http://youtu.be/ytAFyRW0BAQ

goldenhamsters
0

#51 Hahahahahhaa!!! Skrattande

Mvh Alicia.

MaaariaS
0

#54Flört

MaaariaS
0

Är så glad!! Jag gick och satte mej i badkaret med Joline, så vi kan lära känna varandra bättre och hon springer runt en stund och klättrar sen upp på min mage och lade sej där med huvudet på min arm.Hon låg där säkert en kvart eller nått, sen reste jag mej upp och gick och hämta kameran ifall hon skulle göra det igen….men det gjorde hon tyvärr inte.Men matte är jätteglad ändå.Min söta underbara lilla tussKyss

Jolinn
0

#51 Men gud vilken snygging Kyss

[jinnna]
0

hej baborida kyss moster frida

Odette
0

#56 know the feeling, det krävs inte så mycket för att man ska smälta totalt!

Råttorna har varit ute för första gången idag, här kommer Heliodors fina sommar pose Tungan ute

_

[Emma--]
0

Pysslar för fullt här hemma men det börjar göra ont i fingrarna.Tungan ute Men nu är jag snart klar! Glad Håller på att fixa hyllor till en gammal råttbur/fågelbur så att det ska gå att använda till någon av hamstrarna.

Lyckas jag blir det gott om utrymme. Buren är ca L 183 x B 40 x H 68.

MaaariaS
0

#57 Tack ja han är jättefin,synd bara att han fäller just nu, så han har knappt nån man kvar runt huvudet.Men är jättesöt ändåKyss

#59 Nä det behövs inte så mycket för att man ska smälta till en liten vattenpölFlört

Åh lilla HeliodorKyss va skönt att få vara ute i fina vädret!!!!

[nadvard]
0

Inatt åker jag till cypern för en skön semester :D
Känns så bra nu när allt är packat och jag instruerat brorsan hur man tar hand om en hamster och ett akvarie :)

Trixies
0

Kan man flytta till hyreslägenhet när man är 16? Asså om föräldrarna liksom pratar med hyresvärden och skriver på?

Zvintos
0

#63: Om dina föräldrar står på kontraktet, ja.
Mina föräldrar stod på en lägenhet åt min lillasyster när hon flyttade för att gå gymnasium.

UlrikaD
0

Passar Sofias hamstrar denna veckan, (Roxie på forumet) då hon och sambon är på semester. Suttit där nere nu och matat och gullat och gosat.

Sen kommer man hem och inser att nu ska ju alla mina ha mat, grönsaker och gos också. Känner mig lite splittrad ibland.

Sofias gäng mår iallafall hur bra som helst och jag undrar vad de gör på nätterna nu när "mamma" inte är hemma.Flört

goldenhamsters
0

Har nu börjat läsa "Stolthet och Fördom". Filmen är ju helt otroligt bra! Boken är hittils lite förvirrande med alla namn hit och dit och gammalsvenskan. Fast det tar ju alltid sin lilla tid att komma in i en bok.

Mvh Alicia.

Dumbo-
0

#66: Jag var jätte skeptisk mot att börja läsa Harry Potter, men jag tyckte att fimlerna var bra. Min mormor tvingade mig att börja läsa den.. Haha, men efter några kapitel var jag helt inne i den :) Så nu har man ju läst ut alla Harry Potter böckerna.. Blev lite ledsen att inte kunna läsa på kvällarna sen :< Sen tog det inte lång tid innan man läst ut alla twhiligt böckerna, så nu är jag boklös!

Är det någon snäll människa som kan tipsa om en bok :c ?

[Sniff]
0

#67 Läs… Deckarna eller vad det är av Jo Nesbo, de om Harry Hole. Första boken, speciellt, är helt fantastiskSkrattande Eller så läser du… Härsken på ringen! Skrattande Oskyldig

#66 Åh jag älskar den filmen! Eller jag har sett den som serie eller något. Underbar.

goldenhamsters
0

#67 Den absolut bästa bokserien jag läst är utan tvivel "Hungerspelen". Alla mina vänner fastnade totalt för den också, Så himla spännande! Du kommer absolut gilla dem om du gillade twilight-böckerna.

Det håller just nu på att göra en film om den som ska komma ut om ett år.

En annan bokserie som är rätt kul att läsa är "Vampyrens märke" om du gillar sånna här vampyr böcker.

Jag har läst klassikern Robinson Kruse, den är jätte bra och annorlunda att läsa.

Jag hatar att bli boklös. Men har tur, jag har en stora syster och en lillasyster som jag kan sno böcker av då.  Så jag kan säkert ge en miljon boktips ;)

Katarina von Bredows böcker är i alla fall jätte bra, särsilt "Syskonkärlek" är mycket bra.

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

Jag skulle vilja köpa buren utan hamster i. Men vilket problem att bestämma vem av hampisarna som skulle få bo i den.

http://www.blocket.se/skaraborg/Super_bur_och_hamster_34063708.htm?ca=15&w=3

Amun-Ra
0

Har hittat en ds satin hona som jag är mycket intresserad av. Hon Heter Olyxas Grace and Glory. Har mailat Nicolew! Vet inte om hon har lagt märke till det eller om mina brev till henne har hamnat i henne skräp post mapp i hennes hotmail konto! Väntar på betalningsinfo så jag kunde betala tingningsavgiften. Hoppas hon svarar snart med infor jag behöver så jag kan betala för henne.Obestämd Så hoppas jag få bilder på Grace också.Skrattande

UlrikaD
0

#71 Hon står som tingad på Olyxas hemsida så det kanske är du som tingat henne.

Grace mamma är ju helsyster till min d.s hona Melbourne som din kompis fick cinnamon-honan efter.

[Sniff]
0

#69 Jättebra tips, Hungerspelen är en spännande serie. Kommer jag säkert läsa igen!

Amun-Ra
0

#72 Jag meddelade henne redan förra veckan att jag ville Köpa Grace av henne. Hon sa att hon brukar ta en tingningsavgift för att vara säker på att man köper hamstern. Men jag antar eftersom jag bor i Finland och hon märkte hur seriös och hur gärna jag ville köpa henne så kanske hon väntar tills jag kommer till Stockholm och betalar hela summan för hamstern då istället. Hon tyckte kanske att det var lättast så när det kommer till betalningen. Så ja,det är nog jag som står som tingad på Grase and Glory. Hoppas på att få bilder på Grase så småningom.Skrattande Skulle verkligen kul att se bilder på henne. Dessutom skall det vara kul att få in lite satin i aveln också igen.

Har kommit fram till att Zugar Baby sisst och slutligen är en svart skp satin KH. Orsak är att hennes päls glänser väldigt mycket. Mer än vad en hamsters päls gör normalt. Hennes mamma ZipZipp var ju satin samt ganska många av hennes kullsyskon. Skrattande Zugar Baby är så lycklig av att vara hemma igen att hon så gott som hela tiden vill komma och kelas. Det får hon mer än gärna göra,komma och kelas. För det fick hon sannerligen inte mycket av på det andra stället och hon har alltid varit en kelhamster precis som sin morfar Zvullo.

goldenhamsters
0

#74 Det syns ju inte lika mycket om en svart hamster är satin som om en creme hamster är det. Jag har haft en kh, skp, svart guldhamstertjej. Kan visa två bilder på henne:

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

#75 Jepp, det är lättare att se om en svart skp är satin. De gulbruna fläckarna ser glansiga ut som en nyputsad bronsmedalj. Det är precis så som Zugar Babys fläckar ser ut! Glänser ordentligt som nyputsad brons.Skrattande

MaaariaS
0

#70 Vart har du hittat plats för den buren???OskyldigFlört

UlrikaD
0

#77 Nu ska du inte vara sån.Tungan ute

Kanske om jag stoppar ner ALLA hampisarna i den buren då!

MaaariaS
0

#78 Jag är väl alltid snäll flicka??!! hmrfOskyldig

Tänkte kanske att buren skulle agera soffbord,men kanske inte ändåTungan ute

UlrikaD
0

#79 Det var i och för sig en liten rolig idé.

Har sett världens häftigaste soffbord en gång som var ett stort fyrkantigt terrarium. Var otroligt fint med gecko-ödlor i.

Det hade jag kunnat tänka mig.

MaaariaS
0

#80 Kan tänka mej hur fint det var,skulle kunna tänka mej nått liknande själv,men jösses vad pengar som går åt brrr…Rynkar på näsan

Ebba-A
0

Jag lever!!! Måste säga förlåt till er också för att jag varit helt frånvarande i 1-2 månader (flickan med noll tidsuppfattning försöker uppskatta tiden. kan lika gärna handla om två veckor). Hade verkligen helt glömt bort att iFokus fanns (ärligt, har inte ägnat en tanke åt det) eftersom det snurrat så mycket annat i mitt huvud senaste tiden. Och Medarbetare och allt är jag också, gissa vem som har dåligt samvete?

Men…. förlåter ni mig? ;)

Värd på Choklad iFokus

[Sniff]
0

#82 Absolut, men kul att du är tillbaka! Tungan ute Skrattande

Amun-Ra
0

Mörjar ju ha en liten hög med hamstrar så jag har delat upp Keldagen i två! Så idag har Kahlua,Melvin,Åtrå,Dubbel-Casandra,Zugar Baby,Cotton De Tulear,Gos To Hell och Dubbel-Knut fått sin dagliga gos och Kel! I morgon får Gos Crazy,Åsa Nisse,Embrosia,Geisha,Baldur och Lou Bega sin dagliga dos av kel. Men istället för kel så fick de vara ute och busa i bollen en stund på var. Det gillade de alla! I morgon skall jag städa Geishas Bur! Hon skall ju få bebisar nu på lördag,om det kommer några. Hon ser ju inte så fet ut! Kanske inte så många i magen. Så vi får se vad som händer!Obestämd

Amun-Ra
0

Som alla vet så skall jag para Embrosia I mitten av Juni med Gos To Hell. Namnen på kullen skall börja på Gos för att hedra minnet av pappan. Man kan också säga att Gos blir kullens familje klenod. Skall spara en Creme hona ur denna kull och jag har namnet redan åt henne. Hon skall få heta Gos To Heaven.

Just nu sover Geisha. Men det blir väl det vanliga när hon vaknar. Mat och att gräva. I morgon är det beräknat att hon skall föda.

goldenhamsters
0

Kan varna alla för att gurkor, tomater och sallad i Tyskland är nersmittade med en dödlig bakterie. Flera i Tyskland har dött.

Nu har den bakterien börjat komma in i Sverige och orsakat dösfall.

Så kan rekommendera alla att ta det lite lugnt med gurka, tomat och sallad ett tag framöver.

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

Jag har ätit inhemsk sallad och inhemsk gurka samt körsbärstomater från Holland! Bra att veta, bara oc se efter att inte få något som är importerad från tyskland!Rynkar på näsan

Odette
0

Ebba-A det är klart vi förlåter dig! Man måste ju få ta en liten paus emellanåt och leva lite utanför datorn hihi. Men kul att se dig igen Skrattande

_

Amun-Ra
0

Har kommit fram till att stress och det förbaskade blåsvädret måste vara orsaken Till Cotton De Tulears ögon problem! För han hade inte ögonproblem hos sin ägare och inte heller i Tåget. Ögon problemet fick han garanterat av den stress han fick av att resa när han inte är van att varken resa eller vid olika ljud. Samt att det blåste så förskräckligt när vi steg ut ur tåget och måste gå en bit till busshållålatsen. Cotton fick ögonproblem strax efter att vi var hemma. Det håller på att bli bättre för varje dag som går. Kan ju vara om han fick något skrep i ögat när de blåste så eftersom han inte ville gömma sig under den stora högen rivet hushållspapper som han hade i transportburen. Gömde sig gjorde dock Gos To Hell. Fick även tvätta hans öga som blev helt återställt efter putsningen! Så jo,jag skyller på det fördömda vädret och stressen när det kommer till Cotton De Tulear…

Amun-Ra
0

HOLY SMOKES!!! Jag har av misstag räknat fel. Hade för mig att Kahlua skulle bli 5 månader nu. Men till min förskräckelse kom jag senare idag på att det är ju 31 Juni som Kahlua blir 5 månader och nu är hon redan parad! HERRE GUD säger jag! Hur i glödheta kunde jag räkna så fel. Detta misstag får absolut INTE upprepas igen. Får nog börja hålla bättre koll på honornas ålder här.FörvånadRynkar på näsan

Amun-Ra
0

Cotton De Tulear hade nästan upp ögat helt som det friska ögat i går kväll. Så hans öga håller på att bli återställd. Ikväll eller hoppeligen i morgonkväll så skall nog hans öga vara hel återställd igen får vi hoppas! Nog med de framsteg han hade igår med sitt öga.Glad

Skall låta den krulliga herren sova nu,vilket han gör! Sedan skall jag tvätta hans öga igen ikväll och se hur ögat mår ikväll.

goldenhamsters
0

Jag tog nyss upp en liten söt nf tjej från C-kullen och tog ner henne och lägger henne i fickan. Då börjar hon bita i fickan så jag tar upp henne. Då sätter jag henne på tangentbordet och det första hon gör är att ta ett fast grep om "Alt" knappen på tangentbordet och biter av den! Fast den gick att sätta på igen som tur var.

Fast hon är ju snäll när man hanterar henne. Bara det att hon gillar att gnaga på saker.

Mvh Alicia.

Zvintos
0

Ibland kan det gå såhär när man har tråkigt: http://618776.spreadshirt.se/

Har länge velat ha en tröja med staffmotiv på och satt och kollade runt lite bland de som fanns hos Spreadshirt.
Sedan hade jag lite tråkigt och roade mig med att måla egna istället och skickade in till deras sk marknadsplats.
Känns jättekul att de blev godkända och att vem som helst nu kan beställa tröjor med mina motiv på!
Öppnade en egen liten "shop" med lite olika produkter (Spreadshirts produkter) hos dem.
Så när skattepengarna kommer ska jag beställa en åt mig och ev en åt sambon också!

Amun-Ra
0

#92 hahaha vilken rackar unge du har!Skrattande

Förbaskat! Bara för att min dator crashade så har mer än hälften av alla hamstrar försvunnit som jag har skrivit in på zooeasy. Samt en massa annat info inklusive uppfödare mm. Bara för att jag har varit en idiot nog att inte uppdatera min förra backup fil.Rynkar på näsan Jag hade 210 hamstrar om inte mer inregistrerade i programmet Förfeder till de hamstar jag har så att säga. Nu finns endast 69 hamstrar kvar registrerade in i detta program. Bara för att jag var dum nog att inte uppdatera backup filne. *SUCK*

Odette
0

Just kommit hem från en shoppinghelg i Umeå.. äntligen köpt vettig chilla Sand till hamstrarna som var betydligt billigare än det som går att få tag på här.. 
Passade på att köpa två säckar så ett par hundralappar fattigare har jag nu 50 kg Sand att dansa disco i Oskyldig

_

Amun-Ra
0

#95 hahaha, det var en hel del Sand. Men det är bra att ha i lager. Det är ju inte så ofta man gör sådana resor som till Umeå om man bor i Lycksele.Flört

Nu är Xanders Album klar! Kommer naturligtvis att uppdatera albumet med fler bilder med tiden. Så hans album blir tjock med bilder. Så kan ni andra uppfödare få en ide hur hamstrarnas album, vars hamstrar sjag köpt av dem kommer att se ut.Skrattande

Amun-Ra
0

Nu har jag stda burarna,nu dags att koka lite spagetti åt skruttarna. Det blir ingen babymat idag utan spagetti,majs,ärtor och morot står på menyn idag.

Har tagit lite nya bilder på Dubbel-Casandra! Skall plåta Kahlua och Embrosia medan spagettin kokar…

Odette
0

#96 nä men nu vet jag vart jag kommer att köpa Sand hädanefter, jisses vilken skillnad det är på pris..!

_

[Sniff]
0

#98 Vart köpte du? Oskyldig

Odette
0

#98 djurmagazinet på Mariedal eller vart det var, iaf inte de som är i city. Den stooora roooliga affären! Skrattande
Köpte även 10 st Kardinaltetror till mitt lilla akvarium, samt en liten sugis (ancistrus). Så nu hoppas jag att det är många som överlever flytten.. kardinaler är så vackra när de lyser mot den svarta akvariesanden *mmmm*

_

[Sniff]
0

#100 Okej. Vi har slutat handla på djurmagazinet, tycker inte de tar hand om djuren de säljer så bra… Men det är väldigt kul att vara inne där, de har så mycket saker! Skrattande

[nadvard]
0

Nu är jag hemma från semestern!!! :D wiho!!

Amun-Ra
0

Igår var det kallt som i sibirien och nu är det hett som i sahara öknen. Obestämd Vilket märkligt väder!

goldenhamsters
0

För en vecka sedan har jag 4 hamstrar. Men idag har jag 23, hur har det gått till? Förvånad

Mvh Alicia.

[Sniff]
0

#104 Magiskt! Förvånad Nejmen du vet, när två hamstrar gillar varandra väldigt mycket, så kanske de kramas lite och då blir det bäbisar… Tungan ute Åh vad roligt att ha många hamstrar… Just nu har vi bara två.

goldenhamsters
0

#105 Hahahahah Skrattande Eller tydligen hade jag 25 hamstrar…

Mvh Alicia.

[nadvard]
0

#106 då är det full rulle där hemma ;)

goldenhamsters
0

ja, fast 12 stycken är små larver mest Flört

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

#104 hahaha….Du vet…Dubbel-Casanova kan sin grej, även fast han låtsas spela svårflörtad ibland.Flört

goldenhamsters
0

Fast nu flyttade 9 hamstrar… Nu är det bara 16 hamstrar kvar då. Fast det är bara 3 stycken som jag kan kela med.

Mvh Alicia.

Odette
0

#101 Såg inget större fel i burarna där när jag var där men det är ju som på de flesta djuraffärer.. Men Sand och Foder kan de ju inte missköta iaf så det köper jag med gott samvete Flört

Nadvard; vart var du? Har du redan haft semester..? Jag jobbar tre veckor till sen är det min tur *längtar som ett as*

_

[Sniff]
0

Åh. Jag ska få en hund.

goldenhamsters
0

#112 Nej så kul Skrattande Vilken ras?

Mvh Alicia.

[nadvard]
0

#111 Jag var i cypern :D
Det va så jäkla skönt att komma iväg lite!
Jag är vikarie året om så det blir inte mycket semester för mig :(
Har vikariat nästan hela smmaren, så är ledig lite nu och sedan nån vecka till mitt i sommaren =)

[Sniff]
0

#113 En bichon Havanais{#emotions_dlg.laughing}

Amun-Ra
0

Här gårdet undan så dammet yr…hahaha. Nä så roddigt är det inte här! hahaha Hur som hälst Embrosia är ute och busar i sovrummet. Hon har en konstig förkärlekt till väskor och paffpåsar…hahaha

Nu tror jag skall dra mig till Free Realms ett tag. Till 3D paradiset! {#emotions_dlg.laughing}

Amun-Ra
0

Puh vad jag är slut! Har just konkat (burit) hem 2 stora tunga hamsterburar. En på 75 cm den andra på 80 cm. Sedan när man kollar igenom den så ser man till sin förfäran ett stort ovalt hål i den midre burens botten. SUCK att inte det skulle ha fått räcka med att konka hem burarna. Nu måste man på något sätt luska ut hur man skall fixa hålet så almspånet eller tre peletterna inte kommer ut.{#emotions_dlg.undecided}

Tycker bra att de kunde ha nämt om det stora ovala håler de som sålde burarna.

Orkar inte ta itu med detta nu! Jag är totalt slut! 2 av hamstrarna får vara i sina samlarlådor tills Tisdagen.

Amun-Ra
0

Pust, 124 hamstrar är nu inregistrerade i mitt avels program zooeasy! När jag registrerar in hamstrar där lägger jag in info som uppfödare samt ägare om det inte är mina. På så sätt får jag även hamstrarnas stamtavla automatiskt. Samt hålla reda på allt annat som man bör hålla reda på som uppförare.{#emotions_dlg.laughing}

Detta program behöver man inte vara på linjen för utan programmet är mer som ett kontors program.{#emotions_dlg.laughing}

Amun-Ra
0

Det räcker med 133 hamstrar registrerade i mitt hamster avels program zooeasy. Inget mera jobb för en trött kvinna idag. Resten av kvällen enbart nöjen. Men som tur uppdaterade jag min backup fil ifall min dator får för sig att börja kracha igen…

Amun-Ra
0

Hr isnspekterar man hamster porr live. Måste hålla koll på turturduvorna så allt går som de skall.{#emotions_dlg.laughing}

Trixies
0

Egentligen fy vad underbart det är att det finns djur på jorden. Utan djur skulle vi sakna något. Ett djur kan aldrig dömma en människa. Utan bara älska en & ta emot kärlek. Jag har älskat alla djur jag haft. Och varje dag ha samma leende på läpparna när jag ser dom. Alla som inte har ett djur , råder jag om att dom ska skaffa. Vill även berätta hur underbara alla hamster uppfödare är…ni skapar nya liv på jorden och ni säljer dom till någon som kommer bli så underbart glad!

Och vill verkligen berätta hur glad jag är över att skaffa hamstrarna , dom gör min dag! {#emotions_dlg.laughing}

goldenhamsters
0

Puh! Äntligen städat burarna och rummet som dem är i. Säger bara en sak, aldrig mer torv…

Det är damm överallt och jag blir täppt i näsan, torven hittar jag överallt i huset, den fastnar i Toms päls så han får tovor och det tar dubbelt så lång tid att städa burarna. Jo hamstrarna uppskattar torv, men nu har jag bytt tillbaka till toa-lätt.

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

Som ni säkert minns så hade jag tänkt skaffa en rex hamster från en uppfödare i danmark för att få in lite nya linjer hit till Finland. Men eftersom honan som skulle bli parad gick tom och hon inte tänker ta någon ny kull på en tid så har jag funderat på att köpa en rex hamster från Holland i stället. Hos en uppfödare i Holland finns just nu en kull med 3 långhår och 6 rex långhår. Pappan till kullen är en creme sö rex LH och mamman är normalfärgad LH. Det är en creme rex LH grabb jag är intresserad av ur denna kull. Uppfödaren har varit med om att hennes hamstrar hon sålt har blivit misshandlade till döds el liknande, så hon är väldigt mån om vart hon säljer dem. Jag har dock kontaktat henne och det verkar lovade för min del. Kommer naturligtvis att meddela när jag får ett säker besked. Men just nu ser det lovande ut.Glad

goldenhamsters
0

#123 Pappan till den kullen är möjligtsvis inte Big Bang? Han är LH, sö, rex, creme färgad och han blev såld till Holland Flört Och om det är så, så får du ju inte riktigt nya linjer. Han heter Bang i stamtavlan.

Eller föresten han blir 5 månader den 15 juni. Så han är för ung för att vara pappa till en kull, men det kanske är annorlunda avelsregler i Holland.

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

Jag har hur mycket saker som helst att göra. Alla tråkiga i och för sig. Men det är så himla varmt så jag sitter bara rakt upp och ner och får ingenting gjort.

Och jag har tråkigt!Obestämd

MaaariaS
0

#125 Ja jag håller med dej…så jag ska nog gå och sova snart!!!!

UlrikaD
0

Skulle vilja försöka ta mig ut i det fina vädret imorgon, men inser att jag har inte sett min bikini sen förra året.

Sitter och funderar på var jag skulle ha lagt mig om jag var bikini?

Kanske kan gå in på övernaturligt.ifokus och se ifall någon kan leta rätt på den åt mig;)

MaaariaS
0

Hihi

Amun-Ra
0

"124 Åh nej,det är inte Big Bang som är pappa. Naturligt vis inte. Pappan heter Dubble Special Muuto (Creme sö rex LH) och mamman heter Dubble Special Sorrel (Normalfärgad LH *rexbärare*). Det finns 2 Tristars hamstrar i stamtavlan. Vet inte om Tristars är svesnk uppfödare eller ej. Men annars innheåller stamtavlan både holländska och engelska linjer vad jag kan se på fess stamtavla,mest holländska linjer. Mamman är av rena Normalfärgade linjer. Det finns bara normalfärgade hamstrar från hennes sida. Inga andra färger, Pappan kommer så gott som från en ren creme linje. Bara en endaste normalfärgad finns från hans sida i led 3. Så stamtavlan är mycket intressant.Skrattande

Amun-Ra
0

#124 Tristars ägs av en engelsk uppfödare. Vet dock inte om de avlar hamstrar nå mer,Tristars alltså. Så i creme rex lh hanen som jag är intresserad har Holänska linjer med ett litet inslag av engelska linjer.Skrattande

Zvintos
0

Beställt studioblixtar samt en tröja med mitt eget målade tryck på.
Om någon vecka eller så, kommer jag även beställa bakgrund + ställning! Skrattande

Amun-Ra
0

Då har man reserverat en creme rex lh hamster från Holland då med nästan endast Hollänska linjer. Några få Engelska hamstrar finns dock i stamtavlan.Tungan ute Det blir ett byte. Uppfödaren får en av mina ungar och jag får creme rex lh grabben. TJOHOOO!!!Skrattande

goldenhamsters
0

#132 Vad kul! Skrattande

Kom in på mus.ifokus på något vis. Har varit inne där förut och varje gång kommer det ett sug efter möss. Läste en artikel om vad som är så härligt med möss. De är väldigt intelligenta och det går att lära dem egna namn. De är ju också väldigt söta och gulliga och de är flockdjur, eller bara honorna.

Är det någon som har möss ock rekommenderar dem? Jag kommer få en ledig plats i hemmet snart om Beautys köpare får tag på internet snart så hon kan komma och hämta henne. I så fall så skulle jag nog vilja testa på 2-3 honor.

Mvh Alicia.

Charlie2006
0

#133 Jo möss är härliga och om man har tid så blir dom väldigt tama. Jag har möss (har både haft gräsmöss och tammöss), men kommer inte ha efter domma har somnat in då jag är allergisk mott dom. Mysigast är när dom sätter sig tillrätta på ens axel och börjar pilla med håret :D.

Om du är känslig mot lukter så satsa på honor, men om du klarar av lukten så blir oftast hanar mera "tillgivena" tycker jag personligen, och är lite latare, så det blir mera gos med dom :).

Min hemsida

//Frida

goldenhamsters
0

#134 Jo det läste jag att hanar markerar revir och det kan lukta… Men jag vill nog ha honor för de lever ju tillsammans, det gör ju inte hanarna.

Om/när Beauty flyttar så tror jag nog att jag vill skaffa möss. Jag tänker minska lite på uppfödningen och inte ta kullar lika ofta. Vill inte ha fler än 4 hamstrar, då hinner jag inte att ge alla hamstrar den tid som de behöver. Kommer mest ha hamstrarna för sällskapets skull tror jag. Och då kan jag lika görna ha möss med för att variera mig lite.

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

Möss är supertrevliga husdjur. Satsa på att ha dem i terrarium, det är både roligast och lättast.

Måste visa bild på en av mina egenuppfödda pojkar, Herman. Supertrevlig och mysig liten kille som bor tillsammans med sin bror.Skrattande

goldenhamsters
0

#136 Haha, han var ju bara för söt! Heter det rex på möss när de har lockig päls med? Glad

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

#137 Texel heter det på möss. Visar upp en bild på en av hans bröder med då. Jag har fyra hanar och två honor hemma. Alla från egen uppfödning. Supermysiga allihopa!

Charlie2006
0

Har tråkigt, så rittade upp en skiss på en häst :P, bara några ändringar, färglägning och skuggning kvar :).

Min hemsida

//Frida

Amun-Ra
0

#136 Men gud! Det var nog det gulligaste jag har sätt när det kommer till möss. Herman är ju för söt! Kyss Men min mamma,hon skull hoppa upp på stolen och skrika för brinkära livet. hahaha Hon har fobi för möss och råttor samt gerbiler. Ja,alla gnagare med lång fjunig svans.Flört

goldenhamsters
0

Nu vill jag jättegärna ha möss. När jag får plats ska jag självklart skaffa möss! Skrattande

Mvh Alicia.

Zvintos
0

Då ska vi se om det går att få min D40 med div tillbehör såld, innan min Pentax flyttar in. ^^

MaaariaS
0

#138 Han har jag alltid tyckt om,sen jag såg en liten bebisbild på honomKyss

Odette
0

#134 Shit! Vilken underbar bild!!

_

MaaariaS
0

Dags att gå ut och olja in staketh*****tFlört

MaaariaS
0

Usch hela jag luktar trä-oljaObestämd

Amun-Ra
0

Har kokat gröt åt hamstrarna. Nu sitter man framför burken medans Gammel gubben Dubbel-Knut och gammel gumman Gos Crazy är i Bollen och springer. Dubbel-Knut blev lite matte sjuk så han kom springandes i bollen in till rummet där jag sitter och håller mig sälskap medans Gos Crazy springer i bollen i vardagsrummet.Glad

TildaH
0

#139 FrääänCool

Fast vinkeln på v. bakhov ser lite konstig ut, men de är väl allt hovskägg som förvirrar mig, för jag gissar på frieserOskyldig

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Roxie
0

#32 Nämen, sedär! Har lille Ozzy/Sulfidas Tabasco hittat till forumet, vad roligt :) Så söt han är!

// Sofia

goldenhamsters
0

Nu kommer Erica och jag troligen lägga ner vår uppfödning. Vi kommer inte sälja några av våra vuxna hamstrar men vi kommer troligen inte ta speciellt många fler kullar.

Nu har vi tid för våra hamstrar. Men om mindre än 1,5 år så börjar vi gymnasiet och då kommer vi troligen inte ha samma tid då vi är mindre hemma och betyget där är mycket viktigt.

Så jag kommer behålla en ur Ellas kull och så har jag kvar dem som jag har. Jag kanske, kanske kommer ta en kull på den jag behåller ur Ellas kull med Tom.

Helst av allt vill jag ju fortsätta med hamsteruppfödningen, men vill kunna ge den tid mina hamstrar behöver och då kan jag inte ha hur många som helst.

När jag är äldre kommer jag nog starta upp uppfödningen igen. Det som jag tycker är mest sorgligt  är nog att jag inte kommer fortsätta avla vidare på Ella genen som är så mysig.

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

#150 Ella genen kommer att finnas kvar här hos oss hela tiden! Det är bara att hojta när du vill ha den linjen igen. Jag har ju som du vet Ellas kullsyster och den linjen kommer finnas kvar här hos oss. Skrattande Men verkligen synd att du skall dra ner på uppfödningen. Men skolan är viktigare när man är ung och skall se till att få nogot jobb senare. Men som sagt Ella genen kommer att finnas kvar här även Dubbel-Casanova genen. Så det är bara att hojta till när du vill ha den genen igen!

goldenhamsters
0

#151 Ja! Så nu får du avla vidare på Ella-genen i ett par år Flört

Jag kommer nog finnas kvar hår på HIF, kommer inte vilja bli hamsterlös på ett tag Flört

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

Varför vill man sova inlindad i päls när det är hundra grader varmt?

Roxie
0

#153 Hahaha, ja det kan man fråga sig :P

Jag har korsdrag i hela lägenheten samt fläkt på och ändå håller jag på att smälta!

// Sofia

UlrikaD
0

Går ju inte att ha korsdrag här utan att "tappa" ut en katt eller en iller.Obestämd

Lojs
0

#153 Gud vad söta de är!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

MaaariaS
0

#153 Är det Misool eller Freddie som ligger under Gwen??? stackars illerFlörtTungan ute

UlrikaD
0

#156 Jomen visst!Skrattande

#157 Det är ju faktiskt tre stycken. Nalle, Gwen och Snuffe.

MaaariaS
0

#158 Då blev det felSkrattande

Zvintos
0

Nog heter det snigelpost av en anledning…

[nadvard]
0

#153 Så söt bild!!

De var verkligen 100 grader hos mig inatt, vaknade 100 gånger utav värmen.
Och jag känner mig så obekväm med att sova utan täcke så jag låg och svättades under täcket…

goldenhamsters
0

#161 Jag med! Det var så varmt att jag nästan gav upp med att försöka somna om hela tiden…

Mvh Alicia.

MaaariaS
0

Dags att stänga av datorn pga av åska

[Sniff]
0

Här ösregnar det! Skrattande

Eller, haha precis när jag skrev det slutade det… eller tydligen inte…

Snart kommer kanske en REGNBÅGE! Skrattande Kyss

Amun-Ra
0

Här har det varit 35 grader varmt tidig eftermiddag. KLockan 6 på kvällen var det 30 grader varm. Fy farao man tänkte förgås där ute!

#161 Jag sover alltid med bara rustningen, sommar som vinter. Har jag förvarmt även då så åker täcket av. Så finns ju duchen och kallvatten ifall hettan skulle bli alltför obarmhärtig. Säger min kropp "inget täckte pga värmen" så sover jag utan täcke i bara rustninegn om det är för hett. Inget jag anser är tabu eller något att kämmas och känna sig obekväm över…Skrattande

Slutade använda pyamas när jag var 9 år och jag vet inte hur mycket oanvända pyamaser som min mamma och pappa har samlat på mig med årens lopp. En jul fick jag säga åt mamma och pappa samt åt mina bröder…INGA fler pyamas tack! Det är som att slänga pengar i sjön i onödan…

Amun-Ra
0

Har varit och köpa lite leksaker till hamstrarna idag. Gos Crazy bor i en jätte stor lyxvilla på nestan 1 meter bred Bur! Den borde vara 95 cm bred den buren tror jag. Embrosia har även hon flyttat till en lyvilla. Fast lite mindre en Bur mellan 75-80 cm bred. I burarna ryms det gott om leksaker så idag var jag och inskaffa lite leksaker åt damerna.Skrattande 

Här på bilden inspekterar Gos CRazy sina nya leksaker. En gunga,en klättertred och en halv trätunna. Mycket intressant tycker hon när hon nyfiket inspekterar sina nya leksaker…

Amun-Ra
0

Någonting har börjat gnaga i mig! Jag har börjat misstänka att det är något fel på Geisha, att hon inte kan bli dräktig! Baldur vet jag att kan bli pappa. Han har ju 2 kullar sedan tidigare.

Kanske den hemska människan,hennes uppfödare har gjort något så hon har blivit steril? Vad vet jag..men något är det i allafall. I morgon är det exact en vecka sedan. Så det är ju ganska nyligen jag parade om henne…men det är som min innre som säger att hon inte är dräktig…Suck…får ju hoppas att min intiution är fel…Rynkar på näsan

Lojs
0

#167 Tyvärr brukar ju såna känslor ha rätt. Kanske att hon inte funkar med just den hanen?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Amun-Ra
0

#167 Jo,de brukar vara det! Men det är som om min intuation säger att funkar inte Baldur så funkar ingen anna heller. Har börjat misstänka att hon möjligen är steril. Kan ju vara någon skada med tanke på var hon kommer ifrån… Men vi får se i nesta vecka om någon mage har börjat synas eller ej.Obestämd

UlrikaD
0

Det finns honor som tagit flera försök på sig för att bli dräktiga. Och det finns ju honor som faktiskt inte är kompatibla med just den hanen.

Så gott om sterila hamstrar finns det ju inte.

Amun-Ra
0

Jag måste verkligen säga att jag gillar Melvin otroligt mycket! Han är en sådan härligt kelen och social grabb. Han är defenitivt en exact kopia av Dubbel-Casanova på alla de vis. Personlighetsmessig och utseende messigt. Melvin är verkligen Dubbel-Casanovas dubbelgångare i rex format!Kyss

Amun-Ra
0

#170 Jo,det är ju sant förståss… Skall försöka på nytt igen om jag ser henne brunsta. Funkar det inte denna gång med Baldur så försöker jag med Lou Bega istället.

[nadvard]
0

Ush va jobbigt det är att jobba i den här värmen! Jag blir helt slut!
Någon som vet hur hamstar klarar värmen? Är det jobbigt för dem med?

UlrikaD
0

#173 Förra året var det flera stycken som förlorade hamstrar i värmen. Försök ha det så svalt som möjligt hos dem.

[nadvard]
0

#174 De tål ju inte drag, så vet inte hur jag ska göra riktigt :/
Kan man inte ha öppet ett fönster en bit ifrån hamstern och ha rullgardinen för så det inte blir lika varmt?

UlrikaD
0

Jag brukar göra så att jag har nere persienner och rullgardiner hela dagen i det rummet, sen när det blir kyligare på kvällen så flyttar jag undan hamstrarna från fönstret och vädrar ut ordentligt så det blir svalare.

Man kan ju även lägga isklampar under buren på ena sidan så att hamstern har ett svalt ställe att gå och lägga sig på. Lägga hamstersand i frysen ett tag och sen hälla upp i en skål brukar också vara uppskattat.

Så länge hamstern själv kan välja ifall de vill ligga på det svala eller någon annanstans.

Kakelplatter en stund i frysen och sen ner i spånet funkar också. Bara man ser till att de inte blir för kalla istället.

[nadvard]
0

Smart! Så ska jag också göra.
Hamstersand i frysen ska jag med testa :D
Tack så mycket för tipsen! Blev lite orolig för min lilla bebis när det var så varmt.
Hon verkar som tur är inte vara påvärkad av värmen änsålänge.

Jag vaknade upp härom natten utav att det var fruktansvärt varmt, jag kunde inte somna om, låg bara och tänkte på hur hallon skulle ta värmen..

UlrikaD
0

#177 Hallon ska ju serveras kalla.Flört

[nadvard]
0

#177 Haha precis, inte gott med varma hallon och smält glass, borde jag fattat direkt ;)

MaaariaS
0

Undar vart jag har gömt mina kakelplattor till chillorna??!!!Tungan ute

goldenhamsters
0

Världens sötaste Tom Kyss

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

#180 Mina låg i en låda i arbetsrummet av alla ställen. Tog en stund och jag undrar fortfarande varför jag lagt dem där.

MaaariaS
0

#182 Ja jag börjar smått fundera, vart jag lagt dom sköna små sakerna nånstans??!!Skäms

UlrikaD
0

#183 Börjar fundera på att stjäla tillbaka mina och lägga mig på dem själv.

MaaariaS
0

#184 En helt lysande ideSkrattandeOskyldig

[nadvard]
0

Det är omöjligt att sitta och kolla tv med en hamster som inte kan vara still Tungan ute

Charlie2006
0

I regnet så var vi i slottskogen med klassen, kunde dom inte valt något annat Tungan ute. En härlig promenad fick man, men inte roligt när det regnade.

Min hemsida

//Frida

Lojs
0

#187 Vilken tråkig timing med en sådan utflykt just idag. ;)

Medis på akvariefisk.

UlrikaD
0

Själv höll jag på att drunkna på vägen till affären. Men å andra sidan tyckte jag det var skönt istället för att släpa djurmat i hundra graders värme:)

[Sniff]
0

Regn?! Här är det stekande hett! Förvånad

MaaariaS
0

Det regnade idag här med:(

[Sniff]
0

Förvånad

Trixies
0

Tips om nytt djur , öppen för ideer!

Jag har 2 guldhamstrar här hemma , har haft 2 möss & en kanin. Alla dessa är ju då gnagare. Gerbiler & dvärghamstrar kommer jag nog skaffa inom kortare framtid. Men jusst nu är jag sugen på något djur som inte är en gnagare , vill upptäcka nya varelser. Mina 2 guldisar är det bästa jag har. Jag är så nöjd & glad med dom att jusst nu vill jag inte ha en ny gnagare. Är helt öppen mot alla förslag…dock ska det vara burdjur eller terriumdjur …akvariefiskar har jag tänkt på men det verkar vara mycket jobb? Glad

MaaariaS
0

Orm,ödla,spindel.

Trixies
0

#194 Jag gillar inte riktigt djur som äter andra djur ;s

[Emma--]
0

#193 snäckor

Finns många olika arter :) själv har jag haft achatina immaculata.

Amun-Ra
0

Nu sulle det gärna få börja regna lite så luften skulle bli renare samt att det skulle vara lite svalare efter regnet. Det är så ofatbart hett! Undras hur många kall,duchar det skall bli idag. Igår tog jag väl en 6 kallduschar…Obestämd

Amun-Ra
0

Mitt blod koar i mina ådror och jag har börjat känna en aning obehag. Dags för en kall dusch!

goldenhamsters
0

Puh! Då har mar skurat och tvättat 20 fönster för att tjäna ihop 200 kronor åt Operation Dagsverke. Man får bita ihop ordentligt och tänka på fattiga barn i Indien när man står i gassande sol och tvättar fönster.

Det enda jag vet är att pengarna ska gå till Indien.

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

#199 Vad duktig du är! Kanonbra jobbat ju.Skrattande

Jag orkar inte ens tvätta mina egna:(

goldenhamsters
0

#200 Ja, nu känner jag mig rätt stolt.. Oskyldig 

Har nu också tagit årets första dopp. Det var i havet konstigt nog. Blev förvånad över att det knappt var kallt, minst 18 grader. Det var rätt behagligt att vara i. Inte sådär som när man kommer i vattnet och får panik och måste bort, bort, bort från det kalla vattnet.

Har en bild också. Härligt minne Glad.

Mvh Alicia.

MaaariaS
0

Det här blev ju alldeles lysande..lillungen åkte bort utan att ta ner en ny stl-påse,Ser ni mej inte på några dagar här, så ligger jag antagligen i djurrummet med stl-strö över mejFlört

Amun-Ra
0

Märkligt…har fått en liten längtan efter gerbiler igen. Hade ett gerbil par för 15 år sedan… Eller kanske man skulle ta och röva UlrikaD´s Herman och hans bror…OskyldigSkrattande

goldenhamsters
0

Känns som det nu finns fler hamstrar till salu än hamsterköpare.

För ett år sedan var jag inte inne på forum och vet inte ens om jag kände till SHF. Då sökte jag på blocket efter hamstrar och det fanns inte en enda hamster till salu. Jo en svart hona på 1 år men hon var såld. Hittade till slut till slut en uppfödares hemsida.

Nu är det hur många hamstrar som helst till salu ju! Förvånad Det går ju praktiskt taget knappt att bli av med hamsterungar nu ju…

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

Har just varit i kallduschen, men jag tycker att jag får snart gå tillbaka i kallduschen.Rynkar på näsan

#205 tyvärr så är det så på marknaden ibland. Vissa perioder så går djuren åt som smör och vissa perioder är det så gott som dött på marknaden.

UlrikaD
0

#203 Mina muslingar tassar minsann ingenstans.Skrattande

MaaariaS
0

#206 Lite fel namn där va??Skrattande

UlrikaD
0

#207 Fel namn?

MaaariaS
0

Ja #203 Sa att hon ville ha gerbiler,men sa sen Herman och bror, som är möss….dvs fel namnSkrattande

goldenhamsters
0

Kunde inte låta bli att fälla några tårar när jag pussade hejdå till Beauty och la ner henne i sin transportbur.

Det kändes lite bättre när jag lämnade över henne till sin nya ägare. Ägaren kändes så himla rätt och det är så skönt när man känner så. 

Beauty ska ju inte dö, och jag kanske får träffa på henne igen på någon utställning. Men saknar henne sååå mycket redan!

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

#210 Förstår hur du känner det! Men det är ju bra om den nya ägaren kändes helt rätt så du inte behöver gå och grubbla över hur hon har det! Sedan så har du ju Ella och Eternity kvar,samt Tom och de övriga.

Odette
0

Oj.. dags för en ny tråd här ser jag, fixar det direkt! Oskyldig

_

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer