Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1453 ggr
amsis97
0

Akvarium/terrarium, förvirrad..

Jo, jag hade tänkt köpt ett akvarium eller ett terrarium till min hamster, men när jag kom till djuraffären och förklarade att det var till hamster, så blev hon nästan arg.. och sa att akvarium går absolut inte, det blir ingen ventilation alls och kvavt o varmt osv, möjligtvis terrarium men då endast för gerbiler..

Jag har läst här på forumet att det ska vara så bra osv, men nu blir jag riktigt förvirrad.. ja menar hon kan ju vara helt outbildad och bara "trodde" men hon var alltså på gränsen till att vara arg..

Vad har ni för erfarenheter, vad tror ni?..

Prata till ett djur som du pratar till en människa, de har också en själ och du får så mycket tillbaka!

Roxie
0

Akvarium och terrarium går alldeles utmärkt för hamstrar!

På tex ett akvarium så tar man ju bort glasskivorna som ligger på, och sätter nät där istället.

Ett litet tips är att kolla på Hornbach, de har stora akvarium till superbra priser!

// Sofia

Luisa
0

Det där med de som jobbar i djuraffären, de brukar ha den effekten på folk som kan saker. Man vet det rätta men ändå försöker de att övertyga dig motsatsen. Om du har läst något i forumet kan du vara säker på att det är rätt. Det finns många uppfödare som haft hamstrar en längre tid och de vet hamsterns bästa.

Ps. har också varit med om att de i djuraffären gjort mig förvirrad, så nu lyssnar jag inte på detas råd utan frågar här om det är något Ds.

amsis97
0

Tack för svar:)

Jag har oxå nu slutat helt att lyssna på dem i djuraffären,,, jag kände inte riktigt att det hon sa stämde, men man blev som sagt förvirradSkrikandes

vet nu att de ha fel och vi här på forumet har rättCoolFlört

Prata till ett djur som du pratar till en människa, de har också en själ och du får så mycket tillbaka!

[Sniff]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Akvarium funkar jättebra, det är mycket lättare att passa in ett sånt i hemmet än en Bur, eftersom det lättare kan smälta in i inredningen. Och hamstrarna brukar gilla det. Och luft får de, om man inte har ett heltäckande lock över eller något sånt.

Jag har förresten ett till saluOskyldig

amsis97
0

#4: Ja, eller hur blir det riktigt snyggt oxå..

En kompis hade flera ståendes på vinden så ska åka dit och kika först:) , tack för svar