Hur sent kan en hamster få sin första kull?
Jag undrar hur sent en guldhamsterhona kan få sin första kull?
Jag har funderat på att avla på min nuvarande guldhamsterhona, Stumpan. Från början köpte jag henne för sällskapets skull och planerade att avla på eventuellt en annan hona efter henne. Men hon har visat sig ha många fina egenskaper som jag skulle vilja bevara. Dessutom vore det trevligt att kunna behålla nån unge efter henne när hon inte längre finns.
Jag har egentlingen all tid i världen just nu, då jag pluggar och har inget sommarjobb denna sommar. Men inget sommarjobb innebär inga pengar. Och inga pengar innebär inga fler burar, mer mat, leksaker och annat sånt.
Hon fyller ett halvår i juni, så jag undrar hur länge till kan jag vänta? Det är verkligen synd, eftersom jag har all tid nu för det, men jag måste ju prioritera hamstrarna före min önskan att avla. Har jag inte råd att ge det bästa jag kan ge… rymliga burar, leksaker och annat utöver det nödvändigaste… då känns det inte riktigt bra för mig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De ska inte vara över 8 månader helst för sin första kull 
Mvh Alicia.
#1 Ajdå, då är hon ju för gammal efter sommaren. Jag ska fundera på hur det får bli.
Min syster har en Bur till låns för pappahamstern, men jag skulle ändå behöva köpa två till (en Bur för döttrarna och en för sönerna).
Sen så har jag heller ingen hanne och jag har inte riktigt heller bestämt på vad jag ska avla när det gäller det yttre. Personligheten är så klart alltid viktig och nr1, men det är det andra som jag behöver fundera på.
Jag har funderat på silvergrå homozygot (då min hona är heterozygot silvergrå), gärna långhårig och satin. Och ett gosigt humör måste hannen ha, för det har inte min hona även om hon annars är supersocial. Det är bara att hon vill inte sitta i famnen så mycket när det finns så mycket att upptäcka. Övriga egenskaper som teckningar på hannen är inte lika viktigt för mig.