Min hamster hona har smitit (Guldhamster)
Hamstrar smiter hela tiden, och nu har hon smitin in i ett hål i köket.
Har tagit bilder och jag såg henne igår men lyckades inte få fram henne.
Hon blev rädd när jag sträckta fram handen så hon backade tillbaka in i hålet och sen försökte hon klättra up för vägen där vid hålet och sen så klättrade hon upp.
Men jag har känt att det inte fanns något hål att klättra up för så jag vet inte riktigt vad som hände och hur hon kunde klättra up för något.
Jag har kollat med ficklampa men jag ha inte sett något och jag har inte hört något heller, Det åker in luft där så jag undrar vart det åker ut och om hon nånsin kommer fram…
Hon har smitit förut och precis i sama hål, men och sprang fram till mig och min syster när vi satt i hallen och hade sett henne.
Hur det gick till: Hon var ute i bollen och jag hade glömt henne där Klockan var ungefär vid nio och jag hade ute henne vid åtta, och då hade jag koll på henne i typ en halv timme.
Så jag tror att hon bet sönder bollen och kom in i hålet, bollen är ju trasig så det vet jag att hon har gjort
Jag har satt fram lite ost så hon kan äta ifall hon kommer fram,
Nu orkar jag inte ha hamstrar mer jag blir så ledsen och jag har redan tappat en hane så det är inte så kul! :(

Inte för att vara dum på något sätt, men du skriver att du inte orkar ha hamster mer för de bara smiter.
Det är ju inte hamsterns fel att de försvinner, det är ju du som inte har tillräckligt koll på dem.
Man glömmer inte en hamster i en hamsterboll! Det är väl klart att hon biter sönder bollen till slut. Tänk själv att vara instängd någonstans och inte komma ut:(
Du har redan "tappat" en hane? Hur då, tappat? Har han också försvunnit.
Jag tycker inte heller du ska ha fler hamstrar ifall du inte har koll på dem, helt ärligt.
Jag är bara 11 och har ingen erfarenthet.
Men såklart att dom smiter,
Ja det var väldigt dumt av mig…
Min hane hade min syster ute…
Och jag vet inte.
Jag var på skolan när hon tog ut honom.

Om du bara är 11 år så kanske det är bättre att inte släppa ut dem utan at någon annan är med och kollar till dem.
Och nej, hamstrar smiter inte om man har dem under uppsikt. Men det är ju isåfall din mammas eller pappas uppgift att se till.
Tappades hanen bort utomhus? Det är hemskt för ett sällskapsdjur att bli utsläppt på det sättet, de överlever inte själva.
Jag vet faktiskt inte vad hon gjorde med den…
Jag är förkrossad över att hon är borta,
Jag frågade men jag kommer inte ihåg vad hon sa det var ganska länge sedan :(
Sätt ut mat framför hålet och även gurka så hon har tillgång till vätska, annars finns risken att hon dör inne i hålet av svält vilket inte är en rolig död..
Ni får försöka ta fast henne så snart ni kan, be din mamma eller pappa ta på sig handskar och greppa tag i henne så fort hon visar sig vid hålet, om det är möjligt. Bättre att skrämma henne- men få fast henne, än att hon ska tyna bort eller försvinna :(
En hamster måste ha en rymningssäker Bur som den inte kan ta sig ut ifrån. Å så måste man alltid vara noga med att stänga buren när man haft ute hamstern, matat och så.
Sedan kan man inte bara lämna den i hamsterbollen utan uppsikt- då är det bättre att ni sitter med hamstern i sängen elelr soffan och låter den springa där istället.
Hoppas att ni får tag på henne, och va mer noga med att inte tappa bort dem framöver! :/
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_