Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 8697 ggr
Alvi
2

Hamstrar med små burar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ush, tycker alltid lika synd om hamstrar med miniburar. Finns massor av hamstrar som har för små burar, tror att det är vanligare att man har en för liten Bur än en stor rymlig. Laddar upp en bild på en Bur jag tycker för liten.

/ A

Alvi
0

Laddar upp en bild på buren jag hade när jag hade en hamster. På bilden är dock inte grävstationen insatt och tejpbitarna är kvar. Men man ser grunden. ,)

/ A

Alvi
0

Här är en bild på Smila i grävstationen. ^^

/ A

Roxie
0

Grävstation? :)

// Sofia

Alvi
0

#3 Har tyvärr ingen bild på buren när den var färdig och hade alla saker i sig. Så gjorde en liten skiss så att man lättare kan se hur det var. Grävstationen var en del full med spån där hamstern kunde gräva gångar, sovdelar, skafferier med mera. :)

/ A

Roxie
0

Ah, vad roligt :)

// Sofia

[aammE]
0

Ska köpa ett 200L-akvarie till min Fyodor, nu bor han dock i en 140L SAMLA, tycker att den duger tillfälligt i alla fall.

Michaela-N
0

Är den ens tillåten? Ser ju två små dvärgar, det kan väl ändå inte vara tillåtet att ha, det kan jag inte tänka mig.

Novis10
0

Jag ser fyra små dvärgar. Två i röret, en i matskålen och en till vänster om matskålen. Men jag tror inte buren är tillåten. Om man inte sätter ihop den med en större Bur.

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

[Memris]
0

Ja, min tanke var att detta måste ju vara en sån Bur som är en del i en större byggnation?
Men det hjälper ju inte ifall okunniga köper just EN del o tror det är okej…

Alvi
0

Om man sätter ihop den med större burar är det okej att ha den. Men tyvärr finns det personer som bara köper en sån Bur till sin hamster. De borde lämna röret öppet så att man blir tvungen att bygga ihop den, så att ingen stackars hamster enbart får bo i en sån Bur. :)

/ A

TildaH
0

Är det din bild? De är nämligen inte tillåtet att ta bilder från internet o lägga ut.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Alvi
0

Inte min bild, går bra att du tar bort den.

/ A

guanabana
0

Jag har sett den buren i nån nätbutik. Först tänkte jag. Bra, verkar rymningssäker men ändå med galler så att man får lite mer kontakt med sina hamstrar. Sen tog jag på glasögonen och tittade lite närmare. Den verkade så liten bara på bilden, sen såg jag måtten och som du säger är den såååå liiiten. 24,5x38x24cm. Gräsligt liten!

Och det är inte bara den buren! När jag kollar runt och försöker hitta en bra Bur för dvärghamstrar, en som de inte rymmmer från vid första bästa tillfälle, så hittar jag mest små burar. Lyckligtvis är inte alla lika små som den du visar, men ändå små om man vill ha flera dvärgar. Jag måst erkänna att jag är lika duktig på dvärg som jag är med guld, men så vitt jag vet trivs väl dvärg tillsammans med en kompis? Varför dessa singeliv-anpassade burar då? Suck…

Det är väl en sak om man kopplar ihop buren med en annan Bur, men då blir det ju så dyrt att köpa flera burar och rörsystem istället för att köpa en ordentlig Bur med möjligtvis rörsystem som ingår.

guanabana
0

Äsh, skrev fel i förra inlägget:

"…Jag måste erkänna att jag INTE är lika duktig på dvärg som med guld…."

Men ni fattade nog ändå. Tungan ute