F word!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
För några dagar sen lyckades sprio rymma ur sin stora samla låda, han är en j*vel på att hoppa men då var han kvar i mitt rum och vi lyckades ta in han till lådan igen och jag la på akvarieglas med små hål i i kanterna och idag när jag skulle städa, guess what. Ingen Spiro där! den pysen har rymt igen! hittade en del hamsterbajs under sängen men ingen hamster.
Han kan ha rymt för 2-3 dagar sen och han kan vara ute i mitt vardagsrum,brosans vardagsrum eller brosansrum ev. också badrummet. Problemet är att vi renoverar överallt så de ligger spikar på golvet, små grejer han kan gömma sig under.
Jag och min bror bor i källaren vilket innehåller, badrum/tvättrum, mitt rum, mitt vardagsrum,min brors vardagsrum och min bror rum det finns även en trappa uppåt mot övervåningen men jag tror inte han lyckats ta sig uppför den då det skulle ta lång tid för han och ingen av oss har sätt honom där uppe. Vad ska jag göra? Jag kan ställa fram man och ev. vatten men jag vet inte vilket rum han är i och har inte så många skålar till varje rum :(
Du kan kanske prova att ställa fram mat där du vet att han har varit.. och sedan strö något runt o följa spåren till gömstället? Vet ej om de kan fungera.
// Fawo (;
Ställ fram en råttfälla med något gott i och håll tummarna? Har funkat för mina hamsterrymlingar vid två tillfällen.
Det är nog lättare med en fälla ja :-)
de borde ju fungera om de finns god mat där.
// Fawo (;
*dubbelpost*
// Fawo (;
Vet att folk har lagt god luktande mat i en hink och satt en ramp upp till hinken. Det har funkat i rätt många fall. Fast lägg en handuk i botten så han inte gör illa sig.
Mvh Alicia.
2-3 dagar sen? Har du inte kollat till din hamster dagligen? :/
Testa sitta och lyssna. Med lite tur kan ni höra honom.
Annars testa lägga ut mjöl eller nåt så ni ser om han byter rum. Eller lägg ut mat och se om något försvinner.
# alla, tack för tipsen! ska prova några omgående ska även försöka hitta honom.
#6 denna hamster är väldigt rädd av sig och brukar sova hela dagarna och springa på kvällarna, så fort jag kommer för att kika på honom går han och lägger sig eller gömmer sig. Jag lyssnade igår på alla djur och märkte att jag inte hörde hans Hjul snurra som de brukar göra varje kväll och när jag tänkte efter så hörde jag inte det i förrgår heller, idag när jag skulle kolla till honom så tänkte jag att jag kunde byta spån idag också då det var dags och när jag skulle kolla var han var för att kunna ta ut honom så var det ingen hamster där 
Jag hitta hamsterbajs under sängen, har inte hittat något i min brors rum eller vardagsrum så han är antagligen i mitt rum, vardagsrum, badrummet eller (glömde skriva detta) vi har även en matkällare nere vid mitt vardagsrum och den dörren står alltid på glänt så troligen kan han vara där inne då det finns massa mat.
#7 Jo men det är ju ändå viktigt att man ser att han mår bra varje dag.
Hoppas ni hittar honom i alla fall. Om du sitter still någonstans kanske han vågar sig fram?
#8 jag och min låssaspappa delade upp oss och kollade hela undervåningen men ingen hamster :( vi väntar lite så han får lugna ner sig, han kanske har sätt och hört oss men inte vi honom, vi ska tillbaka och leta igenom inom 5-15 minuter
Har fortfarandente hittat honom, maten är inte rörd och mjölet syns inte något spår i då vi har en ljus heltäckningsmatta i källaren
Vart har ni letat? Bakom möbler osv?
#11 vi har försökt kolla överallt kan ju va så att han såg oss men inte vi honom har inte flyttat tunga saker så som diskmaskin etc. men får hoppas han kommer ut snart, det verkar som han har varit i mitt rum under kvällen, sprödde ut lite mat på mitt golv igår och en hel del är borta dock kan han ha varit här vilken tid som helst eller när. Lägger ut hans skål med mat ikväll så han får äta förhoppningsvis hittar jag honom snart.
Lägg ut en vattenskål också , bredvid där hamsterna åt mat.
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
Kan meddela att jag ställde fram Spiros mat på mitt golv igår natt och han har vrit har unde kvällen och ätit
De är nog dags att sluta att mata honom så där, alltså nu är de ju fastställt att han är kvar på området, så då bör ni gillra någon typ av fälla.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#15 första kvällen la jag inte ut någon mat, fanns så mycket jag spillt på golvet ändå så när jag vaknade märkte jag att mycket va borta då fattade jag att han nog va i mitt rum så jag la fram hans skål sov en natt till och nu är jag säker på att han är där. Ska försöka fånga han idag
Kan meddela till alla att när jag kom hem idag från en konsert och satt mig i sängen så sprang spiro in i mitt rum, han var väll hungrig igen och tänkte äta varav han såg mig och sprang under sängen. Jag stängde dörren fick hjälp av min låssaspappa och vi fångade honom! =) vi bytte även plats på Obelix och Sprio så nu bor Obelix i den stora (som en samla låda) lådan och Spiro bor i gallerburen, förhoppningsvis blir det inga fler djur på rymmen!