Underligt beteende
Hej!
Undrar om någon kan hjälpa mig att förstå mig på vår lilla bustjej!=)
Igår började hon böka runt helt galet i spånen på bottenplan, sen gick hon uppen våning och började bära ner allt sitt bomatrial och bädda bakom en leksak hon hon har där nere. Nu har hon gjort värsta bygget där! =)
Har en hane i buren bredvid. Han flyttade till oss för en vecka sedan. Han är en vintervit Sapphire.
Är det pga detta som hon har blivit alldeles till sig? Hon har ändå bott i huset där uppe sen vi fick henne för 1 månad sen! Så tycker det är konstigt att hon flyttar. Eller känner hon sig hotad av att känna hans doft? :/ Hon klättrar mkt på gallret på den sidanmot hans Bur.
Vet inte om hon är en hybrid/ vintervit eller Campbell, därför lägger jag tråden i Hybrid.
Tacksam för hjälp!
Bifogar en bild på henne, inte världens bästa men ändå.. ;)
Mvh Linda
Ingen som vet vad detta kan bero på?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har ni burarna brevid varandra hade jag någ gett dom lite mer plats menar flytta hanens Bur lite. Annars så tycker jag att hamstrar byter bo o här har ofta våra nu 2 sovplatser lite konstigt men ena har massor med bomatrial andra mindre men destomer spån uppbullat som en kulle. Där sover iaf dotters hona hanen han tar bort mycket bädd o sover sen där det känns skänast jag tror det kan vara så att de väljer bo efter värmen med. Men din hona kan ju bli kanske lite tillsig de löper ju tätt o vill visa upp sig lite mer? Lite funderingar jag gissar mer men kanske är det så?
Våran hane blir het vild om han känner honans doffter iaf hon hade någ mer lr mindre haft ihjäl han OM han kom i närheten hon är en bitsk liten gudlhamster. En sak till du vet väl om att dvärghamstrar ska bo 2 och 2 av samma kön?
Någon mer som har någon idé?
INTE JAG MEN DET SER INTE UT SOM OM DET E NOT FEL ÅP DEN
Hon kanske bäddar o gör fint för att hon känner doften av en kille o gärna vill ha en burkompis? 
Det är ju trots allt lag på att dvärghamstrar ska ha fått chansen till att bo två o två.
5 vad är det fel på ser inget konstigt med hamstrarna iaf?
#6 Så är min tanke oxå!Håller nu på att försöka vänja dom vid varandra för att kunna bo ihop o få en liten kull är tanken! =)Sen sära på dom igen.
#7 Det är inget fel på någon av hamstrarna, men tyckte bara att hon beter sig annorlunda! =) Så det är därför jag undrar lite…