Hamster misshandel!
Var i djur affären i Hagsätra idag. Säger bara en sak.. KÖP DOM INNAN DOM DÖR! 3 stycken stora guldhamstrar i en Bur som jag personligen inte skulle godkänna som Dvärg Bur!!
råttorna har ingenstans att klättra eller någonting…
Marsvinen sitter ensamma..
Åk dit o kolla.. Det är TOTAL Kaos i djur rummet,
Jag var fruktansvärt nära på att slå till hon i kassan när hon sa att det hon gör är lagligt osv. Men ringde Länsstyrelsen ist. Så dom är anmälda nu, ska dit nästa vecka igen. Är djuren kvar slår jag någon.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bra att du anmäler dem!
Fast köper man djur från en zooaffär för att rädda dem, så tillkommer ju bara nya.. så det kanske inte är att rekommendera folk att köpa därifrån om de missköter dem.
Men visst är det frustrerande att se hur en del butiker har det till sina djur, och i de flesta fall är de ju inte direkt mottagliga för åsikter eller påpekanden.
Det enda rätta är att anmäla butiker som inte följer reglerna för en god djurhållning. Å det har du ju gjort så det är bara att hoppas det blir ändring inom kort..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad bra att du anmälde! :o
Vi har 2st djuraffärer här, en Arken zoo och sedan en privat. Jag köper nästan allting från privata djuraffären. Dels så tycker jag att det är mer som en 'familj' än Arken Zoo, jag frågade förut om dem hade några kampfisk honor. Då sa hon i kassan; Vi köper inte in sånna för att dem är ganska fula och inte lätt sålda! Jag vart inte lite arg… ´Jag gick till Den andra djuraffären och dem förklarade att dem inte köpte in dem för att dem inte är lättsålda. Sedan frågade hon mig om jag hade tänkt och skaffa yngel och sånt.. sedan slutade det med att hon skulle beställa kampfiskar åt mig. Jag tycker också att dem är snällare mot djuren :3 Vissa djuraffärer avlivar djuren när dem når en viss ålder och dem inte kan få såld på djuren. Men här har dem Jääätte stora råttor. Jag kan tippa på att dem är över 1 år.
Men visst är det hemskt när man går in i en djuraffär som inte bryr sig ett skvatt… Jag var i en djuraffär, dem hade döda fiskar på ytan nästan i alla akvarium. Jag sa det till kassörskan men hon bara rykte på axlarna. Gnagarna hade också väldigt små burar..
Hoppas dem gör något åt det! ;o