När ska man börja med hjul?
Snart kommer det hem en guldunge hit hem, jag undrar när h*n ska få börja få hjulet på heltid? Jag tänkte antingen skaffa mig ett 29cm Wodent Wheel eller ett 29cm Karlie Wonderland Bogie Wheel. Jag vet att det går bra med ett 20cm med guldar men jag vill ha större Hjul till mina hamstrar, då jag inte kan tänka mig att min dvärg skulle vara lycklig med med mindre än 20cm. Skulle det vara när de har blivit fullvuxna? Min dvärg har haft sitt Hjul ända sedan hon kom hem hit.
Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.
Det är lite olika beroende på hur de växer och vad de har för behov. Är det en väldigt aktiv hamster med en massa överskottsenergi (då menar jag en sådan som aaaaldrig blir nöjd..) så kan man låta även yngre hamstrar springa i ett Hjul. Fast kortare stunder. Mest bara så de får kuta bort lite energi :)
Men annars så skulle jag rekommendera att man väntar med Hjul tills hamstern är iaf 3-4 månader. Då får de växa på sig i lugn och ro utan att man riskerar någon felbelastning eller liknande..
Hamsterungar brukar ha nog så roligt i lite kartonger etc. Så det går ingen nöd på dem 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_