Hamster iFokus

Hamster

Etikettroborovski
Läst 4031 ggr
[Djurlinnea]
0

Robbe-flock

Hej! Det här med att ha robbar i en flock, hur funkar det?

Vilket kön går bäst ihop? Honor eller hanar?

Något man kan tänka på i allmänhet?

Är så sugen på robirovskis igen! Och har 2st 130l SAMLA-lådor, 1 5l SAMLA-låda och en gallerbur. Och jag har på senare tid blivit intresserad av och se hur dom funkar i flock! :) Så är det nått att "satsa" på eller?

Charlie2006
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har just nu 5 stycken honor i samma Bur, 2 vuxena och 3 döttrar till den ena. Aldrig varit något bråk där. Sen har dom rätt stor Bur (1m x 40cm, skulle inte sätta min flock på mindre än det utrymmet), 3 olika hus, 2 matskålar och lite annat skoj i buren, som har förhindrat att dom inte bråkat.

Skulle säga att utrymme, hur många sovställen, hur många olika matställen och hur mycket det finns att göra i buren, spelar stor roll om det blir bråk eller ej. Sen klarar vissa hamstrar helt enkelt inte av att bo i en flock.

För mig har honor funkat bäst i flock, då jag inte haft hanar i flock, utan bara två och två där. Mest pga av lukten då roborovski hanar luktar, men även har jag haft flera honor än hanar.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[Djurlinnea]
0

#1 okej! ;) ska ta och prata med mamma lite :) Och bilden! Hha vad söta dom är alltså! :D