Brimer
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Igår hämtade vi hem världens finaste lilla Brimer hemma hos Ninni, han är verkligen charmig och han har redan satt sinna små tassar om våra hjärtan här hemma ^^
Jag har inte vågat mig på att försöka närma mig honom än för han verkade inte tycka att resan hem var så rolig så jag tänkte att han ska få åtminstånde en eller två dagar till innan vi börjar bekanta oss med varandra :)
Men han har redan hittat sitt favorithörn som han sover i.
Han kraffsar bort allt Bottenmaterial och lägger sig direkt på plasten fast han har hur mycket bäddmaterial som helst knäppisen :P
Det här ska iaf bli hans bildtråd där jag kommer att lägga upp bilder allt eftersom han växer :)
Han är ootroligt fin! :)
#3 Tack så mycket :)
Lillskrutten då. ^^
Blir skoj att kunna följa honom och se hur det går för er.
Förhoppningsvis ses vi på någon utställning också. 
#5 Ja jag hoppas att det blir åtminstånde en utställning. Min sambo är ju som sagt inte så svårövertalad så det ska nog gå att lösa ^^
Oh, grattis till den lille! Kul när man får följa deras fortsatta uppväxt också, han e ju jätte fin 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#7 Tack så mycket :) Jag skulle vilja fota honom hur mycket som helst men jag vågar inte för jag är rädd för att skrämma honom, jag vill ju inte att han ska tycka att jag är läskig :(
#8 Bara han fått träffa dig lite grann så tror jag inte att fotandet ska vara något problem, han kommer ju från en uppfödare som fotar liiite bilder på sina snygga bebbar
Sötnos
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#9 Haha ja det är ju sant, han är ju van att bli fotade en hel del 
Då kan jag nog snart fota honom ^^ Han är ju så himla söt så man vill ju inte göra annat än att sitta och titta på honom hela dagarna! eller ja… nätterna blir det ju :P
Hihi, plutten då. 
Mamma, pappa och syskon vinkar! ^^
Brimer vinkar tillbaka och säger att han hoppas att vi ses på någon utställning senare
Idag fick min lillebror träffa Brimer för rörsta gången.
Jag var lite smart och slog två flugor i en smäll nämligen^^ Eftersom att jag ville ha en hamster och min lillebror har tjatat sönder min stackars mamma om ett husdjur (hon är jätte allergisk) så bestämde jag mig för att jag skulle köpa en hamster och "ge bort den" till min bror. Brimer bor ju här och är min lilla sötplutt men när min lillebror kommer så är han hans :P iaf så skulle han få döpa Brimer till någonting och detta något blev Silver efter någon gubbe i Sonic.
Fast för mig kommer han fortsätta heta Brimer^^
Haha, så söt 
#22 Han tackar så mycket :)
Pågrund av att iFokus inte ville fungera som jag ville så blev det ett litet uppehåll på bilderna men nu kommer resten :)
Lite nya bilder :) Igår fick han för första gången springa av sig i badkaret en stund medans jag städade buren. Det var en mycket nöjd Brimer som fick komma tillbaka till sin Bur sen :)
Jättesöt! Längtar till den 2:a April då jag ska hämta Megara från Ninnis andra kull 
Tack :) Åh det kan jag tänka mig! hon är verkligen jättesöt ^^
Sjukt söt! Du har samma mjölk som jag
hihiihi
Mvh Alicia.
#31 Han tackar så mycket :) Haha okej :P
Idag vägde jag Brimer och han ligger på 120g är det en okej vikt för honom? Han är 6 veckor och 4 dagar om jag har räknat rätt :)
#33: Han ligger då på ungefär samma vikt som syskonen.
Systrarna Kolga och Sinmara väger 123 gram och brorsan Otter ligger på 129 gram.
# Okej vad bra, jag är inte helt säker på om han vägde så mycket exakt, han var ju inte direkt stilla så mycket så vikten pendlade ganska bra 
… och så ner igen :)
För den som är intresserad så finns det två filmer på honom på min blogg http://verticalvein.bloggplatsen.se
Så söt :)
Så fin han är. Vad coolt med berg i buren, hur har du gjort de? 
Mvh Alicia.
#45 tack :)
#46 tack så mycket :) "Bergväggen" satt i terrariet när jag fick den men jag vet att ett sätt att göra en på är att först ta frigolit och forma som man vill och sedan lägga på ett lager betong och sen lacka det hela med någon lämplig lack :)
aha, smart :)
Mvh Alicia.
Ja :) fast jag vet inte hur bra det är för hamstrar att gnaga i sig så därför fick Brimer bo där för han är inte så gnagig av sig :)
Hehe, jo mina hamstrar är riktiga gnagarhamstrar…. Fast vill de verkligen gnaga på betong? 
Mvh Alicia.
#50 Ingen aning :P Det känns inte som att det är något som dom skulle gilla att gnaga på men man vet ju aldrig med dom små liven :P
Härligt att se att han har personlighet så det räcker och blir över. 
#56 Ja det har han verkligen
Han är en riktig liten tuffing
Idag väger Brimer 137g
#61 Haha, "Titt-ut!"
Så söt han är 
Mvh Alicia.
Han verkar vara störtskön! Söt som socker är han med! :D

Dags för nya bilder?
#66: Här kommer nya bilder. 
Denna herre har nämligen fått flytta hem till mig igen, pga allergi.

Så jäkla söt han är!
Han är så himla go och det märks att han brås på sin far.
Inte bara utseendemässigt utan även temperamentsmässigt. 
Sötplutt
Medarbetare på Chinese crested ifokus.