Bild/video tråd Ella
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
"Nu är det väl ändå dags att jag får en alldeles egen bildtråd när alla i huset har en?" Har Ella tjatat i en miljon år nu, så nu finns det en bildtråd åt henne. Blir henne namnsdags present eftersom idag har hon namnsdag! Hon ska få en kräcke sträng som en liten present.
Ella är född 31 juli, hon är LH sö rex creme färgad och världens bästa socialaste hamster. Hon kan tre trix: Sitt namn, snurra runt och sitt vackert. Hon är smart och jätte mysig, hon har också ett fint släp för att vara guldhamster tjej.
Klippte hennes bak-klor idag, hon var jätte snäll och lät mig hålla henne hur jag än ville. Sedan efter en stund fick jag igång henne och tränade lite hamster-agility. Hon var lite seg på det, sedan började hon vägra! Då gick jag ner och tränade på att hon ska komma när man ropar på henne. Hon måste ju vara en av världens smartaste hamstrar, checka denna video:
Mvh Alicia.

Haha :D vad söt hon är, kul att du lärt henne att komma på kommando.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Nämen gud så söt ella är.Kan du inte göra en video när hon gör alla kommandon hon kan?
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Här är en video när jag visar alla kmmandn. Fast det blev lite failat eftersom jag tappade godisen så hon sprang iväg och sedan var på sitt raket humör som hon ibland är på.
Mvh Alicia.
Evondas säp är väldigt mycket sämre sedan hon fick ungar. Hoppas hennes släp också växr ut igen.
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Nä va sött! ^^
/Mvh Jenny
Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport
Vad duktig hon är, vad änvänder du för godis när du tränar henne? =)
Och hur har du lärt henne komma på kommando?
# 10 Hon gillar det mesta men jag brukar antingen använda majsflingor och nu så använde jag mandelbitar.
Det går nog inte att lära alla hamstrar, just hon är väldigt social och hon brukade springa fram och klättra upp på mig lite då och då. Efter ett tag började jag berömma henne och ge henne godis när hon kom fram till mig och efter ett tag började jag säga "Ella". Hon lärde sig att det var en kul grej att springa till mig och lärde sig att "Ella" Det betyder godis dags
Har man en hamster som stryker sig längs med väggarna och är lite skraj (tycker hanar är mer så) och inte så förtjust i att äta från handen så blir det nog väldigt svårt. Man får väl ge godis och varje gång säga hamsterns namn. Om hamstern har ett svårt namn så får man ge hamstern ett smeknamn med helst bara en stavelse. Säga smeknamnet och ge hamstern godis.
Har försökt lära BNY sitt namn, men han vill inte äta från handen och är rätt så skraj av att vara i ett stort rum så det gick inte.
Mvh Alicia.
Oki. ^^
Jo det att vara skraj känner jag igen Molle som jag nu börjat kalla honom satte jag ner på golvet i badrummet idag och han satt bara still och stirrade, det var väldigt läskigt.
Men efter ett tag började han röra lite på sig och gick då nära mig som också satt på golvet och sen gick han lite längs väggarna och kollade runt, men jag tror att bara han blir van vid golvet sen så kommer han inte tycka att det är lika läskigt längre. 
Kul att du är så nöjd med lilltjejen, hoppas du blir det med din offhona också :)

Ååh vilken söt tjej!:D är ju urkär i creme färgade hampisar^^
#11 Hanar är inte räddare eller svårare än honor! Zvullo kom på komando och sökte alltid upp mig ifall han kom lös häldre än att springa och gömma sig bakom spisen eller något sådant. Jag skulle nog vilja påstå att det är olika på olika hamstrar när det gäller rädsla,osäkerhet och inlärning på båda könen. En gång när jag hade Zvullo lös och ville att han skulle komma till vardagsrummet så kallade jag på honom. Han var i hallen och jag stod i dörröppningen till vardagsrummet. Han kom springandes mot mig till mina fötter och satt där o tittade på mig. Zvullo kom så far vi till vardagsrummet i stället. När jag började gå så följde han efter mig tätt intill mig som en liten miniatyr hund. Han älskade att kelas så han viste att ropar jag hans namn så blir det en dera godis eller kel. Nu finns inte min lilla älskling mera tyvärr. Han dog ju i höstas ifjol. Saknar min lilla ängel. Men jag vet att han har det bra nu och det är huvudsaken. Han slipper ju lida av sin cancer nu. Vilket är en tröst för mig för det var hemskt att se när han led av sin cancer. Han fick lever cancer och han fick somna in eftersom veterinären inget kunde göra för att rädda honom.
Ella är en helt bedårande tjej. Mycket lik Embrosia i sättet. 
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Va coolt hur har du kunnat lära henne det? hon var jätte söt också
# 15 Jag har tyckt att honor är lite socialare av de hamstrar som jag haft, har tyckt att honor dessutom har mer "aptit" än hanarna och gillar att hamstra mer. Fast det är ju vad jag märkt, kanske bara haft lite oturshanar eller riktiga mystjejer.
Haha, precis så är Ella! Synd att han fick cancer, är så synd när det händer en av sina favoriter…
#16 Ja visst är det
Läs #11 där beskriver jag hur jag lärt henne detta 
Mvh Alicia.
Åh så söt hon är :) Och jag måste faktiskt hålla med dig om honorna. Enligt min erfarenhet (3 honor och 6 hanar, hjälp har jag haft så många !
) så tycker jag honorna har varit lite mer personliga och lite mer "go" i dom :P ^^
# 18 Hihi, jaa det är hon
Jag har haft 4 honor och 2 hanar, och flickorna har mycket mer personlighet tycker jag. Det finns ju också killar som så, men det är nog vanligare med flickor.
Mvh Alicia.
Bilder på Ella från i lördags och från idag:

Är förälskad i henne stora och söta ögon!

Detta är världens sötaste Ella!

När Ella fyller år ska hn få en stor nalle som det står "Världens bästa kompis" på, fast först måste jag lära henne läsa. Men det ska nog inte bli ett problem. Så smart som hon är ;)

Känner du dig ensam och liten?

Men, vad har en gosedjurhög med Ellas bildtråd att göra? :/ Eller, jaha… titta noga!

"NEJNEJNEJ! INTE 17,6 - !!"

Mycket snö utomhus

Du ser ut att ha lite hemligheter Ella, vad är det du gör? ;)

Ella klarade inte av att öppna skalet på jornöten, eller så var hon för lat. Men här får hn i alla fall en jordnöt till slut..

Inte sitta så, du får dålig rygg av att sitta så böjd med ryggen ;)
Hon är bara för söt och go den hamstern! Lite liten, men temperamentet är ju ändå det viktigaste 
Mvh Alicia.
Helt oemotståndligt bedårande. Hur mycket väger hon?
# Har faktiskt inte vägt henne för jag har ingen gram våg, men jag ska försöka skaffa en snart. Fast kan tänka mig att hon ligger på samma vikt som Embrosia 
Mvh Alicia.
Gud så gulligt!
Gud så gulligt!
# Vi hade visst en gramvåg hemma..
Hon hade en riktigt bra vikt, 202 gram. BNY vägde 150 gram och ungarna väger nu 120 gram.
Mvh Alicia.
#25 Men var roligt att höra att Ella är ett riktigt kraftpaket som Gos Crazy. Hennes syster Embrosia är 160 gram och Gos Crazy 203 gram när jag senast vägde dem. :) Geish har gått upp lite grand. Men ännu för tun i min smak för att användas i aveln. Hon väger 113 gram idag.
# 26 Det kanske är lite vikt kvar från sin senaste kull ungar också… Funderar på om hon kanske är lite fet
eftersom hon är rätt så liten och väger så mycket…
113 gram är ju lite fjuttigt, det kan jag hålla med dig om
Vem vet, hon kanske bara är en lite större dvärghamster med en väldigt konstig färg och form… 
Mvh Alicia.

Jag smälter!! Ella är helt bedårande och vilken härlig liten film med henne!! 

#27 haha ja vem vet!
Njä jag anser att hon har en helt ok vikt. Muskler väger även på en liten hamster. Det är inte bara fett som väger..
På tal om muskler när jag började gyma regelbundet när jag var yngre så tänkte jag att oj jag måste ha gått ner i vikt nu när man såg sig i spegeln. Kanske man skulle stå på vågen och kolla vikten. Gissa min förvåning när vågen sa att jag hade gått upp i vikt. Orsaken var musklerna. Det var de som sa åt vågen att jag blivit tyngre. Men spegel sa att jag hade tappat vikt. Så muskler kan minsann öka vikt åt en människa samma sak med djur. :)
Än idag kan killar fråga om jag gymar och lyftar vikter…hahaha. Ser väl lite ut som en kraftig bodybulderska. Jag är inte fet men kraftigt byggd. Men i och för sig så lyftade jag vikter samt gick i gymmet regelbundet då jag var yngre. Så antagligen är det gammla muskler kvar från den tiden.
Har inte lyft vikter på jätte länge.
#29 Jo, muskler väger mer än fett.
Åh, hur orkar man gymma? Haha, så jobbigt ju
Ska nog ta lite bilder på Ellis tjejen idag då, ojdå. Kom visst på ett nytt smeknamn till Ella nyss, Ellis tjejen 
Mvh Alicia.
#30 Gyma är kul så länge man har motivation är på bra humör och inte deprimerad och håglös som jag är nu! Ellis Tjejen är ett gulligt smeknamn själv kallar jag embrosia för ember ibland. 
# Ember, jo det var ju ett jätte bra smeknamn faktikst. Det är enklare att komma på smeknamn till långa namn, korta namn som Ella är ju jätte svårt att komma på smeknamn till :p
Mvh Alicia.
Kul, nyfottat lite på Ellis tjejen idag.
Så orange hon blev på denna bild..

Vilka ögon! Haha :)
'

En ståtlig tjej!
Var alla bilder för idag.
Mvh Alicia.
Sista bilden på Ella är helt bedårande underbar bild på henne. Stark och bra bild! Kameran var snäll åt dig på sissta bilden. 
Sista bilden på Ella är helt bedårande underbar bild på henne. Stark och bra bild! Kameran var snäll åt dig på sissta bilden. 
# 35 Ja, kameran gav mig i alla fall en bra bild. Men riktigt bra kameror är ju så fruktansvärt dyra! 
Mvh Alicia.
#36 Vad har du för någon? 
#37 Canon DS6041, den är väl bättre än en digital kamera. Fast den uppfyller inte helt mina krav på en bra kamera 
Mvh Alicia.
#38 Är det en analog?
#39 Vet typ ingeting om kameror. Vad menas med "analog" ? 
Mvh Alicia.
#40 Du skrev "Den är väl bättre än en digital kamera", vilket betyder att du inte har en digital kamera utan något annat då 
Det är icke-digitala kameror…vet inte hur man ska beskriva men men 
#40 En analog kamera har en filmrulle i sig som bilderna sparas på som du måste ta ut och byta ut själv och sedan måste du skicka in film rullen till någon som kan framkalla den åt dig, istället för som på en digital kamera som har ett minneskort där alla bilderna lagras och du behöver bara tömma det i datorn och sätta tillbaka det och fortsätta fota.
Aja jag kanske inte förklarade så mycket bättre jag heller, men du kanske förstår något iaf. 
#42 Just det! 
Nä, det är en system kamera. Bara att sätta in minneskortet i datorn och ladda över bilderna 
Mvh Alicia.
#44 Systemkamera är det om du kan byta objektiv på kameran.
Analog eller inte har inget att göra med om det är en systemkamera eller inte. 
Dom kameror som inte är systemkameror kallas för kompaktkameror alltså kan du inte byta objektiv på dom.
Så kan du byta objektiv på din kamera så är det en systemkamera om inte så är det en kompaktkamera. 
#45 Jo, man kan byta objektiv på vår kamera.
Jobbigt, nu har jag 6 olika burar, tar sin lilla tid att ta ut alla. Tur att det är sportlov 
Mvh Alicia.
Nu har jag suttit och filmat en massa på Ella igen. Håller på att ladda upp dem andra.
Har börjat med hamster agility, Ella är den enda som är intresserad av godis, så hon är den enda man kan köra det med. Fast hon är rätt långsam…
Mvh Alicia.

Hon är ju jätteduktig.
Testa att sitta i slutet på banan och bara ropa på henne, hon kommer ju på inkallning. Hon kanske inte behöver godiset framför näsan alls. Hon verkar ju vara jättesmart och duktig!
#48 Jo visst är hon! Jag tror inte det skulle funka, man måste hålla godisen mitt framför näsan på henne för att hon inte ska sprina förbi och ta den enkla vägen, hon kanske skulle ta några enstaka hinder. Fast jag kan alltid försöka träna in det 
Nästa video, Ella lyckas trycka i sig hela 32 nötter även fast hennes kindpåsar var halvfulla sedan innan. Gissa om jag får plocka bort mycket nötter ur hennes bo sedan så att hon inte blir smällfet… 
Mvh Alicia.
Hahaha Ella blev en riktig pösmunk i skinderna efter den sattsen jordnötter. Så jette söt hon är med sina kindpåsar fulla.
# 50 Hehe, inte första gången hon har så fulla kinder 
Nu har jag plockat ut en full näve nötter ur hennes Bur, har lagt dem i säkert förvar. Hon kan få en om dagen om hon är snäll 
Nästa video komemr om 3 minuter ;)
Mvh Alicia.
I denna video springer hon agility på egen hand, hehe 
Mvh Alicia.

Vad är det för godis hon får? Verkar ju helt oemotståndligt.
#52 Hehe, allt som inte är fuktigt och blött funkar för Ella. Jag skulle lika gärna kunna ge henne stenar. Fast jag ger hackade mandel bitar eller majsflingor för det mesa. Ägg, gurka,sallad och sånt där vill hon inte äta från handen helst 
Mvh Alicia.
Jag vet inte om Ella är någon slags super hamster eller något, men jag tror hon är j*vligt smart faktiskt! Eller för att vara hamster. Och denna parning som jag gjort, jag kan se Ella i alla dem. Alla är supersmarta!
Big bang har en gallerbur, han har lärt sig hur man öppnar dörren. Han sätter framtassarna över dörren och baktassarna på dörren och skjuuuter ifrån. Till och med när jag knyter fast en toffs där så får han upp dörren!
Beauty har lärt sig att om man klättrar upp på matte, enda upp på huvudet så når man ännu högre höjder som leder till ännu högre höjder…
Har i alla fall bestämt mig för att när Beauty blir för gammal för att kunna ge en till parning så ska jag ta och behålla en ur hennes sista kull så att jag alltid ska avla vidare på dessa super hamstrar. Undra hur länge jag kan hålla på? 
Tycker i alla fall att det är super trevliga hamstrar.
Mvh Alicia.
Har två nya videos på Ella. Vet inte om jag kan göra så mycket fler videos på henne, börjar tappa idéer på vad jag ska filma. Kan ju inte filma om och om igen när hon kommer när man ropar på henne 
Här är i alla fall en video som visar att Ella har väldigt starka mun/tänd-muskler eller en väldigt stark vilja på att hon ska få mandelbiten
hihihi
Mvh Alicia.
Här är en video som inte är så jätte speciell, Ella snurrar runt lite grann och gör lite likadant som i förra videon.
Ge mig gärna förslag på vad jag ska lära henne för något som är rätt enkelt eller något som jag ska filma. Ella älskar denna uppmärksamhet 
Mvh Alicia.
En till video på Ella
Mvh Alicia.
Helt oemotståndligt söt Embrosia syster…
Jomen visst är hon
Är Embrosia likadan som Ella, gosig, smart och heeelt underbar? 
Mvh Alicia.
#60 Jag har inte testat hennes Iq så noga. Hon vet vem hon är och lyssnar gärna på när du snackar med henne. Hon e väldigt kelen och vill gärna själv klättra upp i min famn så det blir gos genom att klättra upp på min hand och ibland kan hon gå på två ben 3-5 steg. En fullständig fart dåre är hon med när hon är i bollen. Springer som om hon hade elden i rumpan. Helt underbart mysig och go är hon defenitivt. Jag älskar verkligen henne och hennes lustiga men söta leende som hon ger åt en… hehehe
Hehe, härliga flickor de 
Mvh Alicia.
Okej, har inte lagt upp bilder på länge. Fast jag har en anledning till det (tro mig eller ej). Överföringssladden till kameran har gått sönder och pappa är lite seg på att skaffa en ny… Har nu tagit en konstig kamera och försökt fota, men det spårade ju ut… En digital kamera tar ju bättre bilder. Så fort Ella rörde på sig blev allt hur suddigt som helst -.-
Lite halv pinsamma bilder här då:
Lite bilder:

Finpluttenutt

Rätt… orange?

Fina flickan med matte (jag är matte och hon är fina flickan)

"Shiiit, jag är med i tidningen!"

"Då vänder jag blad… det borde ju finnas ännu fler sidor, visst borde det de?"

"Det är på framsidan med ju"
Mvh Alicia.
Det blev ju fina bilder ändå. 
#64 Hehe, tog inte med de allra suddigaste. Snart blir det nog fina bilder igen, har tagit en miljon bilder med den "bra" kameran fast jag måste bara hitta ett sätt hur jag ska ladda upp dem..
Mvh Alicia.

Bild 1. Vadå söt?

Bild 2. Ella gör hamsterminen… Jag smälter, hon är obeskrivligt söt.

Bild 3. Ella gör hamsterminen och ber om en mandel. Gissa om hon fick mandlar i överflöd efter detta..

Bild 4.

Bild 5. ÖH?

Bild 6. Ellas fina släp is coming back!

Bild 7. Ella gör Ella-minen. Det är minen hon alltid gör.

Bild 8. Poserar överdrivet? Nä hon vill bara visa upp sina fina naglar som hon nyss fått manikyr på.

Bild 9. Fina Ella. Sista bilden för idag.
Mvh Alicia.
Vilka härliga bilder på henne!
#67 Kan hälsa Erica det 
Hoppas nu att hon går bra imorgon på utställningen!
Mvh Alicia.
#68 Vi skall hålla våra tummar och tassar här att det skall gå bra för Ella på utställningen. 
#69 Om det nu är så många som håller tassar och tummar för henne, då måste ju hon helt plötsligt få enorm mängd päls, växa på sig mer och bli lugn som en sten och fin tills imorgon. Hoppas jag…
Nä, hon är så fin som det bara går, min Ella bella.
Mvh Alicia.
Kan berätta lite hur det gick för Ella på utställningen:
Hon hade torr hud och hennes dotter med. Jag ger henne vetegroddar i överflöd så jag skyller på den torra luften.
Hon blev kvalite 1 och hennes son Banana Split fick pris i bästa rex.
Hon fick 3 stycken A i pet klass.
Hennes päls var lite tunn, men jag skyller på att det är fällnings-sässong och att hon hade en kull i jan-feb 
Jag är nöjd med henne, även om hon inte fick något pris. Hon är i alla fall okej att avla på, min fina Ella bella 
Mvh Alicia.
#71 Om hon blev kvalitet 1 så blev hon ju kvalifiserad som avelshona ju. Och det är ju jätte bra. Inte behöver man pris om man får bra bedömmelser och hamstern blir godkänd i aveln! Så tycker jag i allafall..
#72 Jamen självklart är det jätte bra! Kanske lät lite onöjd, men jag är supernöjd med Ella. I höst är det nog inte lika torrt i luften så hon inte är torr och hon har kanske lite tätare päls då. Så det kanske blir någon liten placering då. Fast det är ju ca 100 hamstrar där så det är ju lite svårt att få placering eftersom det är det alla vill ha 
Mvh Alicia.
ÄÄÄNTLIGEN har pappa orkat köpa hem en ny sladd till kameran! Var några hundra bilder på kameran, och många hamsterbilder. Så blir många nya bilder på mina hamstrar framöver 
Dessa bilder på Ella var fotade igår, några påskbilder:

Hennes släp 

Mvh Alicia.
Har två lite äldre påskbilder också:

Mvh Alicia.
#75 Åh första bilden var ju helt underbar 
#76 jaa, min lilla påskkyckling är vad hon är :)
Har ett par bilder på henne från februari:

Finfina Ella!

Mvh Alicia.
Jag tycker Ella har ett rätt unikt utseende, hon har verkligen stooora ögon. Jämför henne med bilder från när hon var ny, det är en heeelt annan hamster.

Söt men inte lik sig själv nu.
Mvh Alicia.
Härliga bilder på Ella! Syster Embrosia vinkar glatt och hälsar till Ella!
Ella som nyvaken. Märkte att när hon öppnat ögonen att hon hade rött klet, eller det hade stelnat runt ögonen. Deras tårvätska är ju röd så det var ju bara tårvätskan. Fast jag funderar på om hon fått ögoninflammation. Torkade bort det med ljummet vatten, får väl göra det ett litet tag och se om det blir bättre.
Jag tittade på hennes tänder men de var inte vita i alla fall.
Mvh Alicia.
Ellas ögon är bra nu. Vet inte vad som hände då? Nu är de i alla fall klara och stora som vanligt 
Kan bjuda på några stycken bilder på henne från idag.
Jag tycker Ella är ett väldigt bra långhår för att vara en hona. Hon hade bättre förr, men hon är ändå av fint långhår.
Mvh Alicia.
Har tyckt att Ella verkade lite spinkig i april, lite tanig. Så jag bytte basfoder och gav extra mycket bra mat till Ella, det har gett utslag. Hon har gått upp. Hon väger nu 215 gram! Hon vägde 200 gram från början.
Nu tycker jag att hon känns bra i kroppen, hon är nu mycket mer kraftig. Visste inte att det skulle ge så stor skillnad. Hon är min stora tjej nu, eller ja 215 kanske inte mega mycket men det är lagom, mycket lagom 
Mvh Alicia.