ska hamstrarna stå i köket????????????
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Varför skulle han må dåligt av att stå i köket..? *undrar och sätter en liten tass här*
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
hahahahahaha tack för ditt svar
Det beror ju på vart i köket buren står.
Den ska inte står nära ett fönster eller element, men det gäller oavsett rum.
Jag har haft råttor i köket, men dom fick flytta ut för dom vart så feta. ;)
Enda anledningen jag kan tänka mig är att det kanske kan bli lite livat i köket, men en trygg hamster ska väl tåla det? Ställer man bara buren så att den inte står för varmt/kallt och inte får in rök och/eller matos i buren ska det nog inte vara något problem. Så länge han inte blir fet såklart. ;)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Första hamstern vi hade för ca 10 år sedan stod på köksbänken frånbörjan och sedan fick den ena änden av köksbordet. Dotterns Smultron står i köket på en gamal skolbänk en bit ifrån fönstret. Hon trivs toppen bra där.
Mins två Go Go och Vitsippa står på ett bord bredvid datorn och dom trivs bra där med.
Vi har även kaninen i köket vilket funkar utmärkt.
/Eva
ok tack för era svar=)=)=)=)=)=)=)=)=)
Vänjer man hamstern vid olika ljud redan som liten så blir de vana med olika ljud och då blir de ju inte heller nervösa för olika sorters ljud. Jag har i princip att vänja mina ungarna vid olika ljud samt att bli buren i en transportbur från att de är 2½ vecka gammal. Jag brukar då ta med dem i köket i en transportbur när jag lagar mat och jag talar alltid till dem under tiden jag donar i köket. Ibland kan de få varsin liten smakbit av någon grönsak eller frukt.
Jag tar även med dem på wc så de vänjer sig vid kranljudet samt wc ljudet när man spolar osv. Ja alla möjliga ljud. Med denna träning blir resultatet en orädd hamster när det geller,olika ljud samt att bli bärd i en transport.
Det är så som jag får lugna,harmoniska och orädda hamstrar. Plus då att den viktigaste ingrediensen redan finns hos ungarna. Nämligen lugna,charmiga och harmoniska föräldrar med ett enastående psyke.
Så att ha hamstern i köket är nog inga problem. Den har vant sig med alla köksmaskiner och stök och bök. Så tror jag också att hamstern kanske har förknippat kök till något bra eftersom den vet att det är där den goda maten kommer ifrån som han får nu som då.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Jag vet att man helst inte ska ha fåglar ståendes i köket på grund av matosen inte är bra för deras luftrör om jag minns rätt så jag personligen skulle inte ha något djur i köket men jag vet inte hur det är med hamstrar.

Om det konstant är mycket liv runt hamstern är det mindre lämpligt då det stör hamsterns dygnsrtm oroligt. eller om buren står i drag etc. Men annars ser jag inget problem i det.
Mvh Ellenfyrkant
Vill bara säga att denna träning gör jag endast så länge mamman är ute och springer i bollen eller när hon själv är med i transportburen.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/