Hamster iFokus

Hamster

Etikettcampbells
Läst 2869 ggr
Ellenfyrkant
0

Ovalig ?

Är campbells ovanlig eller varför är det så tomt här ?

Mvh Ellenfyrkant

SweetCheeks
0

Vintervit är betydligt vanligare. Det är ofta vintervita eller hybrider som säljs i djuraffär och det verkar som att väldigt många köpare trots allt köper hamster i just djuraffär.

Dessutom har campbells fått ett rykte om sig att vara mer bitska än vintervita så det är nog inte omöjligt att många väljer att köpa vintervita inte enbart på grund av tillgången.

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Ellenfyrkant
0

#1 Okej, tack för svar. Glad Jag har också läst mig till att vintervit ska vara den trevligaste sorten överlag. Och ofta är det ju barn som skaffar hamstrar så det är väl förståeligt.

Mvh Ellenfyrkant

Annie-72
0

Hmmm. Undrar just över vår vita som jag startade tråden om identifieringshjälp kanske är övervägande Campbell i då, så som han bits… *grr*

Ellenfyrkant
0

#3 Eftersom han kommer från djuraffär är det mycket möjligt att han är blandning mellan campbells och vintervit. Men det är ju värt att ha i åtanke att alla hamstrar inte är trevliga. Det är inte svårt att göra en hamster otam och bitig om det nu är vad man vill - bara att låta bli hantering. Vilket djuraffärer brukar vara väldigt duktiga på. Flört (Att låta bli med hantering).

Mvh Ellenfyrkant

Helena-G
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Många Campbells uppfödare slutade avla när vi fick in diabetes i linjerna för 1½ år sedan.

Just nu är vi två stycken kvar i Sverige.

Dessutom har en del Campbells förstört artens rykte genom att vara för revirhävdande.

Mina Campbells är "mental testade" av mina barn och deras kompisar. Jag personligen anser att en Campbell skall acceptera att ett barn sätter in handen i buren och tar ut den.

Jag accepterar inte att man måste använda "hjälpmedel" typ toalett rullar för att ta ut en hamster ur sin Bur eller petbox.

Helena G

www.roslagshamstrar.se