Tips på fet mat?
Hej jag som tycker mina hamstrar e lite spinkiga. Ja inte jätte men väger lite lite enligt mig. Ja så då tänkte jag att alla uppfödare och andra som vet någon mat som e lite extra fet kunde ge tips på den maten. Solrosfrön e ju ganska feta frön, och det ger jag mina hamstrar extra. Om de är någon som kan ge tips på fet mat till guldhamster så får du/ni gärna göra det.
Tack på förhand
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
#1 Nej det ska jag inte göra då de kan må dåligt och bli dåliga i magen om dem får för mycket fet mat. Om det var de du syftade på. Ja jag har hört det. De får Barnmat bara nån gång ibland eftersom mina hamstrar e sådana kladd grisar. Så fort de får något kladdigt så får man ofta se springande hamstrar inkladdat med Barnmat. Men jag antar att de har kul när det kladdar ner sig själva 
//Nova
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det kan bero på hamstermixen också, blanda i mycket proteiner som kattmat, mjölmaskar m.m. i maten.
Ge mycket olika matsorter varje dag så dina hamstrar får mycket olika vitaminer och mineraler för varje dag. Broccoli innehåller jätte mycket bra vitaminer.
Nötter och Barnmat är fet mat, men jag skulle inte ge mina hamstrar massvis av det. Det är inte säkert att dina hamstrar är lite spinkiga utan de kanske bara är lite så i kroppsformen och om du då ger mycket fet mat kan fettet lägga sig i ådrorna och de kan få hjärtproblem.
Ge bara lite extra mat per dag och testa att byta Foder.
Kolhydrater brukar vara bra om man vill gå upp lite (ex. pasta, ris, potatis m.m.)
Mvh Alicia.
Tack för tipsen. Jag har för mig att jag vet hur mjölkmaskar ser ut men ska kolla upp det på google. Jag har en fråga gällande mjölkmaskar. Ska de vara levande eller döda när man ger hamstern den?
//Nova
oj menade mjölmaskar
//Nova
hihhih mjölkmaskar
*skratt*
Ja det blev lite fel där :)
//Nova
Usch för levande! Även om det skulle vart bättre för hamstern skulle jag aldrig kunna hålla i en slingrande mjölmask och se hur den "springer" för sitt liv med en rovdjurs-hamster efter sig 
Så död. Fast de är rätt så äckliga döda med, brr… Syrsor är bra också 
Mvh Alicia.
Haha mina äter inte maskarna. Dom dödar bara :P
// Sofia
#7 Det positiva i att ha dålig humor är att man finner det mesta roande :) så tack för dagens lilla humörhöjare! ^^
Min fråga är, när man köper dessa maskar eller syrsor levande, vad tar man dom i? En plastpåse?
Ungefär vad är priset?
#10 När jag hade ödlor så brukade jag köpa syrsor för 0,50 -2kr styck beroende på hur stora dom var.
Man fick dom i en liten plastburk, ungefär en sån man kan få såser i hos pizzerian 
Har dom maskarna i djuraffärerna? :)
#12 Ja dom flesta djuraffärer som säljer saker till reptiler brukar ha både syrsor och mjölmaskar
Testade levande men de brydde sig knappt om dem. De dödade dem och sedan gick där ifrån. Mössen däremot älskade maskarna.
//Nova