Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1103 ggr
AnnaRamnemark
0

Vad gör man?

Ja som ni kanske vet så försöker jag sälja burar här. Så idag ringde en liten tjej till mig och ville köpa den lilla ferplastburen. Så frågade jag henne vad de är för hamster hon ska ha Guld eller dvärg för att den är FÖR lite för en Guld och egentligen förliten för 2 dvärg. Men hon skulle köpa en dvärg och "göra barn" med hennes kompis hamster.

De är detta som gör mig så arg. Vet inte heller vad jag ska tänka. De jag undrar är om hennes föräldrar har någon aning om att hon ska göra detta eftersom de är en liten (11årig) tjej som ringer mig osv. Jag tycker att om ett barn ska köpa Bur och djur så bör föräldren höra av dig och hjälpa. För att i djuraffärer har dem en regel att inte sälja djur till barn. Sen att en liten tjej ska börja para hej vilt när hon inte äns vet skillnaden på en Guld och Dvärg hamster :S

Vad gör man är jag för taskig och vilja prata med hennes föräldrar innan köpet eller ska jag inte sälja till henne. De känns jätte fel att sälja till henne när jag inte tycker att hon bör avla när hon egentligen inte vet NÅGONTING om hamstern.

De är så surt att alla tänker "de är bara en hamster" de är fortfarade ett liv.

ÅÅÅHH!!!!

[nadvard]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Säg att du vill prata med föräldrarna.
Låter ju lite konstigt att en liten tjej ringer om föräldrarna vet om det. Då skulle de väl ringt tycker man.

Får du prata med föräldrarna och de också säger att de ska "göra barn" Så tycker jag du ska säga, tyvärr buren är inte till salu eller liknade :P

[Sniff]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Be hennes föräldrar ringa, ta reda på hur mycket hon vet och kanske försök avråda henne från att para om det är nödvändigt.

MaaariaS
0

Be att få tala med föräldrarna,om du inte får tala med dom,så får hon inte köpa buren.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

DwarfNome
0

Usch. Skulle inte sålt buren till henne i vilket fall, hon skulle ju använda den som ensam Bur. Kanske du kan säga lite snällt att buren inte är till för att ha som huvud Bur, och att köpa större? och att avråda från parning såklart.

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

Imasy
0

Eftersom hon är omyndig så gissar jag på att det är föräldrarna som ska betala buren. jag hade bett om att få prata med föräldrarna och bestämma tid osv.

Hade även berättat detta med att "göra barn" för dem på ett fint sätt. Kanske vet de inget utan tjejerna har kokat ihop detta på egen hand? Vet de om dessa planer skulle jag ha sagt att då behöver de ha en större Bur än den du har.