Hoppas de inte parat sig:/
Hej imorse när hamstrarna skulel bli kollade så upptäcker jag att Alice som är cirka 2 månader sitter i min hanes Bur alltså hennes brors Bur och han ligger och sover i krukan. Medans hon är i ena hörnet av samla lådan. Hon e då lite agresiv då hon blev tappad av en kompis till mig. Då hon skadade sin balans lite då, men hon lider inte av något och balansen är tillbaka för länge sedan. Jag kollade igenom dom noga och inga sår hade de. Nu oroar jag mig att de har parat sig i annat fall skulle dem väl ha bråkat. Då hon e så unga och han också är det så blir det ju inte bättre och även att de är syskon. Får hålla koll på henne ett tag fram över.
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Hur lyckades hon ta sig in där?
// Sofia
Börjar tycka att du har dålig koll på hamstrarna. Detta har ju hänt 2 gånger nu!
Har du helt öppet till lådorna? De är snabba på att ta sig ut även om man inte tror det.
Lådan (hanens bur) stod bredvid sängen (madrass på golvet) och hon hade lyckats rymma och sedan klättre upp på madrassen (cirka 3,5-4 dm) och hoppat sedan ner i hanens Bur som inte har när eller något sådant över.
Detta var första gången en hona rymt och kommit in i en hanes Bur så vad menar du med 2 gånger?
Ja det har jag, kanske bäst att sätt på nät eller något liknande. Har du något förslag på vad man kan köpa ett sådant?
//Nova
Hönsnät/sexkantsnät/svetnät mfl finns att köpa på tex ÖB, Bauhaus, byggaffärer osv.
Okej tack Jennie ska ta och göra det då.
//Nova
Tur i oturen då att hon valde att rymma till en annan bur/låda.
Hade kunnat gå värre till…
De bör vara så säkra som det går i sin boyta.
Ja det kunde varit värre. Det värsta skulle vara om hon hade lyckats ta sig ut ur rummet på något konstigt sätt och hunden tagit henne. Men tur ver det att hon inte gjorde det.
//Nova
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oj, det lät inte bra. Dels är de ju alldeles för unga, å dessutom syskon.. Du får uppdatera här sen om det blev något, hoppas hon klarar födseln iaf. Om det nu blev något.
Vad gäller burarnas säkerhet så kan man aldrig vara för noga, det är aldrig roligt med tjuvparningar men oftast kan man undvika det genom att ta det säkra före det osäkra.
Håller tummarna att hon inte är dräktig nu.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Tack, ja dum e jag att jag inte tänkt på att man ska ha när men ska ta och köpa det antingen idag eller imorgon. Ja jag håller också tummarna på att hon inte är dräktig. Men det får jag allt veta om 16 dygn eller rättare sagt 15 dygn idag.
//Nova