Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 3478 ggr
cooki3
0

Hamsterbur

Hej, är en nybliven hamster ägare. Jag vill köpa en större Bur till min lilla lucifer men jag vet inte riktigt hur smalt gallret måste vara innan en guldhamster kan ta sig ut för jag funderar på att köpa en kaninbur

Roxie
0

En kaninbur har alldeles för stort mellanrum mellan gallret. Bättre vore att skaffa ett akvarium eller dunabur, i allafall tycker jag det :)

// Sofia

cooki3
0

okej :) för buren jag fick honom i är super liten men jag vill ha en galler Bur det är det men finns det kaninburar med smalt galler?

Mirre9898
0

Inte vad jag vet :P. Men vad vill du ha för gallerbur Bur? Jag har två burar till min Dvärgis! <3 En Lekbur och en vanlig Bur. Lekburen är av både galler och plast, den har flera väningar och på varannan våning så har den plast och sedan galler, Sån är bra att ha :) du kanske vill ha en sån? :) (den buren är till en guld hamster igentligen men Gucci, alltså min dvärgis, Är i den och den har inte för stort galler)

Miranda

Roxie
0

Nej det finns inte kaninburar med smalt galler. Men det finns ju stora hamsterburar med smalt galler.. Dock får man se till att buren inte är hög. Hamstrarna klättrar ju gärna, och eftersom de inte har någon höjdkänsla så kan de släppa taget när de är högst upp, vilket kan orsaka skado när de slår i marken :(

// Sofia

[Emma-Rhino]
0

akvarier, jumboduna eller varför inte bygga en Bur själv? =)

Mirre9898
2

Min Bur som jag har som ''hemma'' Bur till min hamster är en plast låda på Ikea som jag har piffat upp själv! :M När jag har tråkigt brukar jag göra det då och då! :) Fast det är ju så klart en sån där stor! :D Hon trivs jätte bra i den, En sån Bur kan jag rekommendera :) specielt när man har uppfödning och inte har råd att köpa nya burar hela tiden :P, Själv har jag fyra burar igentligen! ;o Min lilla dvärgis lever ett riktigt lyx liv! :)

Miranda

cooki3
0

tack för all hjälp<3

lucifer har fått en stor o mysig hamsterbur som han verkligen trivs i

Imasy
0

Man kan ju också ta tex en stor kaninbur och fästa svetsnät på utsidan, då har du en stor Bur åt hamstern som den inte kan ta sig ur.

Kanske inte den snyggaste lösningen, men hamstern trivs nog endå ;)

Evovva
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har till både min och dotterns hamster en criceti 15 Den är 74x50x35 och man kan ha mycket roliga saker i den.Flört

Helena1978
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Finns ju riktigt stora gallerburar till hamstrar oxå, att tänka på är att inte välja en hög Bur, om man nu inte gör heltäckande hyllplan förstås. Välj en Bur med stor bottenyta istället för en Bur som är hög.

Ett billigt och bra alternativ är ju annars 130L SAMLA-låda som du kan köpa på IKEA. Lämpligt då inget Bottenmaterial hamnar utanför, går ju även bra att ha 10-15cm djupt med bottenströ och ge hamstern grävmöjlighet.