Hjälp hamstern?
Var på en djuraffär idag, kollade runt lite som jag alltid gör och frågade vad ägaren hade för hamstrar. Han sa att han bara hade "skräp" just nu och då blev jag chockad och frågade vad han menade med det och då sa han "Jomen, alltså, det är vuxna hamstrar".
Sen sa han att jag får väl gå och kolla på dem, så jag gick in och kollade runt lite i burarna och hittade 2st guldhamstrar i samma Bur, som jag märkte bråkade väldigt mycket.
Jag går och ber ägaren om han kan lyfta upp dem så jag får kolla på dem, och då tar han med en plastbox samt en håv och frågar en praktikant om de har bitis någongång men hon säger nej.
Sen frågar han om jag vågar hålla i dem och jag säger "javisst" och tar i dem en efter en från håven han fiskade upp dem i, och ser att den ena har en skada vid ögat och den andra har bitskador på ryggen (eventuellt vid vaginan också). Dock är nog ögonskadan läkt redan vad jag kan se.
Han frågade om jag ville ha en hamster och jag förklarade att de är ju skadade och att vuxna hamstrar bråkar ju om man har dem i samma Bur, och då sa han att jag kunde få en gratis.. så jag tog hem honan med skadade ögat (letade ju ny hamster ändå).
Nu har jag iaf Panda som hon fick heta här hemma och hon har fått egen Bur med alla nödvändiga grejer i samt köttfärs, grönsaker, babymat, pasta osv som hon sitter och mumsar på nu.
Men jag har inte kunnat sluta tänka på den andra stackars honan som är kvar där, jag skulle nog kunna få henne gratis också men har inte plats för henne, och undrar nu om någon som bor i stockholm skulle vilja ta hand om henne? Tycker det är jättehemskt att hon ska behöva vara kvar där, de har halm i buren också.. Jag frågade hur länge han hade haft dem och han sa i början på januari, så jag gissar på att de är minst 10 veckor gamla.
Honan jag letar hem till nu, eller iaf tillfälligt hem, är en svart bandad kh hona. Bandet är brutet.
Ingen som skulle kunna ta hand om henne? Jag skulle kunna ta med henne in till stan imorgon vid kl 3 redan.
Skulle själv tagit henne och sedan omplacerat när såren läkt, men har ju som sagt ingen extra Bur.
Det är en tjej här inne som söker just en kh svarband hona!
Ska leta inlägget.
Det var nog jag…. 
Ja just det! :)
Jag mailade just dig om detta.
Men suck, ja det märks att jag inte sovit på 2 dygn när jag pratar om dig med dig, HAHA sorry 
Ush, oseriösa djuraffärer är det värsta!
#5 Det har jag gjort förut faktiskt och hade kontakt med hur det gick och så och då var det värre än det var nu, men ingenting hände såklart -.- "de hade inga anmärkningar", de hade inte ens kollat upp allt jag sagt till dem som var fel. Så det känns hopplöst, för jag har bara hört negativa saker om anmälningar. Jag försökte förklara hur det borde vara istället.
Och jag vet att det kommer nya, men jag klarade inte av att se de sitta och lida sådär bara. Får ångest. Men nu när jag tog ena så vet jag ju att de inte bråkar längre iaf.
Alla mina djur har jag köpt via uppfödare om man inte räknar in eremitkräftorna som inte går att köpa via uppfödare och mina 2 första dvärghamstrar för några år sedan då jag inte visste bättre. Jag stödjer inte djuraffärer och tycker inte att de borde få sälja djur alls..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är din hamster svart och vit??band eller inget band?? Får man se kort??
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#4 Jag fick mig ett gott skratt iaf :p ..
#8 Ja hon är också svart och vit, tror hon är svart ds? dock väldigt mycket svart på sig. Kan försöka ta någon bild imorgon, jag vill inte hålla på och störa och skrämma henne med min stora farliga kamera idag.
Hon gräver utav bara den just nu, hon har nästan demolerat hela buren redan.. :p
#9 Ser fram emot kort
Hahaha ja jag gav mig själv ett oxå 
…kanske ett tecken på att ordna till dygnsrytmen lite *host*
Ser iaf oxå fram emot foton 
Foton kommer ikväll, ska ta ut henne och väga samt kolla på hennes sår.

fruktansvärt av dem att kalla hamstrar för skräp, de borde inte ha djuraffär,
när jag o min dotter köpte hamster sisst så föll vi för en underbar liten pandafärgad sak,. hon var 8 månader,.ganska gammal för att va i djuraffär kan man tycka, men underbart temprament, o personalen bara pratade gott om henne, hon har bott här ett år nu och vi har inte ångrat en dag att vi tog henne trotts att hon var lite äldre,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#13 Det är bra djuraffärer som behåller dem även fast de blir lite gamla. Min närmaste djuraffär tycker jag är väldigt bra, det är bra utbildad personal och de avlivar inga hamstrar om de blir äldre än 10 veckor. Så för ett år sedan när jag inte kunde få två hamstrar sålda sålde jag två stycken till den affären eftersom jag pratat med dem och ställt några grunläggande frågor och åkte dit och kikade några dagar sedan och då var dem sålda. Fast nu skulle jag hellre skaffa extra burar än att sälja till djuraffär eftersom jag vill veta vem det är jag säljer till.
Fast det finns ju bra och dåliga djuraffärer, min kompis skulle köpa en hamster från en djuraffär i Haninge tror jag för några år sedan och han som jobbade där var väldigt hyperaktiv så funderar på om han gick på något? Han tuggade tuggumi (inte speciellt seriöst) och min kompis valde en guldhamster och frågade vad det var för färg. Han svarade Isabell färgad. Vi visste inte att det fanns en hamster färg som hette det så vi åkte hem och sökte överallt på internet efter en isabell färgad hamster. Men såklart fanns inte de. Tyckte det var lite dåligt att ljuga och bara säga en hästfärg på hamster…
Mvh Alicia.

#14 menar du att det är vanligt att endel avlivar när de fyllt tio veckor!!!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja, tyvärr.
Endel fryser dem o säljer som ormmat men endel har jag sett behålls under rätt bedrövliga förhållanden i bakrum…
Har anmält vartenda zoo jag ser missköter djur.
Har sålt till ett par zoo som jag vet är schysta med djuren o behåller dem, bla här i Haninge, men CRT undviker jag då jag inte alls gillar djurens levnadsstandard där.

Men så otroligt söt!
Naawh jättefin tjej 
Helt underbart fin tjej
Hon var suuper fin! :)