Min lilla söta bebis <3
Hej!, tänkte skapa en bildtråd av min lilla hamster Gucci :), Det är en underbar liten dvärghamster som jag bara älskar! <3 Hon är bara min lilla bebis! ;)
På bilden sitter hon och äter lite godis jag testade att köpa till henne förr ^^ nu satsar jag mer på rikitg godis som brocoli och paprika osv :)
/ Miranda
Synd att jag inte kan ta så många bilder på henne eftersom att hon aldrig sitter still -.-' har ni något förslag hur jag kan få henne still? :)
/ Miranda
Aaw, vilken söt liten tjej :) Bor hon själv eller med en kompis? :)
// Sofia
2# Tack :), Hon bor själv, vilket inte är okej! :( Men jag letade efter en kompis till henne men antar att det tog en för lång stund för det står ju att man inte ska lägga in någon om den är över fem månader och det är hon :( Köpte henne från en djuraffär och dom säger ju att man inte behöver två :(
/ Miranda
Du kan sätta ihop henne med en bebis, dvs 5 veckor gammal :)
// Sofia
Vilken underbart söt liten sak! 
# 4 Mmm men jag undrar hur hon skulle reagera :o Hon är ganska rädd för andra hamstrar och kan göra självförsvar som hon gör.. :P
# 5 Tack så mycket! :)
/ Miranda
Åhh, vad fin!
Vilken söt färg är det då? 
# 7 det är en vintervit men vet inte exakt vilken ''ras'' (eller vad det nu heter) det är :(
/ Miranda
Jösse vad hon var söt!
#8 Menar du att du vet vilken ras det är(div Vintervit)men inte vilken färg hon har? 
//Caroline
#9 Ja hon menar nog att hon inte vet färg
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#9 Hon kanske trodde att vintervit var en färg.. Vintervit låter ju lite som det. Men det kanske är en liten - Sapphire pearl, Pearl..? 
11, 10, 9 # hahha ja jag menar det! :-D
9# Tack så mycket föressten
/ Miranda
Hmm, jag har en vintervit dvärghamster, en hane på ca 5 månader. Jag visste ärligt talat inte att man kunde sätta ihop 2 dvärghamstrar. Trodde att det gällde alla hamstrar, att dom måste va ensamma för de kan bita ihjäl varann om de är revirtänkande.
Är det för sent att skaffa en kompis till han? Men går det verkligen med 2 hanar? :S
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Hon var väldigt söt ! :)
Har samma problem som du, min hamster vägrar sitta still så det är näst intill omöjligt att fota henne 
Linnea96: Ja, det är dog mamma färg ^^ De ser likadana ut förutom att min inte är lika stor. Och min är lite lurvigare :)<3 Men då vet jag :)
Min är med sån så han bara springer när man ska fota. Måste ha han på skrivbordet för att få en bra vinkel. Får snabbt ta en bild, sen sätta honom på plats, snabbt ta en bild till och hålla på så xD
Seriously, you don't!
13 : Ja, det går väll lika bra med hanar ! :) eller? :o
/ Miranda
16: Haha min börjar springa runt och allt, hon är tokig.
/ Miranda
17# Men jag tänkte eftersom hanar är väldigt revirtänkande så kanske de börjar slåss?
Seriously, you don't!
#19 Då ska du ha en hane som är 4-5 veckor gammal så går det bra.
#20 Okej :) Ska kanske para honom med min kompis hona (om det är en hona, vi är inte säkra på det), och i så fall så tar jag ju en hane ur den kullen :)
Btw: Skulle vi kunna få se mer bilder av Gucci? Hemskt söt är hon ^^
Seriously, you don't!
21: De är från djuraffär va? Det kan vara så att hamstrarna har sjukdomar m.m i släkten. Ganska stor trolighet. Och Är det så att de har det så får ungarna också det. Kan leda till tidig död och efter det ångrar man det säkert längee att man parade de. :/
Om du väljer att para en hamster från uppfödare så är du mer säker på att hamstern inte har sjukdomar
Kram// Marie 
#22 Varför skulle det vara från djuraffärer? Både hon och jag har faktiskt köpt från uppfödare ;)
Seriously, you don't!
Jaha, tyckte det stog i ett av dina tidigare inlägg.. :O Kanske var fel, sorry :/
Okej. men det kanske va om min förra hamster. min första va nämligen från en djuraffär, men han dog för inte så längesen :/ sen köpte jag från uppfödare ;)
Seriously, you don't!
#21 "Det kan vara så att hamstrarna har sjukdomar m.m i släkten. Ganska stor trolighet"
Hur kan man säga så? 
#26 Hon kanske menade att de hamstrar som kommer från djuraffärer inte har avlats fram lika omsogrsfullt som riktiga uppfödare? En del får ju hamsterungar ovänat, de kanske inte hade väntat sej att den var dräktig. Och om man inte vet vilken pappan är eller inte ville avla på hamstern just för att han/hon inte var bra till avel så är det ju lätt att det blir sjukdomar och sådant. Sen står ägaren där med en oväntad kull ungar och inte har plats. sen så säljs de till någon djuraffär som gärna säljer dem vidare. Det kanske är jättegoa fina hamstrar egentligen. Men tror hon menar att man inte ska köpa djur att avla på från djuraffärer just för att man inte vet vilka gener som just den hamstern har. ;)
Seriously, you don't!
#27 Det är ju att dra alla över en kam.
#26 vad menar du. Det kan vara så att hamstrar har sjukdomar i släkten?
#29 Jag tycker att det är jättefel att säga så. Vad säger dig att inte hamstrar hos uppfödare och privatpersoner kan ha det?
Jo, det kan de ju. men om de är köpta från uppfödare så är det ganska troligt att de vet om föräldrarna och föräldrarnas föräldrar har haft sjukdomar. De som kommer från djuraffär vet man inte bakrunden på.
Jag menar absolut inget dumt med att djuraffärs hamstrar är dåliga m.m. Har själv 2 st. Och jag älskar de av hela mitt hjärta! :)
Men själv skulle jag rekomendera parning av hamstrar som man vet bakrunden på :)
Jag ber om förlåtelse för det.
För att återgå till ämnet:
#21 Kul att du ska ta en kull :D Hoppas vi får se bilder.
Mirre: finns det fler bilder på sötnosen?
Håller med. Menar inte att hamstrar från djuraffärer är dåliga. Hade ju själv en innan. Supermysig var hon ^^<3 Men de passar kanske inte just till avel.
Seriously, you don't!
Min hamster mår jätte bra ! :) har aldrig haft nåt fel och har haft henne längre än ett halvår… Men jag måste bli bättre på att på vara med henne… för senaste veckan har jag bara suttit och pluggat så nu måste jag vara med henne ! :( känner mig jätte taskig mot henne D:, Men nu ska jag bli bättre på det ! :D, har flyttat på hennes Bur så att hon ser mig mer och så ! :D
/ Miranda