Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1107 ggr
Luisa
0

Snälla hjälp AKUT

Hej. när jag väckte min hamster ganska nyligen så började han att nysa. Han nyser och är ganska trött, han sitter här lugnt bredvid mig vilket han aldrig brukar göra och han typ somnade innanför min tröja vilket han heller inte gjort. Vi hade öppen balkong och vattnet kan ha blivit lite kallt och han kanske drack det kalla vattnet. men nu nyser han i alla fall. Finns det något jag kan göra för att han inte ska bli sjuk? Han har massor av papper att bädda med.

Snälla är jätte orolig för honom.

tacksam för svar.

Maggie89
0

det finns inte så mycket du kan göra än att hålla honom varm.

Står hans Bur varmt?

Om han är likadan imorgon får du väl ta honom till veterinär.

Låt oss veta hur det går.

Luisa
0

men hur ska jag hålla honom varm? det är liksom det jag inte vet.

Luisa
0

men tack för svaret

NathalieT
0

Ställ hans Bur i ett varmt rum!

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Besök en veterinär!

Mvh Alicia.

Luisa
0

tack. men han har slutat att nysa. kan det vara så¨att spånet gör honom allergisk? och nu är han lika pigg som vanligt :O Det var typ ett tag sedan jag bytte underlag men min mamma köpte  spån ifrån ica som dammar jätte mycket och jag hann blanda bra spån som nästan inte dammar något med spån  som damar jätte mycket men har har inte reagerat.

Gud vad skönt, det var nog bara tillfälligt, han kanske bara slagit sig på nosen och börjat nysa. Jag får se hur han är i morgon men han verkar må ganska bra nu. Jag skriver imorgon om han fortfarande ine nyser eller inte. Annas blir det veterinär besök.

goldenhamsters
0

Hamstrar blir lätt förkylda om de utsätts för kall vind eller kyla. Jag tror din hamster blev förkyld, kan också ha vart spånet som han hade allergisk reaktion mot.

Mvh Alicia.

Luisa
0

kan man strimla tidning i sådan srimlare och ha det som underlag? Det skulle väl vara mjukt och roligt att gräva i eller?

Luisa
0

kan man strimla tidning i sådan srimlare och ha det som underlag? Det skulle väl vara mjukt och roligt att gräva i eller?

goldenhamsters
0

Ja det kan man Flört

Mvh Alicia.

Luisa
0

ok tack, ska fixa det i antingen senare idag eller i morgon.