SLUTA BITAAS
Hur ska jag få min dvärghamster att sluta bitas ? Han liksom bitersig fast i fingret och släpper inte ! Jag har försökt att blåsa på honom lite lätt men det funkar inte! Jag har tvättat händerna innan jag hållt i honom! Tycker det är dags att ta till med hårdhandskarna, några tips?
Och det är inte för att han är rädd som han bits eftersom att han själv väljer tt springa upp i handen ! :O
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har samma problem dock tycker jag det är rätt kul när han hänger i mitt finger xD Har hört att man kan ta en sprayflaska du vet som för blommor typ och sen så sprutar man lite på dom och säger NEJ
Men det är väl inte bra för dom at bli blöta? Dom ka väl bli förkylda då ?
#2 sant, själv säger jag NEJ och så brukar han släppa
Rulle fortsätter bita vad man än gör ! :S Om man drar bort honom med ena handen biter hand tag i det fingret i stället! Jag behöver verkligen fixa det här. Det blir varken kul för mig eller honom om han fortsätter bitas , eftersom att man inte hemskt gärna vill hålla i en hamster som bits så pass hårt :(
Ingen som kan gissa på vrför han gör så?
Har en vintervit hane hemma som bits i buren, men när man väl fått upp honom så är det inga problem. I hans fall handlar det nog mer om revir, men törs inte säga på varför din hamster biter sådär.. Har du haft honom sen han var liten? Har han alltid betett sig på detta vis eller har det kommit lite allt eftersom?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag har haft honom sen han var 5 veckor ! Nej, han har inte bitits så mycket hela tiden utan det har kommit mer och mer under den senaste månaden! :S
#7 det kanske är en ''pubertets fas'' att han gör lite som hundar, alltså testar dig och ser hur mycket du tål dels tränar på att vakta sitt revir?
Kan hända att han har ont nånstans också. Har du kollat igenom honom ordentligt så allt är som det ska?
// Sofia
Kan hända att han har ont nånstans också. Har du kollat igenom honom ordentligt så allt är som det ska?
// Sofia
#9 Han har inga synliga skador iaf 
Du är inte ensam! Jag har samma problem ;) Har en vv dvärghamster. Han bits och hänger kvar. Och om man sätter in honom i buren och stänger luckan försöker han klättra igenom gallret och vill bitas och river med framtassarna för att komma åt mina fingrar. x) Jag har också provat att säga nej bestämt, men det hjälper inte. Han är 6 månader, så pubertetsfasen borde vara över tycker jag. Revirtänkande tror jag inte det är eftersom han bits när han kommer ut i min hand.
säkert att våra hamstrar inte är besäktade? x)
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
#12 Haha ;) Man blir ganska frustrerad av det ! 
Oj dubbel
#14 ja x) Lite läskigt att hålla i honom för man vet att han kommer bitas. Tänkte ju ta ungar efter honom, men nej tack! Inte om han ska va på detta viset! ;) Han började typ i vintras, och det har bara blivit värre och värre. Innan bet han "bara" och då gjorde det ju inte ont. Nu är det.. Ja, som jag förklarade innan =)
Seriously, you don't!
#15 Hmm, undrar vad det kan bero på :S
Min Normalfärgade Bandad som jag hämtade i fredags bits. Han är väldigt liten och söt men man ska inte luras. Han bet så det kom en massa blog igår. Och nyss när jag tog upp han nafsade han hårt och håll kvar i fingret men då kom inge blod. Han verkar bara vara jätte rädd och osäker. Och han är zoo hamster och har kanske en agressiv avels bakrund. Men han är snäll när man är lugn men om han känner av att jag har minsta stress elr rädsla när man håller han biter han till och det gör verkligen ont :( Jag vill inte vara rädd men måste erkänna att jag e det. Men eftersom han endast har varit här i 2 dagar ska jag se till att han inte är lika rädd och att han inte bits.
#17 Om det är en hamster från zoo-butik så är han kanske inte så mycket hanterad? Och så ny miljö och nya människor att lära känna. Jag tror, precis som du sa, att han är osäker. Ge honom ett par dagar och se vad som händer? :)
Seriously, you don't!
#16 Ja. Han kanske är desperat efter efter vår eller något? x) Eller så kanske han har överskottsenergi. Han brukar få springa i sin boll och under dagen i sitt Hjul. Men man vet aldrig. :)
Seriously, you don't!
Svåårt att veta!! :S