Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 3715 ggr
Natalinas
0

Bea <3 Walle

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag den 2011-01-21 så parade jag

Queens Bea (Sobel Lh) med Be-bopz Fields of Gold (Caramell Rö Lh) Tanken med denna parning är att få Caramell och Sobel men mest att avla vidare på två hamstrar jag jag tycker är helt gudomligt fina i både huvudet och kroppen.

Så nu håller vi tummarna att det kommer bebbar den 6 Februari, eller vad säger ni:)

Novis10
0

Ja nu håller vi tummarna:)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Zvintos
0

Spännande, håller tummarna att det tog sig. ^^

mjuhm
0

Håller tummar och tassar att det tog sig & för fina bebbar! :D

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Natalinas
0

Parningen den 21 januari tog aldrig, så det vart en ny parning den 5 februari.

Skulle just byta Sand till Bea och hade totalt glömt att hon möjligtvis skulle få bebbar idag. Hon har varit stor som ett hus så vetat att parningen tog. Såg 1 bebis i boet så hon håller faktiskt på att föder JUST NU:D

Ska byta sanden imorgon igen så då kommer hon alltid fram får se om jag hinner räckna alla bebisarna då, gissar på 12 för hon var verkligen enorm eller är;)

Novis10
0

Grattis!

Jag gissar på 10 :D

//Nova

Zvintos
0

Grattis till de små. ^^

Natalinas
0

Tack Ninni:) Grattis till dina två kullar också:)

Zvintos
0

#7: Tack tack. ^^

MaaariaS
0

Grattis till BebisarnaGlad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Sniff]
0

Grattis! Vad kul! Skrattande

Natalinas
0

8 st bebisar har Walle och Bea fått:D

MaaariaS
0

Vilken lagom "liten" kull

Natalinas
0

Aa det känns bra med 8:)

MaaariaS
0

ja förstår detGlad

Natalinas
0

Skulle byta mat till Bea idag så kom hon som vanligt då brukar jag kunna se bebisarna färgerna var 1sobel 4 crème/caramel 3 sobel b.ö

Men det såg ut att vara så några som rörde sig sen såg jag det äckligaste någonsin halvuppätna bebisar. Nu finns det bara 1sobel 2creme/caramel 1sobel b.ö två halv uppätna låg kvar 2 är totalt borta. Sobel och caramel stannar troligen:) om dom överlever sin elaka mamma…

NathalieT
0

Nääj vad synd! :( Men grattis ändå till bebisarna !!

Natalinas
0

Dom är två veckor på måndag:)

Amun-Ra
0

Tyvarr nathalie så vet en mor vad som är bäst. Antagligen var dessa ungar sjuka eller för svaga att hon tog bort dem. Det är äckligt men hon viste nog ändå vad som var bäst för dem hur elakt det än fick det att se ut när hon avlägsnade dessa bebisar. Men så är det i djurvärlden, mördrar avlägsnar sjuka och svaga istället för att rovdjuren tar dem.

Och knappast åt hon upp dem för att hon var stressad. För knappast hoppade och skuttade som en pajas famför hennes Bur heller, så hon blev stressad. hahaha.

Men hon har ju kvar de 2 friska barnen i allafall. Glad

Jag hade en hona som tog bort alla 13 ungar med att äta upp dem. Kunde inte förstå varför tills de två sista var kvar. Runda sprängfylda magar som såg att explodera vilken minut som hälst. Detta var inga magar full av modersmjölk. Utan alla ungarna fick vattenmage. Hon tog bort de två sista 2 dagar senare så de skulle slippa lida när de var sjuka.

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Novis10
0

Det är 6 barn som är kvar eftersom hon hade ätit på 2 om jag förstog det rätt.

//Nova

Roxie
0

Nej 4 kvar. 2 hade hon ätit på och 2 var borta.

// Sofia

Amun-Ra
0

Ja,just det ja! Jag räknade visst lite fel! Men det är ju desto bättre då att det fiins fyra kvar i allafall. 4 friska bebisar är ju inte fy skam. Skrattande

Novis10
0

oj jag förstog nog lite del jag också :)

//Nova

Natalinas
0

Det är tre friska bebisar kvar nu 2 creme/caramel 1 sobel b.ö. Sobel åt hon upp för några dagar sedan. Skulle behållt den…

Amun-Ra
0

#23 Äsch va taskigt! Men antagligen var den sjuk så mamma tog bort den. Det är för jäkligt när de tar bort ungar genom att äta upp dem. Men som sagt vet nog modern bäst. Den var antagligen sjuk.Rynkar på näsan Men du har ju i allafall 3 friska ungar att glädjas åt.