Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 5916 ggr
[tiffs92]
0

plast bur eller gallerbur?

vad är bäst gallerbur eller plastbur till Guldhamster?

NathalieT
0

Jag skulle rekomendera plast Bur (duna bur) för om du har galelrbur så är det ganska stor chans att hamstern börjar gnaga på gallret.

Dessutom så slipper du spån på golvet om du har duna Bur ! ;)

goldenhamsters
0

Hamstrar brukar klättra i gallerburar och ofta släppa taget när de är högst upp eftersom de har dåligt höjdsyn. En hamster kan bryta ett ben från 20 cm höjd, så det är lite farligt med gallerbur. Och hamstern är ett marklevande djur och ska hellre ha en stor Bur på längden än höjden Flört Rekomenderar akvarium, dunabur eller terrarium Glad

Mvh Alicia.

NathalieT
0

#2 Ja det är ju också en bra anledning till att inte ha gallerbur !!

Moas97
0

Jag hade gallerbur när jag fick Chicko, min första hamster.. Jag visste ju en hel del om hamstrar, men inte om vilka burar som var bra! Jag köpte ju en gallerbur för jag tycker att dem var väldigt coola.. Men sen efter ett halv år blev jag medlem här och hade då läst på att det inte var så bra. Min hamster klättrade i gallret och slipade tänderna mot gallret… Jag var rent ut sagt hypernervös när jag hade den! Ville ju inte att han skulle skada sig.. Sen köpte jag en dunabur och det blev lugnare och roligare - både för Chicko men en hel del för mig också! Han fick chansen till att utforska mer, och det var lättare för mig att hålla koll…

Har fortfarande dunaburen och han är betydligt lugnare också! Så rekomenderar starkt en dunabur….

/Moas97 :)

Gasoline
0

Jag skulle rekomendera dunaburar, dvs plasburar, utav praktiska skäl och oxå säkerhetsskäl för hamstern.

Du slipper bli störd utav gallergnagning
Burmaterial stannar i buren
Om du har för glest mellan gallren så slipper hanstern att fastna om det skulle försöka trycka sig ut
Den kan inte klättra på samma sätt så den kan ramla och göra sig illa.

[tiffs92]
0

köpte en duna Bur.

[tiffs92]
0

det som är jobbigt med plats Bur att det inte funkar att ha hylla och att det är svårt att få vattenfalska att sita i den höjd man vill ha den.
måste sätta fast det i ett snöre.

Gasoline
0

#7 Om man har dunabur så finns det ju hål för vattenflaskan. Dessutom så finns det redan en "hylla" som förljer med när man köper den ;)

Moas97
0

#8: Oftast följer det med hyllor ja. Men det fanns det inte i min. ;)

/Moas97 :)

[tiffs92]
0

finns inte i min heller.
även om det finns det där hålet så kan man inte ändra höjd och man måste fortfarande ha ett snöre.

MaaariaS
0

Skaffa en vattenflaska man kan hänga från gallret då.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Zvintos
0

#10: Det finns vattenflaskor med sugkoppar på, som är gjorda specifikt för dunaburar.

Candela
0

Mina två senaste hamstrar verkar inte trivas särskilt bra i akvarium. Den förra trivdes däremot superbra i sin gallerbur som jag hade innan jag bytte.
Så jag tror det är individuellt Glad

Har man en gallerbur får man dock se till att det inte är för högt, och är buren hög får man sätta upp hyllplan och hängmattor om det finns risk för fall.