Tjockis! Vill inte röra på sig
Har en hane som får vara ute flera timmar per kväll men den ligger då mest under soffan. Den har nog byggt ett bo där. Annars rör den sig inte så mycket. Den är inte intresserad av att springa i Hjul. Hur får jag den att röra mer på sig, den börjar blir rätt tjock tror jag. Jag ger den inte solrosfrön och annat som den kan bli tjock utav.
Något förslag..
Du kan kankse löppa ut honom i något annat rum, så kankse han får lust att springa runt och utforska lite ? ;)
Ta en godis du vet han gillar. Sen låter du honom springa efter den? x) haha nae vet inte. Är inte så bekant med det problemet eftersom min hamster är tvärtom.. Hyperaktiv! ;)
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Har en likadan hamster! Han sitter stilla på samma ställe i rummet och tjurar. Har hittat ett sätt att aktivera honom på, att låta honom springa i en springboll. En springboll är ju inte så bra för hamsterns rygg, men min hamster älskar att springa omrking i bollen som en liten tok. Fast aktivera honom gärna mer i handen :)
Mvh Alicia.
Jag har en springboll men jag har fått för mig att den blir så stressad i den. Den bajsar iallafall massor i den, men det är kanske för att han får igång magen.. ;)
Han får vara en del i handen och springa från hand till hand.
Min hamster springer också runt om en galning xD
Jga har med en sån boll ^^ Wii vad det går i den xD Men han är inte så duktig på att styra.. Det blir lätt att han inte hinner bromsa när han har fått upp farten så han krockar ibland. :)
Har en liten fråga angående hamsterbollar: När jag köpte min första dvärghamster så fick jag med en boll som jag verkade vara ganska stor för den lilla dvärghamstern. Till min nuvarande dvärgis så tkr jag med att de ser ganska stor ut för den lilla hamstern. :S Gör det någonting om den är stor? Man ska ju inte ha för iten heller då dom inte är bra för ryggen.
Min hamsterkille är en väldigt hyperaktiv typ. Och ju mer han får springa, klättra och leka desto piggare blir han x) Sen när man sätter in honom i buren igen springer han runt och gnager på luckan och vill ut.. Sen är han översocial också. Så hamsterboll måste han nästan ha för att få utlopp för sin energi. I bollen får dom väll inte springa mer än 5 min elr nåt. Men Ska man över huvud taget låta dom springa så mycket? :)
Seriously, you don't!
#6 nej det gör inget om den är stor! Tvärtom så är det bättre än om den var för liten.
#3 En hamsterboll är inte skadligt för dess rygg så länge bollen inte är för liten. Du skall ha samma storlek på bollen som du har åt en guldhamster. Absolut inte mindre än 18 cm i diameter större desto bättre. 21 cm i diameter är en bra storlek på ett hamsterhjul och en hamsterboll åt en guldis. :)
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#7 okej :) vad bra. Då slipper jag oroa mej för att bollen inte är för stor för honom ^^
Seriously, you don't!

Hur mycket mat ger du honom? Inte nyttigt för hamstern att äta för mycket…. Ge honom en matsked med mat. Brukar faktiskt räcka eftersom att den sparar en hel del i sitt bo… Detta är ingenting som gör så att hamstern svälter, utan snarare nöjer den ofta med bara såhär 'lite' mat… Ger min hamster bara 1 matsked. Kan vara mer i fall det bara blir småfrön i min blandning…
Över till motionen…
Du kan ju se till att ta honom till ett annat rum. Kanske inte jätte enkelt i fall du bor i ett hus med små rum eller i en lägenhet med få rum.. Men försök med det! :)
/Moas97 :)
Bara rubriken fick mig att skratta, ser en dunder fet hamster framför mig som du sitter och petar på att han ba sitter och gungar där xD
Mortions tips för honom, ehuum… sätt han i hjulet och så kan du snurra på det? xD Nej vet faktiskt inte, hoppas du hittar något!