Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 4369 ggr
NathalieT
0

Vilken ska jag välja ? o.O

Hej hej. Jag ska snart köpa en ny Bur till min guldis, em nvet inte riktigt! Antingen så ska jag köpa denna duna - bur: http://zoomarknad.se/product-view.asp?catid=18535&prodid=6302&ref=/product-dlist.asp%3Fcatid%3D18535

Fördelarna med den är att det blir ganska stor springyta och att hon kan titta ut !

Den andra jag funderar på är en Snålis låda från ikea. Den är ganska mycket mindre , bild på den :http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40130132

Fördealrna med den är att den är billig ;P Och att jag kan ha mycket Bottenmaterial så hon kan gräva. Det finns inte heller något galler hon kan gnaga på.

Fast just nu lutar det mest åt duna buren. Vad tkr ni ?

Zvintos
0

Av de två skulle jag valt dunan.
Annars finns ju alternativet att köpa den största SAMLA-lådan som är på 130L.
Den blir större än dunaburen och är också billigare.

NathalieT
0

Jaa.. har funderat på samla lådan också ! Men jag är rädd för att min hamster ska bita hål i den (eftersom det går in på sidorna) För hon gnanger på allt hon ser ;P

[Isa96]
0

Jag har 2 sånna duna burar och jag tycker som är superbra! Jag köpte mina på fäboden utanför uppsala för ca 520 kr. Själv har jag haft lådor också, men jag tycker att dom är ganska krångliga, med lock och så, men dom är billiga =). Men båda funkar och det är väl mest efter eget tycke ^.^

/Caisa

[Isa96]
0

*Dubbel inlägg*

NathalieT
0

Okej ;)

goldenhamsters
0

Jag köpte en låda från Clas Ohlsson och min hamster bet h¨ål i den. Men jag tror att de från Ikea är av tjockare plast.

Mvh Alicia.

NathalieT
0

Hmm .. svårt val ;)

Zvintos
0

Jag har en stor samla-låda som rasthage och den har ingen bitit alls på faktiskt.
Har även två 65L som extralådor och dessa är helt orörda också.
Men ingen av mina har gnagt på sina burar alls faktiskt, så kan ju vara det också.

NathalieT
0

#8 Ja, kankse ;P

Linda3046
0

Det jag tycker du ska tänka på att att bottenytan på den där snålislådan säkert är mindre än 60 x 40, för ofta räknar dom väl dom måtten där lådan är tjockast för att folk ska veta om den t ex skulle få plats i sin hylla eller något sånt? För lådan är ju bra mycket tunnare där nere, och det är ju den ytan som räknas för hamstern..

För en guldis skulle jag nog satsa på en maxi duna eller en 130l SAMLA :)

goldenhamsters
0

Får jag bara fråga vad en SAMLA-låda från Ikea har för mått? Och vad kostar den? Glad Är ute efter fler burar för ett ganska billigt pris.

Mvh Alicia.

Zvintos
0

#11: SAMLA-lådorna finns i flera olika storlekar.
Men den största ser du måttet på om du klickar på min länk i inlägg #1. Glad