Stort hjul, liten hamster?
Jag funderar på att köpa ett wodent Hjul, men är lite osäker på vilket strl jag ska ta, 20cm eller 28cm? Är det jobbigt för en liten hamster att springa i ett 28cm Hjul? Hamstern i fråga väger ca 145-150gram men han är 8v så han blir antagligen lite större.
Anledningen till att jag vill ha ett wodent Hjul är för att dom ska vara bättre för deras pälsar, Knut fick jättefin päls när jag droppade hjulet, visserligen har alla mina LH hanar fått längre päls på äldre dar men jag tyckte det gjorde jätteskillnad iaf.
Men denna kille är rätt aktiv och blir lätt uttråkad trots att han får vara ute varje dag, så han skulle behöva ett Hjul :/ Han har redan börjat gallergnaga och idag hade han ett fult märke på nosen, så funderar på att byta till en SAMLA-låda istället för gallerburen som jag pratade om i en annan tråd :/ Enda som får mig att tveka är att jag är rädd att han ska bli stressad av att byta från galler till SAMLA, speciellt eftersom han är så ung och bara bott här ca 3v.
Ups, såg nu på ett youtube clip att dom såg rätt "tunna" och lätta ut, och på hemsidan var det bilder på dvärgar som sprang i 28cm hjulet så det är nog inget problem såvida han inte krymper väldigt mycket