När jag hade hamster och katt så va det inga problem alls. Hade dunabur. Om hamstern mot förmodan blir stressad så ha den i ett rum som inte katterna har tillgång till.
De du ska tänka på är att ha buren på ett ställe där katterna inte kan knuffa ner den, för då går den antingen sönder eller isär, och restan kan du säkert lista ut vad som kan hända ;)
De du oxå bör tänka på är att inte ha buren så att katten kan hoppa ner på buren ifrån hög höjd, detta han resultera i att buren går sönder.
Annars ser jag inga problem, jag hade iaf inga problem.
Jag har två katter och det funkar jätte bra. När jag har ute dom brukar katterna vara med där (funkar inte att stänga ute katterna). Nu när jag har hamsterungar så är ena katten jätte försiktig, andra katten bryr sig inte så mycket. Men skulle säga såhär att det inte är alls säkert att det funkar så bra som det gör för mig.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Jag har haft katt och hamster även jag, och det har aldrig varit några problem. Jag har hållt katterna från att kasta sig på buren första par dagarna, hamstrarna har vant sig väldigt snabbt och har aldrig varit stressade eller rädda (och då hade jag en katt som älskade att ligga på dunaburarnas gallerdel och spana).
Jag har haft katt och hamster ihop i samma rum .Katten hade ingen jakt i sej alls ,hon var rädd för flugor och spindlar och backade när hon såg några
så det gick jättebra att ha dom tillsammans.
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#4, :D
Vi hade en katt för massor med år sedan, hon var en skoningslös jägare som förutom råttor och möss plockade allt från fåglar till ekorrar (hon åt allt utom svansen…), men hon försökte aldrig röra hamstrarna. :)