Hamster iFokus

Hamster

Etikett: minneslund
Läst 4089 ggr
Anfa
0

Vila i frid hjärtat ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår när jag kom hem från stallet och kollade till lilla evert, så kände jag att något var fel. Han låg i ett hus där han aldrig bruka sova, och såg ut att sova djupt. När jag lyfte huset vaknade han inte, men när jag petade på honom så vaknade han till. När han ett tag senare satt i min hand så kunde han knappt gå, han vacklade fram och tillbaka. Seden somnade han in i lugn och ro på kvällen, ihopkrupen i en massa toapapper, ungefär två år och sju månader gammal.

När Evert kom till mig, så trodde vi att det var en liten hona, så därför fick han namnet Ester. Men efter någon månad så upptäckte vi att det var en liten pojke :'] Han var världens goaste hamster, men han hade perioder då han kunde bitas. Men när jag började blåsa lite lätt på honom när han bets, så slutade han med det. Efter att han fick byta till en större Bur ungefär ett år senare, så blev han ännu mer tam.

Somrarna i stugan då vi har plockat jordgubbar tillsammans. När du stog på två ben och följde en med blicken när jag pratade med dig. Jag har många minnen med dig. Du hade verkligen karaktär,  lilla skit :']

Jag har gjort så gott jag har kunnat med honom, och jag hoppas verkligen att han har haft ett bra liv hos mig.. min första hamster.. även om jag inte hann tillbringa riktigt lika mycket tid som förut med honom på slutet. Han var en underbar hamster som jag aldrig kommer att glömma, och  jag hoppas att han har det bra i hamsterhimlen.

Jag älskar dig gubben, och tack för en helt underbar tid med dig! ?

######

Miilla
0

Så tråkigt när dom går bort :( R.I.P Evert.

CamillaS
0

Sov så gott Evert. :(

HamsterMarie
0

Nej vad tråkigt.. :(

[Sniff]
0

Vad tråkigt. Beklagar.

Vila i Frid Evert?